ב.מ.וו ממשיכה להרחיב את משפחת דגמי הבוקסר שלה בנפח 1300 סמ”ק, על בסיס הגלגול העדכני והמודרני ביותר של המנוע המסורתי אשר נחשף לראשונה ב-R1300 GS לפני כשנתיים. לפני מספר שבועות הציגה החברה את הדגם השני בסדרה, R1300 R בעל העיצוב החשוף והשרירי. כעת חושפת החברה את דגמי התיור המיועדים לרכיבת כביש: דגם ה-RS המיועד לרכיבת תיור ספורטיבית ודגם ה-RT בעל היעוד לרכיבת תיור סולידית יותר למרחקים ארוכים.
מנוע הבוקסר בשני הדגמים נותר זהה בתצורתו ובמאפייניו כפי שהופיע כבר ב-GS. מדובר במנוע בעל קירור מים חלקי, תזמון שסתומים משנתה, מהלך בוכנה קצר יחסית ויחס דחיסה מוגדל. ההספק עומד על 145 כ”ס המתקבלים ב-7,750 סל”ד עם מומנט מרבי של 15.2 קג”מ המתקבלים ב-6,000 סל”ד – נתונים ההופכים אותו למנוע הבוקסר הסדרתי החזק ביותר שייצרה ב.מ.וו. בשני הדגמים החדשים ניתן יהיה לקבל את המנוע בשילוב עם תיבת ה-ASA החדשה של החברה, המאפשרת החלפת הילוכים אוטומטית או החלפת הילוכים ידנית באמצעות מתגים מהכידון ללא צרוך בשימוש במצמד. בדיוק מה שצריך אופנוע בעלי כוונות תיור.
העיצוב של ב.מ.וו R1300 RT בהתאם לייעודו מציג משקף גבוה מאד, יחידות תאורה המוטמעות בתוך מסיכת החזית וחיפוי הגנת רוח אווירודנמי רחב המקיף גם את מראות הצד של האופנוע ומקנה לו מראה מאסיבי ומגודל. לאופנוע מיכל דלק גדול בנפח של 24 ליטרים ויחידת מושב מדורגת בגובה של 780 מ”מ עם אפשרות כיוונון. אל אלו מצרף ה-RT חבילת זיווד מקורית בעל נפח מוגדל בהשוואה לעבר עם פתיחה חשמלית ותאורה מובנית.
השלדה של ב.מ.וו R1300 RT חדשה לחלוטין וכוללת תת שלדה אחורית מאלומיניום להפחתת המשקל. מערכת המתלים כוללת את מתלה הטלהלאבר איבו של ב.מ.וו מלפנים ואת מתלה הפרהלאבר מאחור בשילוב זרוע אחורית חד צידית מאלומיניום. מערכת שיכוך בעלת שליטה אלקטרונית ESA היא ציוד סטנדרטי כאשר כאופציה ניתן לקבל בולמים משופרים בשילוב מערכת חצי אקטיבית (DCA). המערך האלקטרוני של ב.מ.וו R1300 RT כולל מצבי רכיבה שונים, מערכות ABS, בקרת משיכה ובקרת אחיזה ניתנות לכיול ואופציה לתאורת דרך אדפטיבית. לוח המחוונים הוא מסך 10.25 אינץ’ רוחבי בעל קישורית מלאה ואפשרות להצגת נתוני מערכת הניווט – עניין מתבקש באופנוע תיור.
ב.מ.וו R1300 RS לעומתו מגיע עם מסיכת חזית בעלת יחידות תאורה צרות, משקף קטן ופירינג הקיפי בסגנון דגמי ה-RR, זאת יחד עם תנוחת רכיבה רכונה לפנים, מיכל דלק קטן יותר בנפח 17 ליטרים ומושב ספורטיבי מדורג. מצד שני יש גם אופציה לצמד מזוודות צד בעלי עיצוב אווירודנמי ותואם יותר. לשלדה זווית היגוי חדה יותר ובסיס גלגלים מעט ארוך יותר במפתיע, כאשר מערכך המתלים כולל מזלג הפוך מתכוונן בקוטר 47 מ”מ מלפנים ואת מתלה הפרלאבר מאחור עם מהלך קצר יותר מאשר בדגם ה-RT. מערך האלקטרוניקה של ב.מ.וו R1300 RS דומה לזה של ה-RT, אך בקוקפיט שינו לוח מחוונים צנוע יותר והמשקל של ה-RS עומד על 245 ק”ג – נמוך בכ-30 ק”ג מאשר ה-RT השמנמן.
שני הדגמים יוצעו עם אופציה לחבילת מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות מבוססות רדאר הכוללת התרעת התנגשות חזיתית, התרעה על סכנת התנגשות מאחור, התרעה על תנועה בשטחים מתים בעת החלפת נתיב ומערכת בקרת שיוט אדפטיבית. כמקובל אצל ב.מ.וו, כל אחד מהדגמים יוצא במספר רמות אבזור שונות עם סכמות צביעה תואמות וייחודיות שיוצעו בכל רמת אבזור, זאת עוד לפני אפשריות לתוספות אבזור בהתאמה אישית מהקטלוג הנרחב של שני הדגמים.
מחברת דלק מוטורס יבואנית אופנועי ב.מ.וו לישראל נמסר כי שני הדגמים צפויים להגיע ארצה לקראת הרבעון האחרון של השנה.