בשנים האחרונות ספגה ב.מ.וו לא מעט ביקורת, גם מאיתנו, על קו העיצוב הראוותני והמוגזם שלה – בעיקר בפרשנות לשבכה הקדמית המסורתית שמדגם לדגם גדלה יותר ויותר. הבאוורים הפנימו בסופו של דבר את הביקורת, וראשי החברה אף הודיעו שבעתיד יחזור לקווי עיצוב נקיים ומאופקים יותר שאפיינו את דגמי ב.מ.וו במהלך השנם. הצצה ראשונה לקו העיצוב העתידי של ב.מ.וו קיבלנו לפני כחצי שנה בדגם התצוגה ויז’ן Neu Klasse.
ב.מ.וו ויז’ן Neu Klasse הציגה קו עיצוב מנימלסטי עתידני עם נגיעות רטרו, כאשר היא מרמזת על הכיוון בו תלך ב.מ.וו עם היורשת החשמלית של סדרה 3 שתהיה חלק מסדרת דגמים חשמליים חדשה על בסיס פלטפורמה חשמלית מתקדמת. אגב, Neu Klasse שהוא בתרגום מילולי “הסדרה החדשה”, היה הכינוי של סדרת דגמי הסדאן הגדולים של ב.מ.וו בשנות ה-60, שהיו דגמי הסדאן המודרניים הראשונים של החברה אחרי עשור של התאוששות ממלחמת העולם השניה. השימוש בשם זה לא מקרי, כאשר ב.מ.וו רוצה להראות שהיא נכנסת לעידן חדש עם סדרת דגמים חשמליים חדשה.
את קו העיצוב הזה מציגה כעת ב.מ.וו בדגם תצוגה נוסף הנקרא Neu Klasse X שבא לרמז על הדור הבא של רכבי הפנאי של החברה, ובראש ובראשונה על היורשת של ב.מ.וו X3/iX3 שצפויה להיות מוצגת בשנה הבאה. ב.מ.וו Neu Klasse X עושה שימוש בקווי גוף נקיים עם תפיחות בולטות אך עדינות מסביב לבתי הגלגלים ושטח חלונות גדול ביחס למקובל, כאשר למראה האוורירי תורם גם גג פנורמי גדול. החזית כולל חיפוי כהה אחיד הנמתח לרוחב המכונית ומשחזר את מראה החזית בדורות הראשונים של סדרות 3, 5 ו-7, כשיחידות התאורה מוסתרות תחתיה, אך ב.מ.וו לא הלכה עד הסוף עם אזכור הרטרו והן אינן עגולות כמתבקש. שבכת הכליות המסורתית לעומת זאת קטנה משמעותית ממה שהורגלנו בשנים האחרונות, עם פינות מעוגלות שהן רמז לשבכות בהן השתמשה ב.מ.וו בשנות ה-60 וה-70. למרבה הצער בחברה לא התאפקו וגם ב-X השבכה מוארת בצורה מצועצעת ומיותרת.
תא הנוסעים מציג גם הוא מראה מינימליסטי המשלב תצוגת מידע לנהג הפרוסה לרוחב הקוקפיט בחלקו העליון, מסך מרכזי גדול האחראי על התפעול העיקרי של מערכות הרכב וקונסולה מרכזית “צפה”. גלגל ההגה הוא בעל שתי צלעות הממוקמות למעלה ולמטה כדי לפנות מקום לידי הנהג, עם ריכוז של משטחי מגע במקום מתגים לתפעול מערכות שונות מההגה. ברוח ימים אלו, חלק ניכר מדיפון תא הנוסעים וחלקי הפנים הוא מחומרים ממחוזרים כמו רשתות דייג.
כיוון שמדובר בדגם קונספט, הנתונים הטכניים של ב.מ.וו Neu Klasse X לא ממש רלוונטיים. עם זאת ב.מ.וו מצהירה כי גם הוא, ומן הסתם דם הגרסה הסדרתית שתופיע בשנה הבאה כאמור, ישלבו טכנולוגיה חשמלית מהדור החדש של החברה. היא כוללת בין היתר ארכיטקטורת 800V לטעינה מהירה שתעניק 300 ק”מ של טווח ב-10 דקות, סוללת ליתיום יון עם צפיפות אנרגטית הגבוהה ב-20% מהסוללות הנוכחיות, ויעילות אווירודינמית משופרת ב-20% ביחס לרכבי הפנאי החשמליים הנוכחים של החברה. כמה מכל ההצהרות הללו ועד כמה האלמנטים העיצוביים החדשים ייושמו בפועל? נצטרך להמתין עד לחשיפת הדגם הסדרתי, שיצטרך להתמודד מול פורשה מקאן החשמלי החדש ואאודי Q6 שנחשפה בשבוע שעבר ויהיה חייב להציג נתונים לא פחות טובים, שזה אומר טווח של כ-600 ק”מ וכ-500 כ”ס בגרסה החזקה.