שנת 2023 הייתה שנת שיא עבור חטיבת M של ב.מ.וו, כאשר אחד הנתונים המפתיעים שעלו מניתוח סיכום השנה של החטיבה הוא העליה בביקוש לדגמים ידניים. המגמה הזו לא נעלמה מעיניי אנשי ב.מ.וו אשר מציגים כעת מהדורה מיוחדת וידנית של ה-Z4 המכונה Pure Impulse. מתבססת על גרסת ה-M40i שהיא הבכירה בהיצע של ה-Z4, שעד כה לא הוצעה עם תיבת הילוכים ידנית, שהייתה קיימת רק גרסאות הארבע צילינדרים של הרודסטר היפייפיה.
תיבת ההילוכים בעלת ששת יחסי ההעברה משודכת למנוע השישה צילינדרים הטורי והמוגדש בנפח 3.0 ליטר, אשר ב-Z4 מניב 340 כ”ס בין 5,000 ל-6,500 סל”ד ומומנט של 51 קג”מ בין 1,600 ל-4,500 סל”ד. שילוב שכבר מוצע בתאומה טויוטה סופרה. בתצורה החדשה מאיצה ב.מ.וו Z4 ל-100 קמ”ש ב-4.6 שניות, עשירית שניה יותר מאשר עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה – זניח למדי בהתחשב בהנאה שמספקת התיבה הידנית.
ב.מ.וו Z4 M40i מצוידת בחבילת שלדה עם מתלים אדפטיביים בכיול של חטיבת M, בלמי M משודרגים ודיפרנציאל מוגבל החלקה. המהדורה החדשה והידנית זוכה לעוד מספר שדרוגים כדי למקסם את פוטנציאל ההנאה. ה-Pure Impulse זוכה לכיול מתלים שונה עם קפיצים חדשים ומשופרים מלפנים ומאחור, מוט מייצב עבה וקשיח יותר מלפנים וכיול מחודש למערכת ההיגוי בעל יחס התגבור המשתנה. שינוי נוסף הוא בחירה בשילוב של חישוקי 19 אינץ’ מלפנים ו-20 אינץ’ מאחור (בעיצוב ייחודי למהדורה זו כמובן) מה שאמור לתרום לטענת ב.מ.וו להורדת כוח משופרת לכביש.
ב.מוו לא שכחה גם את הצד הקוסמטי, והמהדורה המיוחדת מגיעה עם גימור שמור לשבכה וכונסי האוויר מלפנים, לקורת השמשה הקדמית ולמראות הצד. ישנם כונסי אוורי שונים לתיעול אוויר משופר, קאליפרי בלימה בצבע אדום וצבע מרכב ירוק ככה מטאלי ייחודי כפי שמופיע בתמונות היצרן.
ומה לגבי המחיר? באופן מעניין הגרסה הידנית החדשה עם תג מחיר של 75 אלף אירו תהיה יקרה יותר מהגרסה האוטומטית בכ-6,000 אירו בגרמניה, וגם יקרה יותר משמעותית מטויוטה סופרה ידנית מקבילה. לא שזה היה מפריע לנו אם היינו יכולים להרשות לעצמנו אחת כזו.