אחרי שחשפה סוף סוף את R1300 GS לפני כשבועיים, חופשת ב.מ.וו דור חדש לעוד אופנוע מליין הטורינג הנרחב שלה. הפעם מדובר בדור חדש של S1000 XR שהוצג לראשונה בשנת 2015, כמעין גרסת ספורט טורינג בניחוח אדוונצ’ר על בסיס מנוע הארבע בשורה של הסופרבייק S1000 RR. לאור גילו של ה-XR ולאור העובדה ש-S1000 RR ו-S1000 R כבר הוצגו במהלך השנה החולפת, הגיע הזמן לשלים את רענון המשפחה.
ב.מ.וו S1000 XR החדש מציג קודם כל עיצוב עדכני לחזית המשלב יחידות תאורה חדשות הכוללות טכנולוגיית תאורה עוקבת פניה כסטנדרט, פרינג צד חדש ועדכני ויחידת מושב חדשה שגבוהה בס”מ שאמורה לספק נוחות גבוהה מבעבר לרוכב ולמורכב. לטענת ב.מ.וו הארגנומיה שופרה וכך גם זרימת האוויר למנוע מכונסי האוויר החדשים .השלדה מתבססת על שלדת הדור הקודם אך זכתה לשינויים בזרוע האחורית ובזרוע הבולם לשיפור ההתנהגות.
המנוע זכה לשיפור במערכת היניקה ומערכת ניהול משופרת שהעלו את הספק המנוע ב-5 כ”ס ל-170 כ”ס המתקבלים ב-11,000 סל”ד כאשר נתון המומנט נותר 11.6 קג”מ המתקבלים ב-9,250 סל”ד. מצבר חדש וקל יותר אמור לתרום להפחתת ושיפור חלוקת המשקל על האופנוע ולרשימת האופציות נוספו חישוקים מסיבי פחמן של חטיבת M. רשימת האבזור שודרגה עם מפתח חכם כסטנדרת, תוספת שקע USB לטעינה והרחבת רשימת האבזור והאביזרים בקטלוג האופציות.
מי שרוצה ללכת על הקצה ולא מסתפק רק בחישוקים, יוכל להשתדרג ל-M1000 XR שהוצג במקביל, הדגם השלישי בסדרת דגמי ה-M בחטיבת האופנועים של ב.מ.וו לצד M1000 R ו-M1000 RR, ושכמותם מדובר בגרסה ספורטיבית קיצונית עם מיטב מכלולי הקצה. M1000 XR קיבל את מנוע ה-M1000 R בורסיה מעט יותר ממותנת עם 201 כ”ס (במקום 210 כ”ס) ב-12,750 סל”ד אך עם אופי רייסרי יותר וקו אדום ב-14,600 סל”ד מומנט מרבי של 11.4 קג”מ שמתקבל ב-11,000 סל”ד. ל-M תיבת הילוכים משודרגת עם יחסי העברה קצרים יותר בשלושת ההילוכים הגבוהים.
הפרינג כולל שלל עזרים אווירודינמיים לשיפור כוח ההצמדה, מערך המתלים כולל כסטנדרט מתלים חצי אקטיביים עם שיכוך משתנה (DDC), ישנו משכך היגוי מתכוונן כסטנדרט ומערכת בלימה משודרגת עם קאליפרים רדיאליים מרובי בוכנות. כאופציה מוצעת חבילת M Completion עם חישוקים, מגיני בוץ מלפנים ומאחור וחלקי גוף שונים מסיבי פחמן.