בין שלל הרגולציות אותם כופה האיחוד בהאירופאי על יצרניות הרכב, נערך לאחרונה דיון בפרלמנט האירופאי במטרה לאסור שימוש בסיבי פחמן בשנת 2029. נכון לעתה הרעיון להגביל את השימוש בסיבי פחמן נדחה, אך יש כבר חברות טכנולוגיה ויצרניות רכב שעומלות על תחליף ידידותי יותר לסביבה למקרה שלא תהיה ברירה.
ב.מ.וו חושפת בימים אלו חומר חדש שאמור להיות תחליף לסיבי פחמן, אשר פותח בשיתוף מעבדות של חברת הטכנולוגיה השוויצרית Bcomp אשר עובדת גם עם וולוו ופולסטאר על פיתוח חומרים מתקדמים לשימוש בתעשיית הרכב. החומר החדש אותו מציגה ב.מ.וו פותח על בסיס זרעי פשתן. פשתן כידוע הוא צמח המשמש בין היתר את תעשיית הטקסטיל, אך במעבדות Bcomp הצליחו להפיק מהזרעים שלו סיבים חזקים במיוחד אשר ניתנים לאריגה ומהן נתן לייצר חומר שלא נופל בעמידותו וחוזקו מסיבי פחמן.
אי אפשר גם לפספס שלחומר החדש טקסטורה ומראה ייחודי שחור-אפרפר שמזכיר במעט סיבי פחמן ומשתלב לא רע כאשר הוא משמש כתחליף לחלקי מרכב, כפי שניתן לראות בתמונות בהן הוא משמש כלוח הגג וכדיפיוזר האחורי, שני חלקים שמיוצרים מסיבי פחמן כדי להיות משולבים בדגמי קצה ספורטיביים.
ב.מ.וו מספרת כי ניסויים בישום מעשי של החומר בחלקי מרכב של המכונית נעשו כבר ב-2019 במסגרת מרוצי הפורמולה E, ולאחר מכן גם במכוניות שהשתתפו במרוצי ה-DTM. לטענה החומר החדש פולט 40% פחות CO2 במהלך תהליך הייצור והוא ניתן למחזור מלא. עם זאת צריך לציין שעיקר הביקורת של האיחוד האירופאי הוא על חלקיקים מסוכנים לנשימה הנפלטים במהלך הייצור של סיבי פחמן – ולא ידוע כעת מה היתרון של החומר החדש בנושא זה כיוון שהוא עדין לא נכנס לייצור סדרתי.
על פי ההודעה של ב.מ.וו החומר עדין נמצא בשלבי ניסוי אחרונים, והיא תעשה בו שימשו במכוניות ה-M4 שיקחו חלק במרוץ 24 השעות של נורבורגרינג. לאחר מכן מקווה החברה לשלבו גם ביצור בסדרתי עבור חלקי מרכב כמו גג, ספויילרים וחצאיות בדגמי ה-M השונים העושים שימוש בסיבי פחמן עבור רכיבים אלו.