בצד ההשקעה הגדולה בפיתוח דגמים חשמליים וההצהרה על יעדי מעבר מלא לחשמל, יצרניות הרכב לא זונחות את פיתוח מנועי הבעירה הפנימית. יתרה מכך, עם הדשדוש במכירות של מכוניות חשמליות היצרניות מבצעות חישוב מסלול מחדש. אחרי שפולקסווגן הסיטה תקציבי פיתוח למנועי בעירה פנימית ופורד שהודיעה על צמצום השקעות בטכנולוגיה חשמלית מגיע איתות גם מב.מ.וו על כך שמנועי הבעירה הפנימית לא אמרו עדין את המילה האחרונה.
על פי דיווח של המגזין הגרמני הנחשב “אוטו מוטור אונד ספורט” ביצעה ב.מ.וו לאחרונה רישום פטנט על טכנולוגיה חדשה למנועי בעירה פנימית. לדברי המגזין, מדובר בטכנולוגיה שבה מתבצעת פעולת הזרקה מוקדמת של התערובת לפני תא הבעירה, בדומה לשיטה שהייתה נהוגה במנועי דיזל עד שנות ה-80 במטרה לשפר את יעילות הבעירה במהירויות נמוכות.
בקשת הפטנט על הטכנולוגיה מגלה כי היא מורכבת מתא מקדים לתא הבעירה המקושר אליו, כאשר לתא המקדים מתבצעת הזרמת אוויר ודלק המוצתים באופן מוקדם על ידי מצת ייחודי בעל אלקטרודות נפרדות. למעשה בטכנולוגיה החדשה שמפתחת ב.מ.וו מתבצע תהליך ההצתה בשני שלבים, המקדים וההצתה בתא הבעירה הראשי, מה שאמור לספק יעילות בעירה ושריפת תערובת גבוהה יותר, שמתורגמת ליותר כוח, צמצום פליטת המזהמים וצריכת דלק נמוכה יותר.
את הטכנולוגיה החדשה ניתן ליישם במגוון תצורות מנועים, אך נכון לעתה לא ידוע אם ומתי תגיע לייצור סדרתי. אחרי שהשלימה את החלפת רוב דגמי הנוסעים שלה בשנים האחרונות, ולצידם הציגה את דגמי ה-X1/X2 החדשים וחשפה לפני מספר שבועות את ה-X3 החדש הדגם המשמעותי הבא שעומד בפני החלפה הוא ה-X5 שדור חדש שלו אמור להופיע לקראת 2026. על פי האסטרטגיה של ב.מ.וו צפוי ה-X5, בדומה ליתר דגמי ב.מ.וו החדשים, להתבסס על פלטפורמה משולבת המאפשרת להציע גרסאות בנזין ודיזל, לצד גרסאות היברידיות וגרסה בעלת הנעה חשמלית (שתוכנה מן הסתם iX5).
מה שכן בטוח הוא שיצרניות רכב לא משקיעות בפיתוח יקר של טכנולוגיות ומנועים חדשים ללא היתכנון לייצור לאורך זמן שיכסה את העלויות. אם תבחר ב.מ.וו לייצר מנוע עם הטכנולוגיה החדשה שפיתחה, סביר להניח שנראה אותו מיוצר לפחות במשך עשור מה שאומר שמנועי בעירה פנימית מהתוצרת הבווארית ימשיכו להניע את מכוניות ב.מ.וו עד אמצע העשור הבא לפחות.