לצד המרוץ הפיתוח של תעשיית הרכב אל עבר ההנעה החשמלית, לא כל היצרניות שמות את הביצים בסל אחד ומשקיעות גם בפתרונות הנעה נוספים. טויוטה היא אחת היצרניות הבולטות שמפזרת את הסיכונים שלה, וכפי שראינו לאחרונה בפריז משקיעה לא מעט בכיוון המימן וטכנולוגיית תא הדלק שהיא מהחלוצות בפיתוחו.
אל טויוטה חברה לפני כעשור גם ב.מ.וו, שבעבר כבר ביצע ניסויים ושיווקה באופן מוגבל דגמים בהם מימן שימש כחומר בעירה. במיזם המשותף שלהם מהנדסי שתי החברות עובדים על פיתוח הדור הבא של טכנולוגיית תא הדלק המימני, אך במקביל עם על פתרונות ופריסת תשתית תדלוק במימן.
בסוף השבוע הכריזה ב.מ.וו רשמית כי שוקדת על פיתוח סדרת דגמים בעלי הנעת תא דלק מימני, כאשר הדגם הראשון יצא לשוק בשנת 2028. זה המקום לציין שטויוטה כבר משווקת באופן מוגבל את הדור השני של המיראי בעלת הנעת תא הדלק בשווקים נבחרים בעולם. בזמן זה ב.מ.וו עדין עורכת בשנים האחרונות ניסויים באבות טיפוס של הטכנולוגיה על בסיס דגמים קיימים כמו ב.מ.וו X3.
מדובר בדור השלישי של טכנולוגיית תא הדלק המימני, שלפי שתי החברות לצמצם את גודל ומשקל תא הדלק כמו גם לאפשר גמישות באכסון מכלי המימן ומיקומם בצורה אידאלית ברכב. בטכנולוגית תא הדלק המימני משמש המימן כדי לייצר חשמל בריאקציה כימית עם החמצן שבאוויר, כאשר תוצר הפליטה הוא מים. החשמל המיוצר בתא הדלק מאוכסן בסוללת ליתיום המותקנת ברכב ומזינה את המנוע החשמלי המניע את המכונית.
שיתוף הפעולה בין שתי החברות לא כולל פיתוח פלטפורמה ייעודית שפותחה מ-0 כדי להתאים לייצור מכוניות תא דלק מימני. בהתאם לכך, הדגם המיועד אותו תציג ב.מ.וו בשנת 2028 גם הוא לא יהיה דגם על בסיס פלטפורמה ייעודית שפותחה במיוחד עבור תא דלק, אלא יהיה על בסיס דגם מפרוטפוליו הדגמים של ב.מ.וו שיעבור הסבה לשימוש בשיטת ההנעה החדשה. המטרה של ב.מ.וו תהיה להציע דגם ספציפי במגוון של גרסאות הנעה שיאפשר בחירה בין הנעה קונבנציונלית, היברידית נטענת, חשמלית וגם בהנעת תא דלק. סביר להניח שיהיה מדובר בדגם בתצורת קרוסאובר שיציע יותר מקום כדי לאכלס את מערכת ההנעה ומיכלי המימן.
האם הדור הבא של טויוטה סופרה וב.מ.וו Z4 יונע באמצעות תא דלק? לא היינו בונים על כך.