אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ב.מ.וו הולכת על מימן ותתחיל לשווק מכוניות תא דלק ב-2028
ראשי » חדשות » ב.מ.וו הולכת על מימן ותתחיל לשווק מכוניות תא דלק ב-2028
ב.מ.וו

ב.מ.וו הולכת על מימן ותתחיל לשווק מכוניות תא דלק ב-2028

שיתוף הפעולה בין ב.מ.וו לטויוטה בפיתוח טכנולוגיית תא דלק מימני עולה שלב, כאשר ב.מ.וו מכריזה כי תתחיל לשווק ב-2028 סדרת דגמים בעלי הנעת תא דלק

אופיר דואק 08/09/2024 צלם: יצרן

לצד המרוץ הפיתוח של תעשיית הרכב אל עבר ההנעה החשמלית, לא כל היצרניות שמות את הביצים בסל אחד ומשקיעות גם בפתרונות הנעה נוספים. טויוטה היא אחת היצרניות הבולטות שמפזרת את הסיכונים שלה, וכפי שראינו לאחרונה בפריז משקיעה לא מעט בכיוון המימן וטכנולוגיית תא הדלק שהיא מהחלוצות בפיתוחו.

אל טויוטה חברה לפני כעשור גם ב.מ.וו, שבעבר כבר ביצע ניסויים ושיווקה באופן מוגבל דגמים בהם מימן שימש כחומר בעירה. במיזם המשותף שלהם מהנדסי שתי החברות עובדים על פיתוח הדור הבא של טכנולוגיית תא הדלק המימני, אך במקביל עם על פתרונות ופריסת תשתית תדלוק במימן.

בסוף השבוע הכריזה ב.מ.וו רשמית כי שוקדת על פיתוח סדרת דגמים בעלי הנעת תא דלק מימני, כאשר הדגם הראשון יצא לשוק בשנת 2028. זה המקום לציין שטויוטה כבר משווקת באופן מוגבל את הדור השני של המיראי בעלת הנעת תא הדלק בשווקים נבחרים בעולם. בזמן זה ב.מ.וו עדין עורכת בשנים האחרונות ניסויים באבות טיפוס של הטכנולוגיה על בסיס דגמים קיימים כמו ב.מ.וו X3.


מדובר בדור השלישי של טכנולוגיית תא הדלק המימני, שלפי שתי החברות לצמצם את גודל ומשקל תא הדלק כמו גם לאפשר גמישות באכסון מכלי המימן ומיקומם בצורה אידאלית ברכב. בטכנולוגית תא הדלק המימני משמש המימן כדי לייצר חשמל בריאקציה כימית עם החמצן שבאוויר, כאשר תוצר הפליטה הוא מים. החשמל המיוצר בתא הדלק מאוכסן בסוללת ליתיום המותקנת ברכב ומזינה את המנוע החשמלי המניע את המכונית.

שיתוף הפעולה בין שתי החברות לא כולל פיתוח פלטפורמה ייעודית שפותחה מ-0 כדי להתאים לייצור מכוניות תא דלק מימני. בהתאם לכך, הדגם המיועד אותו תציג ב.מ.וו בשנת 2028 גם הוא לא יהיה דגם על בסיס פלטפורמה ייעודית שפותחה במיוחד עבור תא דלק, אלא יהיה על בסיס דגם מפרוטפוליו הדגמים של ב.מ.וו שיעבור הסבה לשימוש בשיטת ההנעה החדשה. המטרה של ב.מ.וו תהיה להציע דגם ספציפי במגוון של גרסאות הנעה שיאפשר בחירה בין הנעה קונבנציונלית, היברידית נטענת, חשמלית וגם בהנעת תא דלק. סביר להניח שיהיה מדובר בדגם בתצורת קרוסאובר שיציע יותר מקום כדי לאכלס את מערכת ההנעה ומיכלי המימן.
האם הדור הבא של טויוטה סופרה וב.מ.וו Z4 יונע באמצעות תא דלק? לא היינו בונים על כך.

FCEV ב.מ.וו טויוטה תא דלק תא דלק מימני
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד