משפחת דגמי ה-GS של ב.מ.וו מהווה אמת מידה בקרב אופנועי האדוונצ’ר מזה שנים ארוכות, אך מכוונת באופן מסורתי לפלח השוק העליון ולרוכבים מבוססים. אחרי שחידשה לחלוטין השנה את משפחת דגמי האדוונצ’ר שלה, מה-F800 GS הצנוע יחסית, דרך ה-F900 GS ועד לראש השבט R1300 GS רוצים הבאוורים לפנות גם לקהלים חדשים בפלחי שוק נמוכים יותר.
במילים אחרות, ב.מ.וו רוצה לפנות לקטגוריה העמוסה של אופנועי קטגוריית הרישוי האמצעית (A1 אצלנו), כדי לפנות לקהל צעיר שאולי ביום מן הימים יוכל להרשות לעצמו את אחד מדגמי ה-GS הגדולים. לשם כך חשפה ב.מ.וו במילאנו את F450 GS קונספט החדש – אופנוע אדוונצ’ר קרבי בעל מראה ייחודי שאמור להגיע לייצור כבר בשנה הקרובה.
בעבר היה לב.מ.וו את ה-F650 GS ז”ל בעל מנוע הסינגל של רוטקס, אך הוא היה מעיין דו”ש צנוע למתקדמים שסיים את דרכו ב-2008 כאשר סדרת F של ב.מ.וו המפכה להיות סדרה בעל מנועי טווין מקבילי. גם כיום יש לב.מ.וו בייבי GS בהיצע, ה-G310 GS בעל מנוע הסינגל שמיוצר בהודו, אך הוא אופנוע תקציב על כל המשתמע מכך. ב.מ.וו F450 GS שיתמצב מעליו אמנם אמור לפנות לצעירים ומוגבלי רישיון, אך כפי שמעידה גרסת הקונספט הוא אמור להיות בעל מפרט עשיר ולהתהדר במכלולים ברמה גבוהה שיצדיקו את סמל ב.מ.וו שיוצמד אליו.
העיצוב לא שגרתי ומציג את יחידת התאורה השנויה במחלוקת עם גופי לד בצורת X כמו ב-R1300 GS, אשר מוטמעת בתוך כנף קדמי גבוהה המשתלבת עם הפלסטיקה שמצידי מיכל הדלק הגבוה. מושב שטוח ודקיק, מגידי ידיים מאסיביים ומיגון גחון משלימים את המראה הקרבי יחד עם חישוקי שפיצים בקוטר 19 אינץ’ מלפנים ו-17 אינץ’ מאחור, שלפחות בדגם הקונספט עוטים צמידים בעלי פרופיל קוביות קרבי. מה שמעניין הוא שלפחות בדגם הקונספט המיקוד הקרבי הביא את ב.מ.וו לוותר לחלוטין על אפשריות זיווד ומנשאי ציוד כלשהם.
המנוע הוא כאמור טווין מקבילי המספק 48 כ”ס, שהם הרף העליון עבור אופנועים בקטגוריית הרישוי האמצעית, והוא מותקן בתוך שלדת צינורות פלדה. מלפנים ישנו מזלג קדמי הפוך ומוזהב ומאחור בולם חצי אופקי המחובר ישירות לחלקה העליון של הזרוע האחורית. משקלו של ב.מ.וו F450 GS קונספט עומד על 175 ק”ג, וכמו בדגמי ה-GS הבכירים הוא צפוי להציע מגוון של מערכות עזר ובקרות אלקטרוניות לסיוע לרוכב. חשיפת הדגם הסדרתי צפויה להיעשות במהלך 2025.