הדור הנוכחי של מאזדה MX5 כבר מגיע לגיל 8, גיל מתקדם כאשר מדובר במכונית נוסעים שברוב המקרים כבר מצריך הצגת דור חדש. אלא שה-MX5 שייכת לזן נדיר ונכחד של מכוניות שאנחנו אוהבים ומעדיפים שישארו כמות שהן, כי כל המוסיף גורע. אבל בכל זאת, גם ה-MX5 צריכה לצעוד עם הזמן ובימים אלו זוכה למתיחת פנים שניה במספר לדור הקיים והרביעי בשושלת.
מתיחת הפנים עדינה למדי ואפילו עדינה יותר מאשר זו הקודמת מ-2019, כשהיא בוצעה בגרסה הרגילה ובגרסת ה-RF בעלת הגג הקשיח. חיצונית קשה למצוא שינויים בעיצוב המוכר והמוצלח, אבל אם מתאמצים ניתן להבחין בתאורת LED חדשה ביחידות התאורה הקדמיות, שינוי קל בשבכה הקדמית כדי לאפשר התקנת הרדאר למערכת בקרת השיוט האדפטיבית שנוספה כעת. ישנו גם עיצוב מחודש ליחידות התאורה האחוריות וחישוקי 16 ו-17 אינץ’ חדשים. ממש ממש בקטנה.
כך גם בתא הנוסעים השינוי העיקרי הוא בדמות מערכת מולטימדיה חדשה עם ממש חדש ומודרני ומסך 8.8 אינץ’ רוחבי גדול מבעבר. אם זאת, ממשק התפעול באמצעות חוגה הממוקמת בין המושבים נשמר. לוח המחוונים זכה לגרפיקה חדשה ועדכנית, אבל יכול להיות שלא היינו שמים לכך לב אם לא היו אומרים לנו.
מנוע ה-2.0 ליטר המוכר של מאזדה MX5 נותר ללא שינוי וימשיך להיות מוצע עם תיבת הילוכים ידנית או אוטונומית בעלות שישה יחסי העברה. מנוע ה-1.5 ליטר (המגיע אלינו בטפטוף רק ביבוא מקביל) זכה למספר שינויים ומסתכמים בתגבור קל של 4 כ”ס להספק המרבי העומד על 134 כ”ס. הגרסאות הידניות אגב, מצוידות מעתה כסטנדרט בדיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה. במאזדה מצהירים כי ישנו מסרק הגה חדש ומערכת ההיגוי בעלת תגבור החשמלי מספקת דיוק ותקשורת משופרים.
לקינוח, מערכת בקרת היציבות קיבלה מצב “מסלול” מתירני שייצר התערבות רק במצב של אובדן שליטה מלא ונוספה גם מערכת בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לאחור. כל אלו אמורים להספיק למיאטה עד שיוצג הדור הבא, והחשמלי לא עלינו, בעוד כשנתיים. בנתים צריך להודות למאזדה שלא נגעו יותר מידי במתכון המוצלח והמוכר.