האם עתיד ההנאה מהנהיגה, ואפילו ההנאה מהנעה אחורית, יגיע לעם בחסות העידן החשמלי. ויותר מזה, האם תהיה זו קופרה בורן שתביא את הבשורה הזו? הלא למותג הביצועים הספרדי יש מוניטין של מכוניות הנעה קדמיות חזקות. רגע, יכול להיות שמצאנו נקודת אור במגמה החשמלית ששוטפת את עולם הרכב?!
בקופרה בהחלט מכוונים לשם. לצורת ליטוש קופרה בורן הם לקחו שני נהגי מרוץ מקצועיים ושלחו אותם ליותר מ-3,000 קילומטרים של בדיקות. המטרה? לחלץ מהפלטפורמה החשמלית ריגוש והנאה בנהיגה נמרצת.
כך מצאו את עצמם מטיאס אקסטרום וג’ורדי ג’נה רתומים למושב החשמלית הראשונה של המותג. נותנים את הפידבק שלבם במטרה לייצר מכונית מדויקת, דינמית ומחוברת יותר. אקסטרום מצוטט בהודעה הרשמית לעיתונות כמי שמעיד על עצמו שתפקידו הוא: “להסיע את המכונית עד הקצה כדי לראות איך היא מגיבה, לבדוק את התחושה שלה ולהעביר את הפרטים האלה למהנדסים”. הקולגה שלו מדגיש דווקא את אלמנט עבודת הצוות: “כדי שנוכל להביא מנטליות מסוג אחר ולזהות את התחושות שיהפכו את המכונית למעניינת יותר”.
מטיאס מוסיף: “אספלט יבש, רטוב וקפוא, חצץ, שלג, דרך עפר ומשטחים חלקים, דאגנו שהמכונית תעבוד בכל מקום” הוא מסביר, “שהיא תתאים לכל אחד, מהנהג הזהיר ביותר ועד לאדם שמחפש כיף נהיגה מירבי”, אומר אקסטרום.
לבורן צפויים להיות כמה טריקים בשרוול בכדי לשלהב את הנהג ולהתאים לדרישות שונות. בזמן ששני הנהגים האלו עבדו על חיבור וליטוש צריך לזכור שפלטפורמת המנוע אחורי וההנעה האחורית כאן, יכולים להיות בסיס לא רע להפקת חיוכים. יש כאן גם אפשרות ניתוק מלאה של בקרת היציבות (לראשונה בקונצרן בפלטפורמה הזו), כפתור E-בוסט שמזניק את ההספק רגעית מ-204 כ”ס ל-231 כ”ס וגם בולמים אדפטיביים.
עוד תחום חדש למותג, כזה שפותח אפשרויות חדשות ודרש עבודה, הוא ההיגוי. הבורן היא המכונית בעלת ההנעה האחורית הראשונה של קופרה, כך שקבלת דיוק בהיגוי לצד מיעוט סיבובים מנעילה לנעילה היה אתגר נוסף. כל הדברים הללו מעוררים אצלנו עניין. על הצליל ויתרנו, האם מכונית חשמלית קטנה עם הגישה והכיול הנכונים יכולה לגרום לחובב נהיגה לחיוך? נחכה ונראה