במשך 70 שנה מאז שהוצגה לראשונה, נחשבת שברולט קורבט למכונית הספורט האמריקאית האולטימטיבית. האמריקאים יצרו לא מעט מכוניות שרירים, מכוניות ספורטיביות וגם מכוניות על פה ושם, אבל אף אחת מהן לא זכתה למעמד האייקוני המוטורי והתרבותי של שברולט קורבט – שלמרות מוצאה גם הצליחה לייצג בכבוד את היבשת החדשה מול ההגמוניה המסורתית של האירופאים בתחום.
במשך שבעה עשורים שברולט קורבט לא יובאה לישראל באופן רשמי, אם כי במשך השנים הגיעו ממנה ארצה לא מעט יחידות ביבוא אישי וטפוף עקבי. בשנים האחרונות הקורבט פרחה בישראל בקרב חובבי האספנות שהגשימו חלום, שלצידם הגיעו גם לא מעט יחידות מהדגמים החדשים. כעת, לאחר לא מעט ציפיה והבטחות סוף סוף נוחתת בישראל שברולט קורבט באולמות התצוגה של שברולט בישראל ולא רק כדי למשוך את העין, כאשר ניתן גם לרכוש אותה באופן מעשי.
זהו הדור השמיני של שברולט קורבט, אשר הוצג בתחילת שנת 2020 והביא איתו מהפכה בקונספט של מכונית הספורט של אמריקה. ממכונית ספורט במבנה קלאסי של מנוע קדמי והנעה אחורית עבר הדור השמני לתצורה אקזוטית של מנוע מרכזי כשאפילו. העיצוב השתנה בהתאם ומפרופיל בעל חרטום ארוך וזנב קצרצר קיבלנו צללית של מכונית על. הקורבט מוצעת בגרסאות קבריולט או קופה, כאשר גם בגרסת הקופה ישנו גג קשיח הניתן לפירוק (T-Top) – אחד מהמאפיינים המוכרים של הדגם ברבות השנים.
שברולט קורבט מצוידת כיום במנוע V8 “סמול בלוק” בנפח 6.2 ליטר המספק 490 כ”ס ב-6,450 סל”ד ומומנט מרבי של 64.2 קג”מ ב-5,100 סל”ד, העוברים לגלגלים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שמונה יחסי העברה. הביצועים גם הם שייכים לעולמות האקזוטיקה, עם תאוצה ל-100 קמ”ש בקצת יותר מ-3 שניות ומהירות מרבית של 296 קמ”ש. לאחרונה אף הוצגה לראשונה קורבט היברידית בעל הנעה כפולה (E-Ray), אך כמו במקרה של ה-Z06 הקרבית היבואן מעוניין להביאה אך לא ברור כרגע אם ומתי זה יקרה.
לקורבט יש היצע גרסאות ואופציות נרחב בארה”ב, אך בישראל למרבה השמחה תשווק שברולט קורבט רק עם חבילת הביצועים Z51 הכוללת בולמי זעזועים אדפטיביים בעלי שיכוך מגנטי, מערכת בלימה משודרגת של ברמבו, מערכת פליטה ספורטיבית, מערכת קירור לעומס גבוה, יחס העברה סופי מקוצר, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה וצמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S. בנוסף כוללת החבילה גם שדרוגים חיצוניים אווירודינמיים לשיפור כוח ההצמדה וספוילר אחורי ייחודי.
רמת הגימור בה תשווק הקורבט בישראל היא LT2, כך שתוכלו למצוא בה לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגה משתנה, תצוגת נתונים עילית, מצלמת דרך ותיעוד נתונים מובנית, וגם מושבים ספורטיביים בשילוב עור וסיבי פחמן מחוממים, מאווררים ומתכווננים חשמלית.
מחירה של שברולט קורבט C8 בישראל יעמוד על 779 אלף שקלים לגרסת הקופה ו-851 אלף שקלים לגרסת הקונברטיבל, כאשר לפי היבואן מסירות ראשונים יעשו כבר בחודש הבא. עכשיו נותר רק לחכות לגרסת ה-ZO6 המפלצתית.