איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי מפרסם היום את נתוני המסירות של חודש יולי האחרון, הנחשב באופן מסורתי לאחד מחודשי המכירות החזקים של השנה בענף. השנה, בעיקר עקב החשש מעלית תעריפי ביטוח החובה, חודש יולי היה פחות מוצלח מאשר בשנים קודמות, כאשר נמסרו בו 1,870 כלים דו-גלגליים לעומת 2,151 כלים שנמסרו בחודש יולי 2022 – ירידה של כ-13%.
למרות זאת, גודלו של השוק הדו-גלגלי בשנת 2023 נותר דומה כאשר מתחילה השנה נמסרו 13,409 כלים חדשים, ירידה בשיעור זניח של 1.2% לעומת שבעת החודשים הראשונים של שנת 2022 שהייתה שנת השיא של הענף בכל הזמנים. כך שעדין יש מקום לאופטימיות שלמרות הכל השוק ישמור על רף המכירות הגבוה בסיכום השנה.
בחודש יולי החולף הובילה סאן יאנג את דירוג המותגים עם 419 מסירות, כשהיא מקדימה את ימאהה עם 371 מסירות ואת הונדה במקום השלישי עם 358 מסירות. קימקו נותרה במקום הרביעי עם 187 מסירות וקאוואסאקי חמישית עם 72 מסירות. באופן מפתיע, למקום השישי בחודש החולף התברג מותג הקטנועים הזולים UM עם 58 מסירות ואחריו המותג קיוואי שהתעורר לחיים עם 38 רישומים של אופנועים קטני נפח.
סוזוקי נכנסה מזה זמן רב לעשיריה הראשונה עם 37 מסירות, בעיקר בזכות דגמי ה-800 סמ”ק החדשים וצמד קטנועי ה-125 סמ”ק שהזריקו חיים לאחד המותגים המצליחים בהיסטורית הדו”ג המקומית. את העשיריה סוגרים ק.ט.מ עם 37 מסירות וב.מ.וו עם 24 מסירות.