פולקסווגן מתחילה לשווק השבוע בישראל את הדור החדש של הטיגואן, אחד מלהיטי המכירות של פולקסווגן באירופה ובעולם שאצלנו זכה להצלחה מפתיעה דווקא בגרסת ה”אולספייס” המוארכת בעלת שורת המושבים השלישית. זהו הדור השלישי של הטיגואן אשר נחשף לראשונה בדיוק לפני שנה, וכמו בעבר הוא מתמקם בהיצע רכבי הפנאי של פולקסווגן בין הטירוק הקומפקטי לבין הטיגואן אולספייס תואם הקודיאק.
הטיגואן החדש מבוסס גם הוא על הפלטפורמה המודולארית של הדור היוצא, אך לאחר שזו עבר שורת שיפורים ועדכונים מקיפה בין היתר בשיפור בידוד הרעשים ואיכות הנסיעה, הקשחת המרכב והתאמה לדור החדש של מערכות בטיחות ועזר אקטיביות לנהג. בסיס הגלגלים נותר זהה לטיגואן הקודם (268 ס”מ), אך האורך הכללי צמח במספר סנטימטרים ל-454 ס”מ בסך הכל המעמידים אותו במקביל לקרוסאוברים כמו קיה ספורטאז’ ויונדאי טוסון.
העיצוב החיצוני מיישר קו עם הקו העדכני של פולקסווגן, כאשר החידוש העיקרי הוא בעיקר בחזית המאמצת אלמנטים מדגמי ה-ID החשמליים כמו הפס החייכני הנמתח בין שתי יחידות התאורה הקדמיות בטכנולוגיית לד מטריקס. תא הנוסעים גם הוא מיישר קו עם דגמי ה-ID החשמליים, וזה אומר שבנוסף ללוח המחוונים הדיגיטלי ישנו מסך מולטימדיה גדול במרכז הדשבורד (12.9 אינץ’ כסטנדרט, 15 אינץ’ ברמת הגימור הגבוהה) שמרכז את רוב תפעול המערכות השונות, מינימום מתגים בלוח המכשירים ושילוב של שמטחי מגע בסגנון סליידרים לתפעול בקרת האקלים, סידור שסקודה כבר החליטה בחוכמה לוותר עליו.
לישראל יגיע הטיגואן נכון לעתה בגרסת הנעה אחת בלבד, מנוע 1.5 ליטר טורבו עם תגבור היברידי קל, כאשר ההספק המרבי עומד על 150 כ”ס ו-25.5 קג”מ כמו בטיגואן היוצא, העוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה. על הכביש הנתונים הללו מתורגמים ל-9.1 שניות בזינוק ל-100 ומהירות מרבית של 210 קמ”ש, כאשר צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 14.9 ק”מ לליטר על פי נתוני היצרן. גרסאות 2.0 ליטר, הנעה כפולה וגרסה היברידית נטענת עם טווח נסיעה חשמלי של כ-100 ק”מ לא מגיעות כרגע ארצה בין היתר משיקולי מחיר.
ומחיר הוא נקודה רגישה בטיגואן החדש שמתייקר בגרסת הבסיס שלו בלא פחות מ-28 אלף שקלים. מחירו של פולקסווגן טיגואן החדש ברמת גימור Life עומד על 218 אלף שקלים. למרות שהוא מגיע מצויד במכלול מלא של מערכות בטיחות אקטיביות, 9 כריות אוויר, תצוגת נתונים עילית ומצלמות היקפיות, מחירו של פולקסווגן טיגואן החדש גבוה יותר מזה של סקודה קודיאק החדש שהושק כאן בשבוע שעבר, שמציע מידות גדולות יותר ושורת מושבים שלישית. למעשה, הטיגואן החדש יקר אפילו יותר מהטיגואן אולספייס שממשיך להגיע ארצה, אך מבוסס על הדור היוצא.
בנוסף לרמת הגימור הבסיסית ניתן יהיה לקבל את פולקסווגן טיגואן החדש ברמת גימור R Line עם סממני עיצוב ספורטיביים, חישוקי 19 אינץ’ וגג שמש פנורמי, אך גם עם שדרוג משמעותי בדמות בולמים אדפטיביים נשלטים אלקטרונית בתוספת של 37 אלף שקלים. רמת גימור R Line Plus המוסיפה מושבים חשמליים עם חימום, קירור ועיסוי, ריפודי עור, חישוקי 20 אינץ’ ומערכת מולטימדיה משודרגת מקפיצה את מחירו של הטיגואן ל-265 אלף שקלים.