מצב המלחמה בישראל נתן את אותותיו גם בפעילות בשוק הרכב הישראלי. רק 11,777 מכוניות חדשות נמסרו במהלך חודש אוקטובר השחור, ירידה של 28.5% לעומת חודש אוקטובר אשתקד בו נמסרו 16,467 מכוניות. עם זאת מדובר בנתונים שלא ממש משקפים את האטת הפעילות בפועל בענף החודש החולף, שכן רוב המסירות באוקטובר הן של מכוניות שהוזמנו בחודשים קודמים. את ההשפעה האמיתית של המלחמה אנחנו צפויים לראות בחודשים הקרובים.
למרות נתוני חודש אוקטובר, שוק הרכב הישראלי עדין מפגין צמיחה של 7.5% מאז ראשית השנה, עם 252,383 מכוניות חדשות לעומת 234,702 מכוניות בעשרת החודשים הראשונים של 2022. עם זאת למרות הציפיות עם קצב המכירות המסחרר במהלך השנה, שנת 2023 כנראה כבר לא תהיה שנת שיא במכירות רכב בישראל.
טויוטה היתה למותג המוביל בחודש אוקטובר החולף עם 1,819 מסירות, כשבעקבותיה יונדאי עם 1,756 מסירות וקיה עם 1,391 מסירות. אל המקום הרביעי הגיעה BYD עם 840 מסירות לפני סקודה במקום החמישי עם 616 מסירות כשלאחריהן צמודות למדי מיצובישי (495), מאזדה (467), סוזוקי (465) ו-MG (459). את העשיריה הראשונה באוקטובר סוגרת צ’רי עם 365 מסירות.
בסיכום עשרת החודשים הראשונים של שנת 2023 שומרת יונדאי על מעמדה כמותג הנמכר ביותר בישראל עם 40,043 מכוניות בסך הכל בפער גדול מקיה עם 31,018 מסירות וטויוטה עם 28,066 מסירות. BYD במקום הרביעי עם 14,321 מסירות מתחילת השנה הוא המותג הסיני והמותג החשלי הנמכר ביותר בישראל, כאשר סקודה במקום החמישי עם 13,352 ממשיכה להיות המותג האירופאי הנמכר ביותר בישראל.
המכוניות החשמליות המשיכו להגדיל את נתחן בשוק הישראלי בעקביות גם בחודש החולף, כאשר מאז תחילת השנה נמסרו למעלה מ-44 אלף מכוניות חשמליות. BYD כאמור היא המותג החשמלי הנמכר ביותר עם 14,321 יחידות, למעלה מפי 2 מאשר ג’ילי שנמצאת במקום השני עם 6,480 מסירות מתחילת השנה וטסלה במקום השלישי עם 55,84 מסירות. יונדאי מצליחה להפתיע עם 4252 חשמליות מאז תחילת השנה כשהיא מקדימה את MG שמסרה 2,267 חשמליות.