בשנים האחרונות פוקד את יונדאי פרץ יצירתיות יוצא דופן, הבא לידי ביטוי בשורת דגמים בעלי עיצוב נועז ולא שגרתי. במסגרת הגל היצרתי כבר פגשנו את דגמי איוניק 5 ו-6 הייחודיים כל אחד בדרכו, את הסטאריה החללי וגם דגמים עממים יחסית כמו טוסון, סונטה ואלנטרה כולם זכו לשפת עיצוב החורגת מהמקובל כיום בתעשיה.
כעת נוחת בישראל דגם נוסף שעבר מהפכה עיצובית. מדובר בדור החדש של סנטה פה, רכב הפנאי הגדול בעל שבעת המושבים שדור חדש לחלוטין שלו הוצג בשנה שעברה. הדור החדש מתבלט קודם כל בזכות עיצוב שונה מכל סנטה פה שקדם לו, שהוא שילוב של קווים קובייתיים, זוויות ישרות וגם כמה אזכורים משפת ה”פיקסלים” שהופיעה כבר במספר דגמים שנזכרו לעיל.
יחידות התאורה של יונדאי סנטה פה החדש משלבות חתימת אור בצורת האות H בכל פינה, פרופיל קופסתי שמזכיר לא במעט את לנד רובר דיפנדר וזנב שדווקא מזכיר פולקסווגן טרנספורטר משנות ה-80′. כל אלו מסטים את תשומת הלב מכך שמדובר ברכב גדול עם בסיס גלגלים שהתארך ב-5 ס”מ ועומד על 281.5 ס”מ מרשימים, אורך כולל שצמח ל-483 ס”מ וגובה של 177 ס”מ שמוסווה היטב, בין היתר בזכות מרווח של 17.7 ס”מ בלבד.
תא הנוסעים של יונדאי סנטה פה מביא איתו שדרוג משמעותי וגם הצהרת כוונות של הדגם החדש המכוון ומתומחר גבוה יותר לכיוון עולמות הפרימיום. גם כאן נפגוש בשילוב צמד המסכים הרוחבי המקובל אתל יונדאי, לצד משטח מגע משולב מתגים פיזיים לבקרת האקלים. לצד זאת אי אפשר להתעלם מפרטים כמו דיפון גג מזמש, דיפונים דמויי עץ, זיגוג כפול בדלתות הקדמיות לצד ריפודי עור נאפה ברמת הגימור הבכירה – פריטים שמקובל יותר למצוא בג’נסיס, לא ביונדאי.
יונדאי סנטה פה החדש מגיע לישראל בשלב זה רק עם יחידת הנעה היברידית,, בתצורת הנעה קדמית או כפולה. יחידת ההנעה משלבת בין מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר המספק 160 כ”ס ומנוע חשמלי המספק 65 כ”ס, היוצרים יחס הספק משולב של 215 כ”ס ו-37.4 קג”מ. הכוח מעובר לגלגלים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שישה יחסי העברה, כאשר בדף הנתונים רשומים תאוצה ל-100 קמ”ש ב-9.8 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ”ש. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 14.3 ק”מ לליטר בגרסה הרגילה ו-13.5 ק”מ לליטר בגרסת ההנעה הכפולה.
השדרוג של יונדאי סנטה פה נעשה גם בגזרת המחיר שקפץ כמעט ב-100 אלף שקלים ביחס לדור היוצא, ולא רק בגלל שינויי המס. אם כי ראוי להזכיר כי הסנטה פה מגיע ארצה רק ברמות הגימור הבכירות הגבוהות ביותר של הדגם. מחיר גרסת ההנעה הקדמית של יונדאי סנטה פה החדש עומד על 370 אלף שקלים, כאשר גרסת ההנעה הכפולה המגיעה ברמת גימור “קאליגרפי” הכוללת גימור חיצוני שחור, חישוק 20 אינץ’ ועוד כמה פרטי עיצוב קרביים עומד על 400 אלף שקלים.
גזרת מחיר שלא הכרנו עד כה מיונדאי, כאשר הסנטה פה החדש יקר יותר מהפליסייד הגדול ממנו, שאג צפוי לחזור בדור החדש שלו ארצה ולטפס לרף מחיר גבוה עוד יותר.