אחרי שחשפה לפני מספר שבועות את גולף GTI קלאבספורט החדשה, פולקסווגן משלימה את רענון היצע הגרסאות הספורטיביות של הגולף כאשר היא מציגה בימים אלו את גולף R המחודשת. מאז ראשית שנות ה-2000 נחשבת סדרת ה-R כפולת ההנעה לאחות הגדולה של דגמי ה-GTI בעלי ההנעה הקדמית, ולגרסה הסדרתית החזקה במשפחת הגולף. לא מצליחה כמו ה-GTI, אבל עדין עם למעלה מרבע מיליון יחידות שנמכרו מאז ה-R32 המבוססת על הדור הרביעי של הגולף.
המיצוב הזה לא השתנה גם בדור השמיני של הגולף, כאשר כעת לאחר מתיחת הפנים מצמצמת גולף R את הפערים מאאודי S3 היוקרתית יותר. למעשה, שורת העדכונים לה זכתה ה-R כמעט זהים לאלו שקיבלה גם ה-S3 לאחרונה. זה מתחיל בראש ובראשונה ביחידת ההנעה. מנוע ה-2.0 ליטר טורבו המוכר קיבל תגבור והספקו עלה מ-320 ל-333 כ”ס עם תוספת של 2 קג”מ למומנט המרבי העומד מעתה על 42.8 קג”מ. בדיוק כמו באאודי.
תיבת ההילוכים היחידה המוצעת בגולף R היא כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה, אשר זכתה מעתה לניהול מתקדם יותר והבטחה להחלפות הילוכים מהירות מבעבר. נתון הזינוק ל-100 קמ”ש הוא קצת פחות מ-5 שניות, כאשר המהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ”ש, או ל-270 קמ”ש אם תבחרו לצייד את ה-R בחבילת ה”פרפורמנס”. מערכת ההנעה הכפולה של פולקסווגן גולף R קיבלה געת גם דיפרנציאל מתקדם עם יכולת הכוונת כוח וקטורית בגלגליים האחוריים. אל אלו מצטרפים בולמים אדפטיביים עם כיול משופר. פיצ’ר נוסף שקיבלה ה-R הוא מערכת מדידת זמני הקפה מבוססת GPS ומד כוחות G המובנים בתצוגה ספורטיבית ייעודית במסך המולטימדיה.
פולקסווגן גולף R קילה גם כמה עדכונים קוסמטיים מתבקשים, לא משהו שממש אפשר להבחין בו למעט הספויילר האחורי הגדול יותר ועיצוב מחודש לחישוקי הגלגלים בקוטר 19 אינץ’. בניגוד לאחות מבית אאודי, פולקסווגן מציעה את גולף R גם בגרסת סטיישן. ההבדלים בביצועים זניחים והבונוס מגיע בדמות תא מטען עצום בנפח של עד 1,642 ליטר שימושיים עבור המשפחה הממהרת למסלול. בעוד ה-S3 המחודשת נחתה כאן בשבוע שעבר, כרגע לא ברור אם ומתי תגיע ארצה גם גולף R המחודשת בגרסת ההצ’בק (על הסטיישן אפשר להמשיך לחלום).