אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
בעיות משקל: ב.מ.וו M5 החדשה שוקלת יותר ממרצדס G קלאס
ראשי » חדשות » בעיות משקל: ב.מ.וו M5 החדשה שוקלת יותר ממרצדס G קלאס
ב.מ.וו M5

בעיות משקל: ב.מ.וו M5 החדשה שוקלת יותר ממרצדס G קלאס

אחרי שמתרשמים מנתוני ההספק של ב.מ.וו M5 החדשה, אי אפשר להתעלם מהעובדה שהיא קובעת שיא שלילי של משקל עצמי שהוא גבוה מכמה מכוניות מגודלות ונכבדות

אופיר דואק 01/07/2024 צלם: יצרן

חובבי הרכב דיברו לא מעט בשבוע החולף על ב.מ.וו M5 החדשה. חלקם התמוגגו מכך שהיא שמרה על מנוע V8, חלקם התרגשו מכך שזוהי ה-M5 החזקה בהיסטוריה שקובעת רף חדש בקטגוריה, וכמובן לא יכלו להתעלם מהעיצוב – עניין קבוע בדגמי ב.מ.וו בשני העשורים האחרונים. בין אם התלהבתם ובין אם לא מהסופר סאלון החדשה הזו, אי אפשר להתעלם מהפיל (תרתי משמע) שבחניה.

כל מהנדס רכב מתחיל יגיד לכם המפתח ליכולת דינאמית גבוהה והנאה הוא משקל נמוך. וכאן, עם כל הכבוד ב.מ.וו M5 החדשה סובלת מבעיית משקל רצינית. אז נכון שהתרגלנו שכל דור חדש כבר יותר מקודמו, פועל יוצא של גידול במידות, תוספת אבזור והניסיון להרים את רמת הבטיחות. אבל המקרה של ה-M5 החדשה חריג בהרבה.

ב.מ.וו רצתה לרקוד על שתי חתונות. מצד אחד להמשיך להציע מנוע V8 שרירי שהוא ציוד מתבקש במכונית סאלון שרירית, ומצד שני להתקין מערכת היברידית עם טווח נסיעה חשמלי ראוי כדי לעמוד בתקני זיהום האוויר המחמירים, מה שיאפשר להם בכלל להמשיך למכור M5 עם מנוע V8. התוצאה היא שאמנם עם 727 כ”ס מדובר ב-M5 החזקה בהיסטוריה, אך מדובר גם ב-M5 הכבדה בהיסטוריה, ובפער ניכר.

ב.מ.וו M535i. מייסדת השושלת קלה בלמעלה מטון מה-M5 החדשה

2,435 ק”ג לא כולל נהג. זהו משקלה העצמי של ב.מ.וו M5 החדשה. ליתר דיוק, מדובר ב-540 ק”ג יותר מאשר ה-M5 הקודמת בגרסת הרגילה ו-610 ק”ג יותר מאשר גרסת CS הקיצונית ששקלה “רק” 1,825 ק”ג ללא נהג. לשם השוואה, ה-M5 הראשונה מסדרה E28 (שכונתה בכלל M535i) שקלה כטון פחות מאשר ב.מ.וו M5 החדשה, אם כי למען האמת גם היא נחשבה כבדה יחסית לתקופתה. הדור השני (E34) היה כבד יותר בכמעט 200 ק”ג וקפיצה משמעותית במשקלה של ה-M5 נרשם גם בדור הרביעי בעל מנוע ה-V10, אבל אלו היו משקלים מקובלים לתקופה עבור מכוניות מהקטגוריה.


אם כבר הזכרנו את הקטגוריה, נכון לעתה המתחרה הישירה של ה-M5 היא מרצדס E53 AMG (E63 AMG חזקה יותר צפויה להיות מוצגת בשנה הקרובה) אשר גם היא עושה שימוש במערכת הנעה היברידית נטענת. כתוצאה מכך, גם E53 AMG היא לא מכונית קלה, אך ההסתייעות בחשמל אפשר למרצדס להסתפק במנוע בעל שישה צילינדרים מה שמתורגם בפועל לכך שהיא קלה ב-120 ק”ג משמעותיים מה-M5 החדשה. בהשוואה לאחיות מבית, ה-M5 החדשה כבדה יותר מכל דגמי הכביש הנושאים את סמל חטיבת הביצועים, ואפילו כבדה ב-35 ק”ג מ-X5 M קומפטישן.

באופן מפתיע, הגרסה החשמלית המלאה קלה יותר מה-M5 ההיברידית

 

באופן מפתיע, ב.מ.וו M5 מצליחה לעשות את הבלתי יאומן ולהיות אפילו כבדה יותר מכמה מכוניות חשמליות בעלות סוללת ענק. ב.מ.וו i5 M60 טורינג עם סוללת 81 קוט”ש קלה ב-85 ק”ג מה-M5 איתה היא חולקת את אותה פלטפורמה ומכלולים בסיסיים. ה-M5 אף כבדה ב-70 ק”ג מגרסת הבסיס של מרצדס EQE SUV עם הנעה אחורית  – רכב פנאי מגודל במיוחד.

כאמור, ב.מ.וו M5 מוגדרת כמכונית ספורטיבית, אבל באופן אבסורדי היא כבדה מכמה וכמה רכבי שטח הבנויים על בסיס שלדת סולם כבדה ובעלי סרנים חיים מאסיביים. הב.מ.וו כבדה ב-76 ק”ג טנדר פולקסווגן אמארוק V6, בכמה עשרות ק”ג מפורד ברונקו ארוך, כולל גרסת הווילדטארק מורחבת הסרנים. אם זה לא מספיק, אז מרצדס G500 אותה בחנו זה עתה ונראית עתה ובעלת פרופיל של בניין משרדים קלה בכ-69 ק”ג מהספורט סאלון החדשה של ב.מ.וו (אבל יתר הגרסאות של ה-G קלאס כבר כבדות יותר). זאת כבר קריאת השכמה רצינית למהנדסים במינכן שהלכו קצת רחוק מידי למקום שלא בהכרח ריבוי כוחות סוס יכול להיות פיצוי.

*כל הנתונים בכתבה מתייחסים למשקל העצמי של המכוניות ללא נהג

ב.מ.וו M5ב.מ.וו M5Preview
BMW M5 2024 08BMW M5 2024 08Preview
BMW M5 2024 09BMW M5 2024 09Preview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
BMW M5 2024 05BMW M5 2024 05Preview
BMW M5 2024 01BMW M5 2024 01Preview
BMW M5 2024 02BMW M5 2024 02Preview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
BMW M5 2024 03BMW M5 2024 03Preview
BMW M5 2024 04BMW M5 2024 04Preview
BMW M5 2024 06BMW M5 2024 06Preview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
ב.מ.וו M5ב.מ.וו M5Preview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
ב.מ.וו M5ב.מ.וו M5Preview
ב.מ.וו M5ב.מ.וו M5Preview

ב.מ.וו ב.מ.וו i5 ב.מ.וו M5 משקל עצמי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מול טוסון וספורטאז’: KGM טורס עכשיו גם בהנעה היברידית

מול טוסון וספורטאז’: KGM טורס עכשיו גם בהנעה היברידית

מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור

מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור

הנייקד השרירי של בראבוס חוזר במהדורת 2026

הנייקד השרירי של בראבוס חוזר במהדורת 2026

רטרו עדכני: סאן יאנג מיו חוזר לעיר בדור חדש

רטרו עדכני: סאן יאנג מיו חוזר לעיר בדור חדש

שרקו מתחילה לשווק את דגמי האנדורו של 2026

שרקו מתחילה לשווק את דגמי האנדורו של 2026

בנזין תחילה: אאודי Q3 החדש נחת בישראל

בנזין תחילה: אאודי Q3 החדש נחת בישראל

חיזוק היברידי גם לאופל קורסה

חיזוק היברידי גם לאופל קורסה

פלאג-אין בגדול: ג’אקו 8 החדש מושק בישראל

פלאג-אין בגדול: ג’אקו 8 החדש מושק בישראל

הנאה כפולה: העתיד של STI בבנזין וחשמל

הנאה כפולה: העתיד של STI בבנזין וחשמל

מתמקדת במסלול: AMG GT תקבל גרסת Sport Track קיצונית

מתמקדת במסלול: AMG GT תקבל גרסת Sport Track קיצונית

יצירת אומנות ב-18 מיליון שקלים: פרארי SP3 דייטונה בישראל

יצירת אומנות ב-18 מיליון שקלים: פרארי SP3 דייטונה בישראל

העתיד על פי מאזדה: קופה עם מנוע ואנקל היברידי ומיני עירונית

העתיד על פי מאזדה: קופה עם מנוע ואנקל היברידי ומיני עירונית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

סיאט איביזה וארונה החדשות (השקה עולמית): סיבה למסיבה

סיאט איביזה וארונה החדשות (השקה עולמית): סיבה למסיבה

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד