משפחת דגמי ה-800 של סוזוקי בעל מנוע הטויין המקבילי הפכה בשנים האחרונות למנוע הצמיחה של החברה היפנית. עד כה כלל המשפחה שלושה שדמים עיקריים: הויסטרום 800, ה-GSX 8S הערום ואחיו הספורטיבי בעל הפרינג GSX 8R. לאחרונה הודיעה סוזוקי על שני דגמים נוספים שיצטרפו השנה למשפחה GSX 8T ו-GSX 8TT, ובסוף השבוע הם נחשפו באופן מלא ורשמי.
בניגוד לצפיות וההשערות הראשונות, האות T היא לא בשביל טורינג. במידת מה סוזוקי הפתיעה את אלו שציפוי לראות טווין מקבילי עם מזוודות צד והלכו לכיוון שונה לחלוטין, עם צמד אופנועים בעיצוב רטרו, שעושה כבוד לכמה מהדגמים החשובים של סוזוקי משנות ה-70. צמד הדגמים הללו אמור להיות התשובה לז’אנר הרטרו עממי שכולל דגמים כמו ימאהה XSR, גרסאות ה-RS במשפחת דגמי ה-Z של קאוואסאקי וכמובן דגמי הספיד טווין של טריומף.
צמד האופנועים משלב אלמנטים קלאסיים כמו מיכל הדלק החדש והמעוגל בנפח 16.5 ליטר, יחידת התאורה הקדמית הראשית העגולה והמראות (העגולות כמובן) המותקנות בקצות הכידון אליהם מצטרפי חיפויי צד שנועדו להסוות את הרדיאטור. גם סכמות הצביעה ושילוב הגרפיקה אמורים להשלים את מראה הרטרו יחד עם חלקי גוף בצבע שחור מט, כשבסוזוקי טוענים כי ה-8T הערום אמור להיות מחווה ל-T500 הדו-פעימתי ואילו ה-8TT הוא בעל מסיכת החזית עם המשקף הזעיר שעוצבה בהשראת ה-GS1000S.
מאחור טאץ’ הרטרו העיצובי של סוזוקי GSX 8T ו-GSX 8TT מסתתר אופנוע מודרני כמובן. הבסיס הוא מנוע הטווין המקבילי בנפח 776 סמ”ק עם פיני טלטלים בזווית של 270 מעלות שלא עבר שינוי ביחס לשאר דגמי המשפחה, כשהוא מספק 82.9 כ”ס ב-8,500 סל”ד . גם מערכת הפליטה נותרה ללא שינוי עם מפלט הממוקם בגחון האופנוע, מה שקצת לא קשור למראה הרטרו. שלדת קורות הפלדה בשילוב הזרוע האחורית מאלומיניום נותרה גם היא זהה למעט שינויי גיאומטריה קלים, אך עם זאת ישנו מושב מדורג חדש עבור צמד הדגמים.
תפריט המתלים כולל מזלג קדמי הפוך (מוזהב ב-8T ושחור ב-8TT) עם משולשים מאלומיניום ובולם אחורי מתוצרת קאייבה. מערכת הבלימה מבוססת על צמד דיסקים 310 מ”מ מלפנים עם קאליפרים רדיאליים של ניסין ודיסק אחורי בקוטר 240 מ”מ. יש כמובן מערכת ABS ויחד איתה מגיעים שני האופנועים עם מערכת בקרת משיכה, שלושה מצבי רכיבה, מצמד מחליק וקוויקשיפטר כשהתצוגה והשליטה על כל המערכות נעשית על גבי מסך TFT צבעוני ומודרני. ואפילו יש שקע USB -C לטעינה, כי עם כל הכבוד לרטאו אי אפשר לרכב בלי הטלפון הנייד. ישנה גם סוללת ליתיום-יון קלה במקום מצבר, מה שעוזר לרשום משקל עצמי של 201 ק”ג ל-GSX 8T כשה-TT שוקל 2 ק”ג נוספים.
שני האופנועים יגיעו לסוכנויות סוזוקי באירופה ובארה”ב בשבועות הקרובים, אבל כבר ניתן להזמין אותם כאשר באנגליה מחירם עומד על 9,600 פאונד ל-GSX 8T ו-10,000 פאונד עבור ה-TT.