אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
במבט לעתיד: ניסאן מציגה בשנחאי טנדר היברידי בשיתוף דונגפנג
ראשי » חדשות » במבט לעתיד: ניסאן מציגה בשנחאי טנדר היברידי בשיתוף דונגפנג
ניסאן פרונטיר

במבט לעתיד: ניסאן מציגה בשנחאי טנדר היברידי בשיתוף דונגפנג

בזמן שהיא מחפשת בעלת ברית אסטרטגית, ניסאן מציגה טנדר בעל הנעה היברידי שייוצר במפעלי החברה בסין יחד עם דונגפנג וצפוי להגיע גם לשווקים נוספים בעולם

אופיר דואק 28/04/2025 צלם: יצרן

בזמן שניסאן מחפשת שותפה אסטרטגית חדשה לאחר כשלון שיחות המיזוג עם הונדה, הגיעה החברה לתערוכת שנחאי כשהיא משדרת עסקים כרגיל כשהיא חושפת שני דגמים חדשים. שני הדגמים מיועדים לשוק הסיני בתחילה, אך בניסאן מצהירים כי הם גם צפויים להיות מיוצאם גם לשווקים נוספים ברחבי העולם כשהם יכולים לתת עבורה חיזוק משמעותי בשתי קטגוריות חשובות.

הדגם הראשון האו דגם סדאן חשמלי גדול בשם N7 שפותח בשיתוף חברת דונגפנג, עם מנוע והנעה קדמיים וטווח נסיעה של עד 635 ק”מ. בכך הולכת ניסאן בדרכה של מאזדה ומקצרת תהליכים כשהיא מציגה דגם חשמלי ייעודי בשיתוף אחת מהענקיות המקומיות. הדגם השני והמעניין יותר הוא טנדר בעל הנעה היברידית-נטענת הנושא את השם פרונטיר  שצפוי להגיע לייצור כבר בסוף השנה במפעלי ניסאן-זנגזהו המשותפים לה ולדונפנג.

מדובר בדגם ראשון מתוך תשעה דגמים בעלי הנעה היברידית-נטענת או הנעה חשמלית אותם צפויה ניסאן להציג עד שנת 2027 כחלק מתכנית אסטרטגית אותה חשפה לאחרונה שנועדה להראות את הגיוון של החברה בדרכה העצמאית בנפרד מרנו. יתכן מאד שלשיתוף הפעולה עם דונגפנג יהיה חלק משמעותי במימוש האסטרטגיה הזו כעת כשניסאן נמצאת ברשות עצמה.


אם נחזור לפרונטיר, זהו השם בו משתמשת ניסאן עבור הטנדר הקומפקטי שלה עבור השוק האמריקאי חובב הטנדרים – כאשר במשך שנים הוא היה למעשה זהה לניסאן נאוורה לדורותיו המוכר לנו, עד אשר זכה להתפתח לדגם נפרד. ניסאן פרונטיר ההיברידי הוא דגם שונה מהפרונטיר האמריקאי, כשהוא מציג עיצוב בעל מאפייני טנדרים מוכרים אבל חזות מודרנית/עתידנית. למרות שכרגע מדובר באבטיפוס, הוא נראה כמוצר מוגמר למדי בעיצובו החיצוני והפנימי, כאשר סביר להניח שבגרסה הסדרתית לא יהיה שונה בהרבה למעט השמטת פרטים אופייניים לדגמי תצוגה כמו היעדר קורה מרכזית.

לטענת ניסאן עיצובו של הפרונטיר ההיברידי הוא מחווה לדור הראשון של הפרונטיר (שנמכר גם בישראל לתקופה קצה בתחילת שנות ה-90 תחת השם ניסאן פיק אפ). האזכור היחיד שאנחנו הצלחנו למצוא הוא לשלושת כונסי האוויר במכסה המנוע בחזית של הפרונטיר המקורי, שבדגם המודרני מאוזכרים על ידי, איך לא, פסי תאורת לד שמשתלבים בחלק ממופע יחידות התאורה הנרחב  בחזית. כל קשר אחר דורש הרבה דימיון יצירתי מלבד העובדה שלשניהם מרובים ולשניהם יש ארגז מאחור.

יחידת ההנעה של ניסאן פרונטיר ההיברידי מבוססת על מנוע 1.5 ליטר טורבו בנזין בשילוב מנוע חשמלי המותקן בצמוד לתיבת ההילוכים. למערכת ההנעה ההיברידית הספק משולב של למעלה מ-400 כ”ס ומומנט של 81.5 קג”מ. הסוללה בעלת קיבולות לא ידועה מותקנת מעל לסרן האחורי ומתחת לארגז, ןהיא אמרוה לספק טווח נסיעה חשמלי של כ-135 ק”מ על פי התקן האירופאי הישן, מה שאומר כ-100 ק”מ לפי תקן WLTP, כך שמדובר בסוללה לא קונה עם קיבולת של כ-20 קוט”ש לפחות.

לטנדר הנעה כפולה עם חלוקת כוח משתנה בין הגלגלים בהתאם לחמישה מצבי נהיגה שונים המוגדרים מראש. לטובת יכולת השטח גם נעילת דיפרנציאל אחורית מכאנית. מצד שני, לטובת נוחות ועידון על הכביש הוא מצויד במתלה אחורי רב חיבורי ולא בסרן חי וקפיצי עלה כמקובל ברוב הטנדרים מסוגו. נתוני יכולת העמסה לא פורסמו. בנוסף יצויד ניסאן פרונטיר ההיברידי ביכולת אספקת חשמל מהסוללה לצרכנים חיצוניים (V2L) בהספק של עד 6 קילוואט בשעה.
הטנדר בגרסתו הסדרתית אמור להיות משווק בסין כבר בסוף השנה, כשיהיה מעניין אם ולאילו שווקים הוא ידיע לאחר מכן. השור האמריקאי כנראה לא יוכל לקבלו בגלל מדיניות המכסים, אבל יתכן מאד שהוא יגיע דווקא לאירופה שם יחליף את הנאוורה המוכר.

Nissan Frontier PHEV 11Nissan Frontier PHEV 11Preview
Nissan Frontier PHEV 10Nissan Frontier PHEV 10Preview
Nissan Frontier PHEV 09Nissan Frontier PHEV 09Preview
Nissan Frontier PHEV 08Nissan Frontier PHEV 08Preview
Nissan Frontier PHEV 07Nissan Frontier PHEV 07Preview
Nissan Frontier PHEV 06Nissan Frontier PHEV 06Preview
ניסאן פרונטירניסאן פרונטירPreview
Nissan Frontier PHEV 02Nissan Frontier PHEV 02Preview
Nissan Frontier PHEV 03Nissan Frontier PHEV 03Preview
Nissan Frontier PHEV 04Nissan Frontier PHEV 04Preview
Nissan Frontier PHEV 05Nissan Frontier PHEV 05Preview

דונגפנג טנדר היברידי ניסאן ניסאן פרונטיר ניסאן פרונטיר היבריד פרונטיר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד