בזמן שניסאן מחפשת שותפה אסטרטגית חדשה לאחר כשלון שיחות המיזוג עם הונדה, הגיעה החברה לתערוכת שנחאי כשהיא משדרת עסקים כרגיל כשהיא חושפת שני דגמים חדשים. שני הדגמים מיועדים לשוק הסיני בתחילה, אך בניסאן מצהירים כי הם גם צפויים להיות מיוצאם גם לשווקים נוספים ברחבי העולם כשהם יכולים לתת עבורה חיזוק משמעותי בשתי קטגוריות חשובות.
הדגם הראשון האו דגם סדאן חשמלי גדול בשם N7 שפותח בשיתוף חברת דונגפנג, עם מנוע והנעה קדמיים וטווח נסיעה של עד 635 ק”מ. בכך הולכת ניסאן בדרכה של מאזדה ומקצרת תהליכים כשהיא מציגה דגם חשמלי ייעודי בשיתוף אחת מהענקיות המקומיות. הדגם השני והמעניין יותר הוא טנדר בעל הנעה היברידית-נטענת הנושא את השם פרונטיר שצפוי להגיע לייצור כבר בסוף השנה במפעלי ניסאן-זנגזהו המשותפים לה ולדונפנג.
מדובר בדגם ראשון מתוך תשעה דגמים בעלי הנעה היברידית-נטענת או הנעה חשמלית אותם צפויה ניסאן להציג עד שנת 2027 כחלק מתכנית אסטרטגית אותה חשפה לאחרונה שנועדה להראות את הגיוון של החברה בדרכה העצמאית בנפרד מרנו. יתכן מאד שלשיתוף הפעולה עם דונגפנג יהיה חלק משמעותי במימוש האסטרטגיה הזו כעת כשניסאן נמצאת ברשות עצמה.
אם נחזור לפרונטיר, זהו השם בו משתמשת ניסאן עבור הטנדר הקומפקטי שלה עבור השוק האמריקאי חובב הטנדרים – כאשר במשך שנים הוא היה למעשה זהה לניסאן נאוורה לדורותיו המוכר לנו, עד אשר זכה להתפתח לדגם נפרד. ניסאן פרונטיר ההיברידי הוא דגם שונה מהפרונטיר האמריקאי, כשהוא מציג עיצוב בעל מאפייני טנדרים מוכרים אבל חזות מודרנית/עתידנית. למרות שכרגע מדובר באבטיפוס, הוא נראה כמוצר מוגמר למדי בעיצובו החיצוני והפנימי, כאשר סביר להניח שבגרסה הסדרתית לא יהיה שונה בהרבה למעט השמטת פרטים אופייניים לדגמי תצוגה כמו היעדר קורה מרכזית.
לטענת ניסאן עיצובו של הפרונטיר ההיברידי הוא מחווה לדור הראשון של הפרונטיר (שנמכר גם בישראל לתקופה קצה בתחילת שנות ה-90 תחת השם ניסאן פיק אפ). האזכור היחיד שאנחנו הצלחנו למצוא הוא לשלושת כונסי האוויר במכסה המנוע בחזית של הפרונטיר המקורי, שבדגם המודרני מאוזכרים על ידי, איך לא, פסי תאורת לד שמשתלבים בחלק ממופע יחידות התאורה הנרחב בחזית. כל קשר אחר דורש הרבה דימיון יצירתי מלבד העובדה שלשניהם מרובים ולשניהם יש ארגז מאחור.
יחידת ההנעה של ניסאן פרונטיר ההיברידי מבוססת על מנוע 1.5 ליטר טורבו בנזין בשילוב מנוע חשמלי המותקן בצמוד לתיבת ההילוכים. למערכת ההנעה ההיברידית הספק משולב של למעלה מ-400 כ”ס ומומנט של 81.5 קג”מ. הסוללה בעלת קיבולות לא ידועה מותקנת מעל לסרן האחורי ומתחת לארגז, ןהיא אמרוה לספק טווח נסיעה חשמלי של כ-135 ק”מ על פי התקן האירופאי הישן, מה שאומר כ-100 ק”מ לפי תקן WLTP, כך שמדובר בסוללה לא קונה עם קיבולת של כ-20 קוט”ש לפחות.
לטנדר הנעה כפולה עם חלוקת כוח משתנה בין הגלגלים בהתאם לחמישה מצבי נהיגה שונים המוגדרים מראש. לטובת יכולת השטח גם נעילת דיפרנציאל אחורית מכאנית. מצד שני, לטובת נוחות ועידון על הכביש הוא מצויד במתלה אחורי רב חיבורי ולא בסרן חי וקפיצי עלה כמקובל ברוב הטנדרים מסוגו. נתוני יכולת העמסה לא פורסמו. בנוסף יצויד ניסאן פרונטיר ההיברידי ביכולת אספקת חשמל מהסוללה לצרכנים חיצוניים (V2L) בהספק של עד 6 קילוואט בשעה.
הטנדר בגרסתו הסדרתית אמור להיות משווק בסין כבר בסוף השנה, כשיהיה מעניין אם ולאילו שווקים הוא ידיע לאחר מכן. השור האמריקאי כנראה לא יוכל לקבלו בגלל מדיניות המכסים, אבל יתכן מאד שהוא יגיע דווקא לאירופה שם יחליף את הנאוורה המוכר.