המעבר לעידן החשמלי והתחרות העזה שמסביב מאלץ את רנו לפשפש עמוק בעבר כדי לתרגם את רגשות הנוסטלגיה למזומנים. רנו לא היחידה, גם פולקסווגן עשתה זאת עם ה-ID.BUZZ ופורד במידה מסוימת עם הקאפרי הצינית, אלא שברנו הולכים עם רעיון הרטרו צעד אחד קדימה ומתכוונים לבסס עליו משפחת דגמים שלמה.
בשנתיים האחרונות חזרה רנו 5 לחיים כסופרמיני חשמלית, רנו 4 נולדה מחדש כקרוסאובר מודרני וממש לא ספרטני, רנו 17 הנשכחת הפכה לפרויקט שחזור חד-פעמי ורנו טווינגו הוצגה כחשמלית קטנה ועממית עם מרכב המונובוקס המקורי, שצפויה לעשות קאמבק בקרוב. אל אלו מצטרף כעת דגם קונספט נוסף שפונה הפעם לחובבי ההגה הנוסטלגיים.
הקונספט נקרא רנו 5 טורבו 3E ולא צריך יותר ממבט חטוף כדי להבין שהוא הומאז’ לאחת המכוניות הייחודיות של שנות ה-80′, רנו 5 טורבו. רנו 5 טורבו המקורית (להבדיל מרנו 5 GT שהייתה קטנה חמה עם מנוע הטורבו) נולדה בעקבות הצלחה של לנצ’יה סטאטוס באליפות הראלי העולמית עם מכונית בעלת מנוע מרכזי. ברנו החליטו לפתח תשובה והשתמשו ברכיבים וחלקי גוף של רנו 5 כדי ליצור מכונית ראלי ומסלול עם מנוע מרכזי והנעה אחורית. דרישות ההומולוגציה הביאו לייצור גם גרסה חוקית לכביש (טורבו 2) שיוצרה בכ-5,000 יחידות והפכה להיות אחת מקטנות החמות הייחודיות שנוצרו בכל הזמנים.
הקונספט הנוכחי שיצרה רנו משתמש לכאורה בנוסחה דומה, למרות שכמו בעבר בו לדגמי הטורבו בעלי המנוע המרכזי היה קשר קלוש לרנו 5 הסדרתית, גם במקרה הזה לקונספט החדש אין קשר ממשי לרנו 5 החשמלית למעט מספר מאפיינים עיצוביים. לרנו גם אין בעיה לקרוא לו “5 טורבו” למרות שהוא בעל הנעה חשמלית. אבל אם לפורשה אין בעיה להשתמש במילה טורבו עבור דגמי הטייקן, אז גם לרנו מותר להשתמש בטריק הזה.
חלקי מרכב המזכירים אכן את רנו 5 E-TECH בתוספת ניפוחי כנפיים מאסיביים מלפנים ובעיקר מאחור, שנועדו לכסות על מפשק הסרנים המורחב, הגלגלים הגדולים ולכאורה גם על מכלולי ההנעה שמוקמים מאחור. לפחות לכונסי האוויר הגדולים בכנפיים האחוריות יש שימוש פרקטי והוא להזרים אוויר למערת הקירור המוגדלת של הסוללה, כאשר גם פתח הטעינה מוסתר באחת מהכנפיים.
בניגוד לרנו 5 E-TECH מתבססת על פלטפורמה חשמלית עם מנוע והנעה קדמיים, על פי רנו הקונספט בנוי על בסיס שלדת מונוקוק מסיבי פחמן עם צמד מנועים חשמליים אחוריים, אחד לכל גלגל. ברנו מדברים על הספק משולב של כ-500 כ”ס שיאפשר למכונית להאיץ ל-100 קמ”ש ב-3.5 שניות. נכון לעתה לא ברור האם הקונספט של רנו 5 טורבו 3E יבשיל לייצור, אבל אם זה יקרה יהיה מדובר במספרים מצומצמים כסוג של הפגנת יכולת טכנולוגית ומקדמת תדמית עבור רנו בצירוף תג מחיר גבוה במיוחד.