אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
בלי טורבו, עם חשמל: רנו ממשיכה בקו הנוסטלגי עם רנו 5 טורבו 3E
ראשי » חדשות » בלי טורבו, עם חשמל: רנו ממשיכה בקו הנוסטלגי עם רנו 5 טורבו 3E
רנו 5 טורבו

בלי טורבו, עם חשמל: רנו ממשיכה בקו הנוסטלגי עם רנו 5 טורבו 3E

רנו חושפת קונספט חשמלי נוסף עם קריצה לעבר, כשהפעם מדובר במחווה לרנו 5 טורבו בעלת המנוע המרכזי משנות ה-80'

אופיר דואק 15/12/2024 צלם: יצרן

המעבר לעידן החשמלי והתחרות העזה שמסביב מאלץ את רנו לפשפש עמוק בעבר כדי לתרגם את רגשות הנוסטלגיה למזומנים. רנו לא היחידה, גם פולקסווגן עשתה זאת עם ה-ID.BUZZ ופורד במידה מסוימת עם הקאפרי הצינית, אלא שברנו הולכים עם רעיון הרטרו צעד אחד קדימה ומתכוונים לבסס עליו משפחת דגמים שלמה.

בשנתיים האחרונות חזרה רנו 5 לחיים כסופרמיני חשמלית, רנו 4 נולדה מחדש כקרוסאובר מודרני וממש לא ספרטני, רנו 17 הנשכחת הפכה לפרויקט שחזור חד-פעמי ורנו טווינגו  הוצגה כחשמלית קטנה ועממית עם מרכב המונובוקס המקורי, שצפויה לעשות קאמבק בקרוב. אל אלו מצטרף כעת דגם קונספט נוסף שפונה הפעם לחובבי ההגה הנוסטלגיים.

הקונספט נקרא רנו 5 טורבו 3E ולא צריך יותר ממבט חטוף כדי להבין שהוא הומאז’ לאחת המכוניות הייחודיות של שנות ה-80′, רנו 5 טורבו. רנו 5 טורבו המקורית (להבדיל מרנו 5 GT שהייתה קטנה חמה עם מנוע הטורבו) נולדה בעקבות הצלחה של לנצ’יה סטאטוס באליפות הראלי העולמית עם מכונית בעלת מנוע מרכזי. ברנו החליטו לפתח תשובה והשתמשו ברכיבים וחלקי גוף של רנו 5 כדי ליצור מכונית ראלי ומסלול עם מנוע מרכזי והנעה אחורית. דרישות ההומולוגציה הביאו לייצור גם גרסה חוקית לכביש (טורבו 2) שיוצרה בכ-5,000 יחידות והפכה להיות אחת מקטנות החמות הייחודיות שנוצרו בכל הזמנים.


הקונספט הנוכחי שיצרה רנו משתמש לכאורה בנוסחה דומה, למרות שכמו בעבר בו לדגמי הטורבו בעלי המנוע המרכזי היה קשר קלוש לרנו 5 הסדרתית, גם במקרה הזה לקונספט החדש אין קשר ממשי לרנו 5 החשמלית למעט מספר מאפיינים עיצוביים. לרנו גם אין בעיה לקרוא לו “5 טורבו” למרות שהוא בעל הנעה חשמלית. אבל אם לפורשה אין בעיה להשתמש במילה טורבו עבור דגמי הטייקן, אז גם לרנו מותר להשתמש בטריק הזה.

חלקי מרכב המזכירים אכן את רנו 5 E-TECH בתוספת ניפוחי כנפיים מאסיביים מלפנים ובעיקר מאחור, שנועדו לכסות על מפשק הסרנים המורחב, הגלגלים הגדולים ולכאורה גם על מכלולי ההנעה שמוקמים מאחור. לפחות לכונסי האוויר הגדולים בכנפיים האחוריות יש שימוש פרקטי והוא להזרים אוויר למערת הקירור המוגדלת של הסוללה, כאשר גם פתח הטעינה מוסתר באחת מהכנפיים.

בניגוד לרנו 5 E-TECH מתבססת על פלטפורמה חשמלית עם מנוע והנעה קדמיים, על פי רנו הקונספט בנוי על בסיס שלדת מונוקוק מסיבי פחמן עם צמד מנועים חשמליים אחוריים, אחד לכל גלגל. ברנו מדברים על הספק משולב של כ-500 כ”ס שיאפשר למכונית להאיץ ל-100 קמ”ש ב-3.5 שניות. נכון לעתה לא ברור האם הקונספט של רנו 5 טורבו 3E יבשיל לייצור, אבל אם זה יקרה יהיה מדובר במספרים מצומצמים כסוג של הפגנת יכולת טכנולוגית ומקדמת תדמית עבור רנו בצירוף תג מחיר גבוה במיוחד.

רנו רנו 5 רנו 5 E-TECH רנו 5 חשמלית רנו 5 טורבו 3E
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד