לוטוס הבריטית ממשיכה בתהליך ההתחדשות שלה. לפני שנתיים בדיוק הציגה לוטוס בפסטיבל המהירות של גודווד את ה”אמירה” (Emira), מכונית הספורט הקטנה בהיצע המתחדש שלה שתפסה את מקומה של האיבורה מנוחתה עדן, ובמידה מסוימת גם את האליז הזכורה לטוב. האבורה הוצגה כמכונית הספורט האחרונה של לוטוס עם מנוע בעירה פנימית בגרסת V6 עם הבטחה לגרסת כניסה בעלת מנוע 4 צילינדרים. שנתיים לאחר מכן, תיערך הבכורה של גרסת הכניסה של האמירה, בפסטיבל גודווד כמובן.
אחרי שנים בהן לוטוס עשתה שימוש במנועים מתוצרת טויוטה, כולל בגרסת ה-V6 של האמירה עצמה, תשתמש לוטוס לראשונה בגרסת הכנסה של האמירה ביחידת הנעה מתוצרת AMG. אם אתם תוהים מה הקשר, אז זה המקום להזכיר שחברת ג’ילי, המחזיקה כיום בלוטוס מחזיקה גם ב-10% ממניות קבוצת דיימלר AG שמחזיקה במרצדס שהיא בעלת הבית של AMG. פשוט, לא?
מדובר במנוע ה-2.0 ליטר טורבו של AMG שמוכר בין היתר ממרצדס A45 AMG ומהווה גם מחצית ממנוע ה-V8 של הסדנה המשרת בין היתר את דגמי AMG GT ואסטון מרטין השונים. באמירה יספק המנוע 360 כ”ס, שהם 40 כ”ס פחות ממנוע ה-3.5 ליטר V6 בעל מגדש העל של הגרסה הבכירה, כשהוא ממוקם במרכז ומשודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שמונה יחסי העברה. לפחות נכון לעתה, תיבת הילוכים ידנית המוצעת כאופציה בדגם הבכיר לא תוצע באמירה 2.0.
המפרט המלא של לוטוס אמירה 2.0 טרם פורסם במלואו אך כבר ניתן להגיד שעם משקל של 1,405 ק”ג היא קלה כמעט ב-100 ק”ג מגרסת ה-V6, אך עדין כבדה ב-150 ק”ג מהאיבורה אותה החליפה ושוקלת כמו פורשה קאיימן בסיסית, כך שיתרון המשקל המסורתי של לוטוס כבר אבד למרבה הצער. מצד שני צריך לזכור שהאמירה כבר רחוקה להיות ספרטנית וערומה כמו קודמותיה ואפילו מגיעה עם מערך מלא של מערכות בטיחות אקטיביות. למרות הפער בהספק הביצועים של גרסת הבסיס צפויים להיות דומים לאלו שלה גרסה הבכירה: תאוצה ל-100 קמ”ש באזור ה-4.5 שניות ומהירות מרבית של כ-290 קמ”ש.
גרסת ה-2.0 ליטר של לוטוס אמירה תהיה גם זולה משמעותית מגרסת ה-V6, עם תג מחיר התחלתי של 60 אלף פאונד לעומת מחיר התחלתי של 75 אלף פאונד לגרסה הבכירה. עד לא מזמן זה לא היה רלוונטי עבורנו, אבל לאחר שבשבועות האחרונים נודע כי חברת EV מוטורס תחל בקרוב לשווק בישראל את דגמי לוטוס בישראל אז ניתן לצפות שאמירה 2.0 תהיה חוד החנית של לוטוס בישראל, עם תג מחיר מקומי משוער של כחצי מיליון שקלים.