באופן מסורתי, מתמקדים רוב מותגי היוקרה בדגמים גדולים ורווחיים. לרוב ניסיונות להציע מכוניות קטנות ויוקרתיות לא צלח יפה (למשל מרצדס A קלאס המקורית, בעיקר בגלל שכדי לחסוך בעלויות מתבססים דגמי היוקרה על דגמים עממיים ולא תמיד מציעים הרבה יותר מעיצוב שונה ותוספת אבזור. ועדין, ישנו לפחות באירופה פלח שוק לא גדול אך משמעותי של אנשים המוכנים לשלם יותר עבור סופרמיני או קרוסאובר קטן בעיצוב אופנתי והגשה מוקפדת יותר.
לקסוס מכוונת לפלח השוק הזה, ומדובר בצעד מעניין שכן מותג היוקרה היפני מצטיין במשך שנים בעיקר ברכבי פנאי ו-SUV גדולים המיועדים לשוק האמריקאי דוגמת סדרות RX ו-LX. דווקא הקומפקטית היוקרתית של החברה, ה-CT שהתבססה על דור קדום של טויוטה פריוס, לא זכתה להצלחה והוחלפה על ידי הקרוסאובר UX שהוא נכון לעתה רכב הפנאי הקטן בהיצע של לקסוס.
הקרוסאובר החדש שימוצב מתחת ל-UX נקרא LBX והוא צפוי להיחשף רשמית ב-5 ביוני. עד אז מפרסמת לקסוס שתי תמונות טיזר וסרטון קצרצר ולא ממש רלוונטי המרמזים על המכונית. טיזר אחד מוחשך מספק הצצה לאחורי הרכב שיתהדרו בחתימת LED רוחבית המוגבהת במרכז דלת תא המטען ויוצרת את האות L בקצוות המרכב. כמו כן ניתן להבחין קפלי מתניים בולטים ושריריים.
התמונה השניה, הלא מוחשכת אך החצויה, מספקת הצצה לחרטום המכונית שבו ניתן להבחין במכסה תא מנוע מובלט לפנים בדומה לזה של ה-RX החדשה, פס מתכתי לרוחב החזית המשתלב עם יחידות התאורה הכוללות חתימת LED בצורת הברק האופייני לדגמי לקסוס. השבכה הקדמית תהיה נמוכה יחסית ותורכב ממשושים במרה חלת דבש.
בלקסוס לא מפרסמים פרטים טכניים על ה-LBX, אך זו צפויה להתבסס על פלטפורמת TNGA המודולארית של קבוצת טויוטה, בתצורה המשמשת את הדגמים הקטנים של הקבוצה ובראשם יאריס ויאריס קרוס. קרוב לוודאי שגם יחידת ההנעה ההיברידית המתבססת על מנוע 1.5 ליטר תלת צילינדרי תגיע ממשפחת היאריס כמו גם רכיבים נוספים. יהיה מעניין לראות איך ועד כמה תצליח לקסוס ליצור בידול מהקרוסאובר הקומפקטי של טויוטה, לא רק בעיצוב וברמת ההגשה, אלא גם באיכויות הנסיעה שיצדיקו את הסמל והמחיר היוקרתי.