מאז הפכה לחלק בקבוצת סטלנטיס, ואחרי שנים ארוכות של דשדוש נמצאת אלפא רומיאו בפתח עידן חדש. תכנית חומש חדשה שתכלול הצגת קו דגמים חדש ומודרני ומעבר מהיר להנעה חשמלית אמורים להיות הסיכוי האחרון של אלפא רומיאו לשרוד. בינתיים, עד אשר תציג אלפא רומיאו את קו המוצרים החדש שלה, ואחרי האכזבה מהטונאלה הפושר, מנסים האיטלקים לשמר את ההילה הרומנטית והספורטיבית של המותג.
הדרך לשם היא על ידי הצגת מכונית על חדשה ועתירת טכנולוגיה בשם 33 סטרדאלה שנחשפה כעת כשנה לאחר דגם הקונספט. הבחירה בשם לא מקרית. השם 33 סטרדאלה שימש את אלפא רומיאו בשנת 1967 עבור גרסת כביש לטיפו 33, ממכוניות המירוץ המצליחות ביותר בהיסטוריה של אלפא רומיאו. רק 18 יחידות של הסטרדאלה נוצרו והפכו להיות פריט אספנים ברמה הגבוהה והנחשקת ביותר.
לא רק השם דומה. העיצוב של אלפא רומיאו 33 סטרדאלה החדשה הוא מחווה מפורטת ומתקדמת לעיצוב המקורי. זה כולל את חופת הפנסים הקדמיים המשתלבת אל תוך הכנפיים הקדמיות, ממשיך בחופה המעוגלת של תא הנוסעים ומגיע עד לדלתות כנפי השחף השקופות בחלקן העליון ומהוות למעשה חלק מהגג. לצד המודרני תורמים יחידות תאורת הלד מלפנים ומאחור, כולל אור הבלם המרכזי בצורת משולב בשמשה האחורית, לצד עזרים אווירודינמיים כמו החרב הקדמית התחתונה ומסיטי הרוח הנמתחים בדופן המכונית אל תוך הכנפיים האחוריות העשויים סיבי פחמן.
תא הנוסעים מינימליסטי ומשלב גם הוא בין טכנולוגיה עדכנית למראה קלאסי. לוח המחוונים דיגיטלי בעל תצוגה משתנה, פתחי המיזוג מוסווים בין משטחי לוח המכשירים והמתגים הבודדים לתפעול המערכות פזורים בין הקונסולה המרכזית לתקרת המכונית, כאשר הכל עשוי אלומיניום מלוטש, וכך כם שני המנופים המשמשים כבורר הילוכים. המינימליזם הולך צעד רימה כאשר אין תא כפפות, ומקום זאת מותקן נרתיק עור מול ברכי הנוסע שמלפנים.
כאמור אלפא רומיאו נמצאת בפתח עידן החשמל, והסטרדאלה אמורה להצעיד אותה לשם. מדובר במכונית החשמלית הסדרתית הראשונה של אלפא רומיאו, אשר עושה שימוש ביחידת הנעה בהספק כולל של 750 כ”ס עם טווח מרבי מובטח של 450 ק”מ. מעבר לכך לא חושפים באלפא רומיאו פרטים טכניים כלשהם ומעדיפים להתמקד, למרבה השמחה, בגרסה השניה של הסטרדאלה שתונע על ידי מנוע בעירה פנימית.
המנוע הוא V6 כפול מגדשים בנפח 3.0 ליטר המספק 620 כ”ס, שהוא מעביר את הכוח לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמד בעלת שמונה יחסי העברה. אם זה נשמע לכם מוכר זה כיוון שהנתונים הללו זהים ליחידת ההנעה של מזראטי MC20, שככל הנראה היא הבסיס ל-33 סטרדאלה, אבל באלפא לא יודו בכך בפה מלא. ההספק אמנם נמוך מזה של הגרבה החשמלית אך, ה-33 עדין מסוגלת להציג ביצועי על, כאשר לטענת אלפא היא תאיץ ל-100 קמ”ש בפחות מ-3 שניות בדרך למהירות מרבית של 333 קמ”ש. סמלי בהחלט.
שלדת המונוקוק של אלפא רומיאו 33 סטרדאלה עשויה סיבי פחמן אותו ניתן למצוא גם בגג ובמסגרות הדלתות לטובת משקל נמוך, לו תורמים גם שימוש נרחב באלומיניום וחלון אחורי עשוי פלסטיק. אלפא רומיאו התקינה המכונית מתלים אקטיביים והשתמשה בטכנולוגיות היגוי ובלימה שנלקחו מעולם הפורמולה. בסופו של דבר זה לא כזה משנה. הסטרדאלה החדשה מראה שלאלפא רומיאו יש את היכולות ואת הרצון לעצב ולתכנן מכוניות שהולמות את הסמל הנחש והצלב. השאלה הגדולה אם כל אלו ייושמו גם בדגמי העתיד של אלפא רומיאו ויצילו אותה מכליון, או שמה 33 היחידות (סמליות כבר אמרנו?)של ה-33 סטרדאלה הזו יהיו שירת הברבור של המותג המפואר.