המאמץ של רנו לקדם את דגמי הרטרו החשמליים שלה, מביא אותה לפשפש בעבר ולהציג קונספטים וגרסאות מיוחדות על בסיסם בהשראת גרסאות מיוחדות של הדגמים המקוריים. אחרי שלפני מספר חודשים חזינו ברנו 5 E-TECH טורבו 3 המדליקה בהשראת הגרסה הספורטיבית האייקונית של ה-5 המקורית (שגם תגיע לייצור ב- 2027 בכמות מוגבלת), מגיע תורה של רנו 4 E-TECH.
רנו 4 בגלגולה החשמלי והמודרני הפכה למעין קרוסאובר קומפקטי, לכן היה זה מתבקש שרנו תפנה לשחזר את אחת מגרסאות הפנאי שנבנו על בסיס רנו 4 המקורית. הקונספט החדש אותו חשפה רנו בסוף השבוע הוא למעשה גרסת הנעה כפולה במראה שטח הנושאת את השם סוואנה – אשר שימש בשנות ה-70 את אחת הגרסאות המאובזרות של רנו 4. עם זאת, רנו לא ייצרה גרסת 4X4 באופן רשמי, אך גרסה זו הייתה קיימת ויוצרה על ידי יצרנית קטנה בשם סינפאר, שלימים נרכשה על ידי רנו.
הקונספט של רנו 4 סוואנה לא הולך עד הסוף עם המראה הקשוח מו הקונספט המקורי של רנו 4 החשמלית, אך מוסיף כמה אלמנטים ייחודיים כמו פגושים בעיצוב שונה, גגון מסיבי יותר כשכל חלקי הפלסטיקה החיצונית נצבעו בצבע שחור מבריק. המרכב העצמו הוגבה בס”מ וחצי לשיפור העבירות ומפשק הסרנים הורחב מלפנים ומאחור ב-2 ס”מ לטובת יציבה שרירית יותר. את החבילה משלימים חישוקי 18 אינץ’ ייחודים במראה של חישוקי ברזל קלאסיים, עליהם מורכבים צמיגי 225/55 בשרניים יחסית של גודייר.
כיוון שמדובר במכונית חשמלית, ההסבה להנעה כפולה הייתה די פשוטה עבור מהנדסי רנו שפשוט הוסיפו מנוע חשמלי נוסף על הסרן האחורי. המנוע החשמלי האחורי מניע את הגלגלים כל הזמן, כך שנוצרת תצורה של הנעה כפולה קבועה עם אפשרות לחלוקת כוח לפי דרישה. מעבר לכך ברנו לא מפרסמים פרטים טכניים על ההספק המשולב, שמן הסתם צפוי להיות גבוה יותר מ-150 כוחות הסוס של גרסת הנעה הקדמית, או על הסוללה וטווח הנסיעה.
כרגע מתוכנן הקונספט לערוך בכורה בטורניר הטניס של הרולאן גרוס שיפתח השבוע. האם הוא גם צפוי להגיע לייצור? נכון לעתה ברנו שומרים על עמימות. אבל לאור העובדה שדווקא הטורבו 3 המורכבת כן תיוצר בסופו של דבר וה-4 סוואנה לא דורשת הרבה שינויים ביחס לדגם הסדרתי, לא נתפלא אם הצפרדע החשמלית כזו תופיע באולמות התצוגה כחיזוק לא שגרתי להיצע רכבי הפנאי של רנו.