אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח
ראשי » חדשות » בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח
רנו 4

בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח

רנו ממשיכה בגל הרטרו החשמלי והמחוות לדגמי עבר, כשהפעם היא חושפת קונספט לגרסת שטח בעלת הנעה כפולה על בסיס רנו 4 E-TECH

אופיר דואק 17/05/2025 צלם: יצרן

המאמץ של רנו לקדם את דגמי הרטרו החשמליים שלה, מביא אותה לפשפש בעבר ולהציג קונספטים וגרסאות מיוחדות על בסיסם בהשראת גרסאות מיוחדות של הדגמים המקוריים. אחרי שלפני מספר חודשים חזינו ברנו 5 E-TECH טורבו 3 המדליקה בהשראת הגרסה הספורטיבית האייקונית של ה-5 המקורית (שגם תגיע לייצור ב- 2027 בכמות מוגבלת), מגיע תורה של רנו 4 E-TECH.

רנו 4 בגלגולה החשמלי והמודרני הפכה למעין קרוסאובר קומפקטי, לכן היה זה מתבקש שרנו תפנה לשחזר את אחת מגרסאות הפנאי שנבנו על בסיס רנו 4 המקורית. הקונספט החדש אותו חשפה רנו בסוף השבוע הוא למעשה גרסת הנעה כפולה במראה שטח הנושאת את השם סוואנה – אשר שימש בשנות ה-70 את אחת הגרסאות המאובזרות של רנו 4. עם זאת, רנו לא ייצרה גרסת 4X4 באופן רשמי, אך גרסה זו הייתה קיימת ויוצרה על ידי יצרנית קטנה בשם סינפאר, שלימים נרכשה על ידי רנו.

הקונספט של רנו 4 סוואנה לא הולך עד הסוף עם המראה הקשוח מו הקונספט המקורי של רנו 4 החשמלית, אך מוסיף כמה אלמנטים ייחודיים כמו פגושים בעיצוב שונה, גגון מסיבי יותר כשכל חלקי הפלסטיקה החיצונית נצבעו בצבע שחור מבריק. המרכב העצמו הוגבה בס”מ וחצי לשיפור העבירות ומפשק הסרנים הורחב מלפנים ומאחור ב-2 ס”מ לטובת יציבה שרירית יותר. את החבילה משלימים חישוקי 18 אינץ’ ייחודים במראה של חישוקי ברזל קלאסיים, עליהם מורכבים צמיגי 225/55 בשרניים יחסית של גודייר.


כיוון שמדובר במכונית חשמלית, ההסבה להנעה כפולה הייתה די פשוטה עבור מהנדסי רנו שפשוט הוסיפו מנוע חשמלי נוסף על הסרן האחורי. המנוע החשמלי האחורי מניע את הגלגלים כל הזמן, כך שנוצרת תצורה של הנעה כפולה קבועה עם אפשרות לחלוקת כוח לפי דרישה. מעבר לכך ברנו לא מפרסמים פרטים טכניים על ההספק המשולב, שמן הסתם צפוי להיות גבוה יותר מ-150 כוחות הסוס של גרסת הנעה הקדמית, או על הסוללה וטווח הנסיעה.

כרגע מתוכנן הקונספט לערוך בכורה בטורניר הטניס של הרולאן גרוס שיפתח השבוע. האם הוא גם צפוי להגיע לייצור? נכון לעתה ברנו שומרים על עמימות. אבל לאור העובדה שדווקא הטורבו 3 המורכבת כן תיוצר בסופו של דבר וה-4 סוואנה לא דורשת הרבה שינויים ביחס לדגם הסדרתי, לא נתפלא אם הצפרדע החשמלית כזו תופיע באולמות התצוגה כחיזוק לא שגרתי להיצע רכבי הפנאי של רנו.

רנו רנו 4 רנו 4 E-TECH רנו 4 E-TECH סוואנה קונספט רנו 4 חשמלית רנו 4 סוואנה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
שדרוג גלובלי: נחשף הדור החדש של אאודי Q3

שדרוג גלובלי: נחשף הדור החדש של אאודי Q3

גולף GTI 50 EDITION: הפולקסווגן המהירה ביותר אי פעם בנורבורגרינג

גולף GTI 50 EDITION: הפולקסווגן המהירה ביותר אי פעם בנורבורגרינג

פרארי רושמת ניצחון שלישי ברציפות בלה מאן

פרארי רושמת ניצחון שלישי ברציפות בלה מאן

חד-פעמית לכביש הציבורי: פורשה 963 RSP

חד-פעמית לכביש הציבורי: פורשה 963 RSP

זאב זאב: פורד חושפת F150 בגרסת לובו ספורטיבית

זאב זאב: פורד חושפת F150 בגרסת לובו ספורטיבית

נאמנה למקור? ההבדלים בין MG סייברסטר ל-MGA

נאמנה למקור? ההבדלים בין MG סייברסטר ל-MGA

צפו: שיאומי שוברת את שיא ההקפה למכוניות חשמליות בנורבורגרינג

צפו: שיאומי שוברת את שיא ההקפה למכוניות חשמליות בנורבורגרינג

מיני נפרדת מהתיבה הידנית

מיני נפרדת מהתיבה הידנית

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד