פורשה ממשיכה לחדש את משפחת ה-911 ואחרי שביצעה בה מתיחת פנים לאחרונה עם הגעת הדור הנוכחי לגיל 4, ואף חידשה עם גרסה היברידית ראשונה, מתפנים בחברה להציג את גרסת ה-GT3 המחודשת. כידוע, ה-GT3 משמשת כגרסת הומולוגציה לגרסאות המרוצים של ה-911 ומיועדת לנהגים הארדקוריסטים שרוצים את ה-911 כבסיס לשימוש על המסלול, בין אם כתחביב או בתחרויות רשמיות.
ה-GT3 המחודשת ממשיכה את המסורת של פורשה בייצור גרסאות הומולוגציה חוקיות לכביש שהחלה אי שם בשנות ה-70 עם דגמי הקאררה RS. ה-GT3 הראשונה הוצגה לפני רבע מאה בדיוק כגרסת ההומולוגציה של ה-996 מקוררת הנוזל ומאז הפכה לסוג של סמל סטאטוס בקרב חובבי ה-911 שרוצים את ה-911 הכי הכי עם מנוע אטמוספרי, מה שבולט לאור העובדה שכל גרסאות ה-911 עבור לעשות שימוש במגדש טורבו.
פורשה 911 GT3 לא חורגת מפילוסופיית האבולוציה העקבית של פורשה, ובמקרה הנוכחי מדובר באבולוציה שמרנית מאד. אין מה לצפות לסנסציה ב-GT3 המחודשת שבדיוק כמו מתיחת הפנים לה זכתה ה-911 לאחרונה מסתפקת בשינויים מינוריים הכרחיים. שינויים קלים למנוע, עוד קצת אווירודינמיקה ועוד ואריאציה לכנף האחורית הענקית שכבר נראית כאילו נלקחה מחוברות קומיקס ולא ממסלול המרוצים. הדבר היחיד שבאמת יוצא דופן ב-GT3 החדשה הוא שפורשה עדין מאפשרת להזמין אותה עם תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה, למרות שהרוב המכריע של הלקוחות כבר התמסר מזמן לתיבת ה-PDK הסופר-יעילה.
המנוע של פורשה 911 GT3 נותר בוקסר שישה צילינדרים אטמוספרי בנפח 4.0 ליטר, אשר עבר רענון בו זכה לגלי זיזים שהגיעו מגרסת ה-RS הקיצונית, פרפרי מצערת חדשים וקירור שמן משופר. ההספק לא השתנה ועדין עומד על 510 כ”ס כבעבר. מצד שני, זה עדין לא עניין של מה בכך להמשיך לעמוד בתקנות זיהום האוויר המחמירות עם מנוע ביצועים אטמוספרי. יחס ההעברה הסופי קוצר ב-8% לטובת שיפור התאוצות, אך נתון התאוצה ל-100 קמ”ש נותר 3.4 שניות בגרסת ה-PDK ו-3.9 שניות בגרסה הידנית. חישוקי אלומיניום חדשים ומעבר משימוש במצבר לסוללת ליתיום-יון מעמידים את משקלה של פורשה 911 GT3 המחודשת על 1,420 ק”ג, 15 ק”ג פחות בהשוואה לגרסת ה-PDK הקודמת. יש גם שנויים קלים במתלה הקדמי שהגיעו מגרסת ה-RS הקיצונית יותר. לא משהו שיגרום לרוץ לסוכנות לבצע טרייד אין על ה-GT3 שלכם.
עבור מי שמחפש מראה צנוע יותר מוצעת חבילת ה-Turing שבה מוותרים על הכנף האחורית, על החישוקים המוזהבים, מדבקות ועוד כמה סממנים קוסמטיים המענקים ל-GT3 מראה אלגנטי יותר. חבילה זו גם מוסיפה לראשונה ב-GT3 צמד מושבים מאחור. עוד אופציה המופיעה לראשונה ב-GT3 המחודשת היא חבילת ויסאך הכוללת חישוקי מגנזיום החוסכים 9 ק”ג, חלקי גוף כמו גג, כנפיים אחוריות וכיסויי מראות צד מסיבי פחמן, כלוב בטיחות חלקי ומוט מייצב מסיבי פחמן. מיש ממש רוצה ללכת עד הסוף עם ה-GT3 יוכל להזמין את חבילת ClubSport שלה כלוב בטיחות מלא, חגורות בטיחות בעלות 6 נקודות עיגון ומערכת כיבוי אש ייעודית לשימוש במסלול.