ההשקעה של ב.מ.וו בדגמי קונספט חד פעמיים היא לא רק על ארבע גלגלים. לצד Skytop קונספט החד פעמית שהוצגה במפגש הרכב היוקרתי Concorso d’Eleganza ב Villa d’Este- הביאה ב.מ.וו גם דגם קונספט דו-גלגלי מרהיב לא פחות הנקרא בפשטות R20 קונספט.
מדובר באופנוע רודסטר-עירום בעל עיצוב מינימליסטי המציג פרשנות עתידנית לדור הבא של דגמי הבוקסר הגדולים של ב.מ.וו, ומצד שני קורץ לדגמי העירום של החברה משנות ה-70. המראה של ה-R20 קונספט כל כך מינימליסטי כך שבמבט מהצד נראה שאין יותר מידי מאשר מנוע גדול, מיכל דלק מאסיבי מעליו ויחידת מושב צנומה שהיא למעשה גם זנב האופנוע אשר תלויה לפני קו הגלגל האחורי. מיכל הדלק אגב צבוע בצבע אדום שהוא הומאז’ לצבע אותו הציעה ב.מ.וו בדגמיה באותן שנים.
ליבו של ה-R20 וגם פריט עיצובי עיקרי בו הוא מנוע בוקסר בנפח 2,000 סמ”ק בקירור אוויר ושמן, פשוט כי אי אפשר להתעלם מנוכחותן של צמד הבוכנות הענקיות התלויות מצידי האופנוע. מדובר באבולוציה של מנוע הביג בוקסר המשמש את דגמי ה-R18 הנוכחיים. מעבר להגדלת הנפח, זכה המנוע לראשי צילינדרים חדשים ומערכת פליטה חדשה. נתוני תפוקה לא פורסמו, לא שזה באמת משנה עבור דגם קונספט חד פעמי. מה שבטוח הוא שכוח לא יהיה חסר ל-R20.
המנוע שוכן בשלדת צינורת חדשה ומפוסלת עם בסיס גלגלים של 155 ס”מ וראש היגוי בזווית של 62.5 מעלות. אליה מחוברת זרוע אחורית המשלבת את שיטת הפראלבר של ב.מ.וו עם שתי זרועות, עליונה ותחתונה ולא אחת כמקובל ברוב דגמי החברה. בין זרועות הפראלבר ישנו חלל פתוח, כשבצידו הימני שלה אופנוע עובר שם גל ההינע כשהוא חשוף לחלוטין. מערכת המתלים היא מהסדרה השחורה של אוהלניס עם כיוונונים מלאים, ומערכת הבלימה משלבת קאליפרים רדיאלים ISR של ב.מ.וו עם 6 בוכנות מלפנים ו-4 בוכנות מאחור.
כרגע מדובר בדגם קונספט חד פעמי, אבל לב.מ.וו יש כבר היסטוריה של אופנועי קונספט שהבשילו במהרה לדגמים סדרתיים. כך שבהחלט יש אופטימיות שאולי נראה בשנים הקרובות את הבוקסר הענק הזה מגיע לאולמות התצוגה.