אחד המותגים שניצל את תערוכת שנחאי למפגן כוח הוא אומודה, מותג היצוא בעל הגוון ה”פרימיום-טק” של צ’רי שפועל לצד ג’אקו. שני דגמים חשובים ומעניינים גם עבורנו חשפה אומודה בימים אלו. הראשון הוא האומודה 7, אח מקביל ו”פרימיומי” יותר לג’אקו 7 וצ’רי טיגו 7 החולק איתם בסיס משותף. אומודה 7 הוצג עם מערכת הנעה היברידית-נטענת דומה לזו שכבר פגשנו בג’אקו/צ’רי המקבילים על בסיס מנוע 1.5 ליטר מוגדש, עם הספק כולל של 340 כ”ס, טווח נסיעה חשמלי של 95 ק”מ וטווח נסיעה משולב של למעלה מ-1,200 ק”מ.
לצד אומודה 7 שנחשפה בתערוכת שנחאי ערכה החברה אירוע נפרד בו חשפה לראשונה את אומודה 3, שאמור לקחת את המותג לכיוון חדש. מדובר עדין בהשקה סטטית וראשונית מאוד, כאשר עדיין רב הנסתר על הגלוי. להשקה המלאה נצטרך להמתין בסבלנות עד לאוקטובר בהמשך השנה אז ייחשפו הפרטים המלאים.
אומודה 3 מציג עיצוב חיצוני שנראה מאוד ספורטיבי וצעיר כמתבקש מהרכב הקטן ביותר בהיצע הדגמים של החברה. אי אפשר לפספס שהחזית לקחה הרבה השראה והרבה אלמנטים מלא פחות מאשר למבורגיני, עם יחידות תאורה דומות מאוד להורקאן שהוחלפה ממש לאחרונה, כמו גם פגוש הקדמי המחודד עצמו שמראה קריצות לאורוס של היצרן האיטלקי. בפרופיל ניתן לראות את הקווים החדים שנועדו לחזק את התחושה הספורטיבית, כשמעל הגלגלים האחוריים יש ניפוחי כנפיים בולטים. חלקה האחורי של אומודה 3 הוא הנקי וה״רגוע״ ביותר, עם יחידות תאורה דמויות ברק שאולי נשמעות קיטשיות אבל נראות טוב במציאות.
אין גישה עדין לתא הנוסעים היות ומדובר בהצגה ראשונית מאוד של הדגם ולא חשיפה מלאה. אבל מהתמונות שהציגו יהיה לוח שעונים דיגיטלי בגודל מלא, שזה לא מובן מאליו ברכב סיני שהרבה מהם אוהבים את הקונספט של מסך מרכזי ענק וצד דיגיטלי קטן מאחורי ההגה. אל דאגה, מסך גדול ואנכי יהיה גם באומודה 3. עוד אלמנט שנראה והעתיקו בצורה בולטת (ולא בהכרח רעה) מלמבורגיני הוא מתג ההתנעה מתחת למסך המולטימדיה שיש עליו כיסוי פלסטיק אדום שצריך להרים על-מנת ללחוץ על הכפתור עצמו.
על פניו נראה שאומודה 3 מכוון כדי להתחרות ברכב הפנאי הקטנים כמו סיאט ארונה, טויוטה יאריס קרוס או הניסאן ג׳וק, כשהוא מוגדר כקרוסאובר עבור סגמנט גודל B עם אורך של כ-420 ס”מ ובסיס גלגלים של כ-256 ס”מ – כשעל בסיסו יוצגו גם דגמים מקבילים של צ’רי וג’אקו. כרגע לא ידועים פרטים טכניים כלשהם, כך נצטרך לחכות כאמור לרבעון האחרון של השנה לקראת תחילת השיווק אז יחשפו המפרטים המלאים ויחידות הנעה, שכמקובל אצל הסינים בימים אלו צפוי לכלול גרסאות חשמליות מלאות וגרסאות היברידיות.
בנוסף לאומודה 3 צפויה קבוצת צ’רי להציג עוד 9 דגמים שונים, כשלפחות 6 מהם עשויים להגיע לישראל תחת מותגי צ׳רי, אומודה וג׳אקו אך לא נמסר מתי כל אחד מהם עתיד להיחשף.מתחת לדגמי ה-3 המכוונים כאמור לסגמנט גודל B מתחתיהם צפויים להיות מוצגים דגמי צ׳רי 2 ואומודה 2 לסגמנט גודל A עם אורך של 400 ס״מ, שלסגמנט מתחת למיני יהיו ביותר יהיו צ׳רי 1 ואומודה 1 סביב ה-380 ס״מ. יהיה מעניין לראות אם הקו העיצובי הנועז של אומודה 3 ייושם גם בדגמים קטנים יותר.