מאז שהוצג הדור הנוכחי של קורבט ZR1 הוא לא מפסיק לעלות לכותרות, בכל זאת למכונה עם 755 כ”ס נותנים הרבה כבוד.
העניין הוא שכמו שיש כאלה שנדהמו כששמעו כמה סוסים שוכנים מתחת למכסה המנוע שלה, יש גם לא מעט חבר’ה שבשבילם זה פשוט לא מספיק. כאן נכנסת לתמונה סדנת הנסי.
נכון, בזמנה ה”פנוי” הסדנה עוסקת בתכנון מכונית שגורמת לבוגאטי שירון לעמוד בצד ולעשות חשבון נפש, אבל הליבה עדיין נמצאת בערכות השיפורים שהסדנה מציעה ונחשבות לכאלה מהשורה הראשונה.

ראשונה עומדת גרסת ה-HPE850, שבטח כבר הבנת שהספקה נאמד ב-850 כ”ס (ו-98.8 קג”מ). בהנסי השיגו את תוספת ההספק בעזרת שורה ארוכה של שינויים – החל בשסתומי כניסה ויציאה חדשים, גל זיזים חדש, סעפת יניקה משודרגת, ממיר קטליטי ליברלי יותר, שינויים למערכת הפליטה, עדכון לניהול המנוע ועוד. אה, יש גם שטיחים חדשים של הנסי בתא הנוסעים. שווה.
שברולט עדיין לא פרסמה את נתוני הביצועיים הרשמיים של הקורבט, מנגד הנסי מבטיחה שה-ZR1 “שלה” (בגרסה החלשה מתוך השלוש שהציגה, להזכירך) תסיים את המאוץ ל-100 קמ”ש ב-2.6 שניות ותחצה רבע מייל בתוך 10.3 שניות.

הגרסה הבאה ברשימה מתבססת על השינויים שנעשו ב-850, אבל מוסיפה מגדש-על ומצנן ביניים חדשים ונקראת HPE1000. זה אומר שכאן יעמדו לרשות הנהג 1000 כ”ס ו-133.5 קג”מ. ל-100 קמ”ש היא תגיע בתוך 2.5 שניות והיא תחצה רבע מייל ב-9.7 שניות.
בראש עומדת ה-HPE1200. לגרסה זו מנוע שנפחו הוגדל ל-7.0 ל’ (6.2 ל’ “בלבד” באחרות), בוכנות מאלומיניום, טלטלים מותאמים מפלדה מחושלת, גל ארכובה חדש שיוכל לעמוד בעומסים שהמנוע מייצר ועוד. כל העבודה הקשה של הנסי מסתכמת ב-1,200 כ”ס ו-147.4 קג”מ, שמסוגלים להאיץ את ה-ZR1 הלא ממש סטנדרטית הזו ל-100 קמ”ש ב-2.2 שניות, לרבע מייל בתוך 9.2 שניות ולרשום יותר מ-370 קמ”ש מרביים.

המחירים לשיפורים הללו טרם נמסרו, אבל בהנסי מספרים כי הייצור מוגבלת ועומד על כ-100 יחידות לכל אחת מהגרסאות. ואם אתה דואג לגבי עמידות המכלולים דע לך שהנסי מספקת אחריות מלאה למשך שנתיים או 24,000 מייל על השתיים הראשונות ושנה או 12,000 מייל על ה-1,200. יופי, נרגענו.