בשנים האחרונות אנחנו עדים לצמיחה המסחררת של תעשיית הרכב הסינית עם שאיפה של היצרניות הגדולות בסין להפוך ליצרניות ענק גלובליות עם מפעלים פרושים ברחבי העולם. בהתאם לגישה הזו, הסינים מחפשים להשיג דריסת רכב בכל שוק משמעותי על פני הגלובוס כולל במדינות המתפתחות. אחת מהיצרניות בעלות שאיפות ההתרחבות הגלובליות היא SAIC (שנחאי אוטומוטיב) שכבר מחזיקה מחוץ לסין במפעל יצור בבריטניה, תאילנד, הודו והפיליפינים.
השבוע הכריזה SAIC על מפעל חדש שאמור להיות מוקם בקרוב, וממש קרוב אלינו במצרים השכנה. על פי הסכם שנחתם עם קבוצת מנצור המצרית, שהיא מהתאגידים התעשייתיים הגדולים במדינה, SAIC תקים במצרים מפעל יצור חדש בהשקעה של 135 מיליון דולר מצידה. המפעל החדש שיוקם גם בתמיכה של ממשלת מצריים מיועד לייצר 50 אלף מכוניות בשנה בשלב ראשון ולהגיע בהמשך לכושר ייצור שנתי של 100 אלף מכוניות בשנה כשמתכון 45 אחוזים מיועד עבור שוק הרכב המצרי המתפתח.
הבחירה במצרים הגיונית למדי כיוון שכוח העבודה במדינת הנילוס זול יחסית ומתקיימת בה תעשיית רכב עניפה בעידוד ממשלת מצרים שמשוועת לייצור עוד מקומות עבודה למדינה הענייה שאוכלוסייתה צומחת במהירות. נכון לעתה קיימים במצרים 15 מפעלי יצור רכב של היצרניות הבכירות בתעשייה בהן ניסאן, טויוטה, יונדאי, ג’נרל מוטורס ואפילו ב.מ.וו. רוב המכוניות מיוצרות לשוק המקומי אך גם לא מעט מהן מיוצא למדינות המזרח התיכון ואפריקה.
על פי התכניות של SAIC, בשלב ראשון אמורה MG לייצר במפעל החדש את MG5, שהיא משפחתית סדאן מודרנית במידות מעט יותר גדולות מאלו של מיונדאי אלנטרה. MG5 מצוידת במנועי 1.5 ליטר עם או בלי טורבו ובתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. בשלב שני אמורה MG לייצר במפעל גם רכב קרוסאובר ודגמים בעלי הנעה היברידית, אך כרגע לא ברור עדין אילו דגמים עוד צפויים להיות מיוצרים לצידה של MG5.
ייצור של דגמי MG במצרים, בפרט של ה-MG5 שיכולה להתברג בקטגוריית המשפחתיות שהיא עדין מהמשמעותיות כאן, היה יכול להיות מעניין עבור השוק הישראל בגלל הקירבה היחסית שיכולה לחסוך משמעותית בעלויות ההובלה. אלא שנכון לעתה, המפעל החדש לא אמור לייצר דגמים בתקינה האירופאית הנדרשת עבור השוק הישראלי, כך שהיסטוריה ביבוא ראשון של מכוניות ממצרים לישראל לא אמור לקרות, לפחות לא עם MG כרגע. עם זאת היבוא של MG5 עדין נבדק על ידי חברת לובינסקי, כך שאכן יוחלט שתגיע לישראל סביר להניח שזה יקה מיצור באחת ממפעלי MG בסין.