בין מגוון הדגמים שהציגה דוקאטי בשנה החולפת ובפרט בתערוכת מילאנו, בלטה גרסת ראלי על בסיס הדזרט X היפיפה. דוקאטי דזרט X תוכנן מלכתחילה כדי לספק מענה בגזרה הקרבית של אופנועי האדוונצ’ר הגדולים, וגרסת הראלי לוקחת את הקונספט צעד אחד קדימה. כעת היא נוחתת בישראל כאשר היא נושאת תג מחיר של 170 אלף שקלים, כ-40 אלף שקלים יותר ממחירו דזרט X סטנדרטי.
השדרוגים במהדורת הראלי באים לידי ביטוי קודם כל במערכת המתלים המשלבת מזלג קדמי עם קרטרידג’ סגור מתוצרת קאייבה וצינורות מזלג שעברו ציפוי קאשימה ו-DLC להפחתת חיכוך. משכך היגוי מתוצרת אוהלינס הוא ציוד סטנדרטי. מהלך המתלים צמח ב-20 ס”מ ביחס למתלי הדזרט X הרגיל, מה שאומר שמלפנים ישנו למזלג מהלך נדיב של 250 מ”מ ומאחור לבולם האחורי המתכוונן שמחובר לזרוע אחורית מחוזקת מאלומיניום ישנו מהלך של 240 מ”מ. שינויים אלו הגדילו את מרווח הגחון ב-3 ס”מ לכדי 28 ס”מ בסך הכל.
החישוקים החדשים בעלי חישוקים מסיבי פחמן הם מתוצרת אקסל וקלים יותר מאלו של דוקאטי דזרט X הרגיל, כשהם עוטים צמיגי פירלי סקורפיון ראלי STR. בגזרת האלקטרוניקה קיבלה גרסת הראלי מצב רכיבה נוסף המאפשר כיול מתריני וחד יותר למערכות ה-ABS, בקרת המשיכה ובקרת הווילי. כמו בדגמי הדזרט X הרגילים, ישנם גם קוויקשיפטר מלא ואפשרות לניתוק מערכת ה-ABS. את החבילה משלימים מיגון גחון מאסיבי מאלומיניום, כנף קדמית גבוהה בחזית וסכימת צביעת אדום-שחור-לבן ייחודית למהדורת הראלי.
יחידת ההנעה נותרה ללא שינוי, כאשר מנוע הטסטהסטרטה בנפח 937 סמ”ק מספק 110 כ”ס ב-9,250 סל”ד ומומנט מרבי של 9.3 קג”מ ב-6,500 סל”ד, עם אופציה למערכת פליטה משופרת של טרמיניוני התורמת תוספת של 7% להספק ולמומנט. בנוסף ניתן לקבל את מהדורת הראלי גם במפרט מנוע מוגבל הספק לבעלי רישיון A1.