כמו כל שוק הרכב, גם זה הדו”ג, חווה שנה לא פשוטה. משברי האספקה העולמיים לא פסחו על אופנועים וקטנועים וללא בעיות אלו, השוק המקומי היה מראה צמיחה מרשימה יותר ב-2022. למרות כל האמור, כבר מתחילת שנה הבאה אמורים להגיע לכאן מספר דגמים, חלקם חשובים למדי, כאלו שימשיכו את התנופה.
מסוזוקי עתידים להגיע אלינו צמד קטנועי 125 סמ”ק חדשים. אדרס 125 והאווניס 125 הם קטנועים עירוניים, כאלו שמתאפיינים בצריכת דלק נמוכה במיוחד ומציעים מספק נוחות ואביזרים בכדי לצלוח יום עירוני. הם גם עתידים להחזיר את היצרנית היפנית לאחד הסגמנטים החשובים בשוק, בו לא הייתה לה נוכחת מזה זמן רב.
פיאג’ו MP3 530 יגיע לכאן מצידו השני של תחום הקטנועים והמחיר. הגרסה הבכירה של קטנוע שלושת הגלגלים של החברה האיטלקית ינחת כאן עם דור מחודש בצורה מקיפה ובעיקר שלל מערכות בטיחות מתקדמות וייחודיות בעולם הדו”ג כולו. בין השאר אפשר למצוא בו מערכת להתראה על רכבים בשטחים מתים, מערכת התראה לשינוי נתיב, מצלמה אחורית ועוד.
עוד ברבעון הראשון נראה את פיג’ו קופצת אל תחום קטנועי ההרפתקה, המבקשים ליהנות מהאופנה הנוכחית אצל אחיהם הגדולים. ה-XP400 יגיע לכאן וינסה להפיץ ניחוח פראי בכרך. העיצוב משתמש בסממנים של אופנועי הרפתקה עם כנף בולטת מלפנים, חישוק 17 אינץ’ מלפנים ועוד. ההנעה מבוססת על סינגל בנפח 399 סמ”ק המפיק 36.7 כ”ס. לנוחות השימוש אמורים לדאוג מפתח חכם, מסך TFT, משקף מתכוונן ועוד.
בתחום האופנועים ישנם חידושים לא מעטים. בעיקרם אפשר יהיה לרכוש כאן את הטנרה 700 המבוקש גם בגרסה המתאימה לרישיון A1. גם ה-MT07 טרייסר שזוכה כאן להצלחה יינחת כאן בגרסתו החדשה הכוללת בין השאר שיפור למערכת הבלימה וגם מסך בטכנולוגית TFT בקוטר 5 אינץ’. גם הניקן התלת הגלגלי מקבל עדכון מקיף לרבות מנוע ששודרג וקישוריות בין הטלפון החכם לוח השעונים החדש בטכנולוגית TFT בקוטר 7 אינץ’.
מהונדה יגיעו לכאן מספר אופנועים כשקל מאוד לזהות את החשוב והמשמעותי שבולט בתוכם. הונדה טרנסאלפ החדש לחלוטין יינחת כאן הישר לתוך סגמנט האדוונצ’רים הבינוניים מוטי השטח. עוד אופנוע חדש לחלוטין הוא ההורנט החדש שיגיע לכאן איתו. עושה רושם, ששני אלו יהוו תוספת חשובה מאוד לשוק המקומי.
לרוכבי הקצה יחזרו לשוק המקומי שני דגמים אייקונים. משפחת ה-GSXR של סוזוקי תתרחב עם דגמי 600 סמ”ק ו-750 סמ”ק. אלו עתידים להיות דגמים טהורים יחסית, כאלו שלא מצוידים בשלל מערכות מתקדמות אבל עדיין מציעים את חוויית הרכיבה הספורטיבית הטהורה. זו בשורה משמחת במיוחד עבור רוכבים מסויימים, כאלו שמבקשים את האיכויות שיש באופנוע המיועד לרכיבת-קצה, אבל מוכנים לוותר על כל האלקטרוניקה בתמורה למחיר הולם. אלו למעשה בדיוק אותם אופנועים שסוזוקי ייצרה בתחילת העשור הקודם, ללא כל שינוי, ומבחינתנו לפחות, עם המחיר הנכון, זה כל מה שצריך.
מצד האופנוענות השפויה וגם הזולה יותר נראה בישראל שני דגמים חדשים לרויאל אנפילד. ברבעון הראשון של 2023 צפויים לנחות כאן האנטר 350 וסופר מטאור 650. לתחום האופנועים הנגישים ייכנס גם פיג’ו PM 01 החדש. לארץ צפויה להגיע בשלב הראשון גרסת ה-300 סמ”ק שמכניסה את פיג’ו לתחום האופנועים. העיצוב מקבל השראה מרכבי החברה וגם המפרט עושה רושם גבוה למדי עם מסך TFT, תאורת LED היקפית ועוד.