בתערוכת לוס אנג’לס לפני שלושה חודשים חשפה סובארו את הדור החדש והשישי במספר של הפורסטר, רכב הקרוסאובר הקומפקטי של החברה שהצליח לקנות לעצמו מעמד משלו בשוק הצפוף בעיקר בזכות הדגש על שימושיות, יכולת שטח ונאמנות למערכת ההנעה הכפולה. כעת במקביל לתחילת השיווק בארה”ב שם הוא זוכה להצלחה גדולה, מתחיל מושק סובארו פורסטר החדש גם בישראל.
הדור החדש של הפורסטר הוא בעל דמיון לא מפתיע למראה הדור היוצא ששווק כאן בחמש וחצי שנים האחרונות, בשל היותו פיתוח על פלטפורמת הדור היוצא תוך שימוש במכלולים מכאנים משותפים רבים. העיצוב מהווה אבולוציה של הדור היוצא עם הופעה מודרנית יותר בחזית, עדכונים קוסמטיים בצידי הרכב ועיצוב מחודש לחלקה האחורי של המכונית.
גם הממדים נותרו כמעט זהים עם מרכב באורך של 465 ס”מ, רוחב של 183 ס”מ, גובה של 173 ס”מ ובסיס גלגלים שנותר ללא שינוי ונמתח על 267 ס”מ. יחד עם זאת, בניגוד לכמעט כל המתחרים בקטגוריית רכבי הפנאי המשפחתיים, הפורסטר ימשיך להציע יכולות שטח אמיתיות, עם הנעה כפולה כסטנדרט, מערכת X-MODE לשטח ומרווח גחון של 22 ס”מ. גם סעיף השימושיות לא נפקד, עם שלל תאי אחסון שימושיים בחלל הרכב ותא מטען בנפח של 779 ליטר, אך בתקן האמריקאי המודד את הנפח עד תקרת הרכב ולא עד קו החלון.
בתא הנוסעים אין מהפכה של ממש, אך בהתאם לתקופה האווירה טכנולוגית יותר וכוללת מסך מגע בולט ואנכי בגודל של 11.6 אינץ’ עם ממשק וקישוריות עדכניים והבטחה לאיכות חומרים משופרת, כאשר העיצוב דומה למדי לזה של הקרוסטרק החדש. אבזור הבטיחות כולל את הדור האחרון והרביעי של מערכת הבטיחות המקורית Eyesight, הכוללת שלל מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט, לרבות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקקים, התרעת עייפות הנהג, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטומטית גם בנסיעה לאחור.
הפורסטר החדש ישווק עם יחידת הכח המוכרת הכוללת מנוע בנזין 2.5 ליטר המפיק 180 כ”ס ו-24.6 קג”מ, תיבת הילוכים אוטומטית רציפה עם 8 הילוכים והנעה כפולה כסטנדרט. התאוצה ל-100 קמ”ש עומדת על 9.4 שניות והמהירות המרבית על 204 קמ”ש, וצריכת הדלק עומדת על 12.5 ק”מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן. אל אלו מצטרפים גם הבטחה לשדרוג נוחות הנסיעה והביצועים, בין השאר הודות לשלל שיפורים אווירודינמיים של המרכב וקשיחות פיתול גבוהה יותר ב-10%.
בדגם החדש בחרה היבואנית להתמקד ברמות גימור גבוהות מבעבר, כאשר גרסת הכניסה “פרמיום” מקבילה פחות או יותר לגרסת ה-“ספורט” של הדור היוצא, וכוללת אבזור נדיב עם מושבים קדמיים מחוממים, מושב נהג מתכוונן חשמלית, חימום גלגל הגה, חישוקי “17 קלים, מנופי העברת הילוכים מההגה, בלם יד חשמלי, קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, משטח טעינה אלחוטי, ארבעה שקעי USB, תאורת ראשית בטכנולוגית LED, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים, כניסה והנעה ללא מפתח, דלת תא מטען חשמלית ועוד.
בסמלת היבואנית מדווחים על התייקרות של 3,000 שקל בלבד במחירי הדגם החדש, אך בשעה שאת הדגם היוצא יכולתם לרכוש החל מ-180,000 שקלים, מחיר הדגם החדש מתחיל כבר ב-205,900 שקלים ומגיע עד רבע מיליון שקל לגרסה המאובזרת ביותר, כאשר הסיבה לזינוק המשמעותי לכאורה במחיר נעוצה בהפסקת שיווקם של דגמי הבסיס המוזלים של הדגם, נתון העשוי לצערנו לפגוע משמעותית במכירות הדגם המוצלחות שהיו עד כה לפורסטר בארץ.