רובנו מכירים את חברת אריאל הבריטית בזכות ה”אטום” הסנסציונית שהוצגה לפני כמעט רבע מאה, ועד היום נחשבת לאחד הדברים הכי קרובים למכונית מסלול שניתן לעלות איתו על הכביש הציבורי. לא הרבה אנשים יודעים שאת הקונספט הקיצוני של האטום עם השלדה החשופה ניסתה אריאל ליישם גם במעין באגי חוקי לכביש בשם Nomad (נווד), אותו הציגה בשנת 2015.
הנומאד לא הצליח להשאיר חותם כמו האטום, וגם לא הפך ללהיט מכירות, בין היתר כי קצת היה קשה לעכל את הקונספט שהוא לא אטום מצד אחד ולא SBS קרבי מבחינת יכולות השטח מצד שני. אבל זה לא מנוע מאריאל להמשיך ולנסות. אחרי שהנומאד החשמלי הוא רעיון שעדין לא הבשיל, בימים אלו חושפת החברה את הנומאד 2 – דור שני לבאגי יוצא הדופן שאמור לטענתם להציע יכולת וחווית נהיגה של מכונית WRC עם רישוי לכביש ואפשרות להתנייד איתה בעיר.
המתכון הבסיסי נותר דומה. אריאל נומאד 2 בנויה סביב שלדת מסבך צינורות בקוטר 38 מ”מ חדשה וקשיחה ב-60% מבעבר המשלבת כלוב התהפכות תקני כחלק מהמבנה הכללי. בסיס גלגלים (240 ס”מ) ומפשק סרנים (163.5 ס”מ) שצמחו כל אחד בכחמישה ס”מ לטובת יציבות משופרת, ובכל אחת מפינות אריאל נומאד ישנו מתלה עצמאי בתצורת עצם עצה כפולה אליו מחוברת יחידת קויילאובר מאלומיניום מתוצרת K-Tech עם קפיצים של אייבך, ומהלך מתלים ארוך יותר ב-50% מאשר בדור הקודם. כאופציה ניתן לצייד את הרכב בקויילאוברים TTX מתוצרת אוהלניס או במפרט מתלי שטח מלא עם בולמים דו-שלביים מתוצרת בילשטיין.
שדרוג משמעותי מגיע מכיוון יחידת ההנעה של אריאל נומאד הממוקמת מאחורי צמד המושבי הנהג והנווט. את מקום מנוע ה-2.4 ליטר של הונדה תופס מנוע 2.3 ליטר מוגדש שהגיע מפורד פוקוס ST. מערכת ניהול המנוע מאפשרת בחירה בין שלוש מפות הצתה המשנות את תפוקת המנוע באופן משמעותית. במצב המתון מניב המנוע 260 כ”ס ו-32.9 קג”מ, במצב הביניים 302 כ”ס ו-46 קג”מ ואילו במצב הקיצוני ביותר עומדים לרשות הנהג 305 כ”ס ו-52.8 קג”מ. בכל מקרה מדובר תוספת כוח משמעותית לעומת 235 כוחות הסוס בדור הקודם.
כיוון שנומאד שוקל רק 715 ק”ג הביצועים מסחררים, והוא מסוגל להאיץ ל-100 קמ”ש בכ-3.5 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 215 קמ”ש. לרשות הנהג תיבת הילוכים סינקוונסיאלית בעלת שישה יחסי העברה ומצמד הידראולי, המעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים דרך דיפרנציאל מכני מוגבל החלקה. מה שמעיד על כך שמדובר בבאאגי לשבילים מהירים ופחות כרכב לעבירות טכנית. מערכת הבלימה כוללת ABS כחלק מדרישות התקינה, אך היא כוללת מצב כיול מתירני לפעולה בשטח, כמו גם מערכות בקרת שיגור, בקרת משיכה ולקינוח גם בלם יד הידראולי למיקסום יכולות הדריפטינג.
אריאל כהרגלה תציע את הנומאד עם מגוון אפשריות להתאמה אישית לא רק בגזרת המתלים. ניתן לבחור גם חישוקים בקוטר שבין 16 ל-18 אינץ’, כאשר הצמיגים הסטנדרטים הם צמיגי A/T של יוקוהאמה במידה 235/70, איתם לנומאד ישנה זווית גישה של 48 מעלות וזווית נטישה מרשימה של 64 מעלות. הנוסף ישנן עוד כ-100 אופציות לחלקי סיבי פחמן לגוף, לתא הנוסעים ולמושבים, מנשאי וארגזי ציוד אטומים למים, תאורה חיצונית וכננת.
אריאל מתגאים שכל נומאד יבנה על ידי טכנאי אחד ויעבור התאמה אישית לכל לקוח, אבל לכל זה יש מחיר והוא גבוה. מחירו של הנומד לפני תוספות עומד על כ-68 אלף פאונד, מחיר שגורם לקאן אם מאבריק R להיראות פתאום ככלי עממי.