אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
התפרצות געשית: אתנה של סדנת טדסון היא למבורגיני גאיירדו שאנחנו ממש רוצים
ראשי » חדשות » התפרצות געשית: אתנה של סדנת טדסון היא למבורגיני גאיירדו שאנחנו ממש רוצים
למבורגיני גאיירדו

התפרצות געשית: אתנה של סדנת טדסון היא למבורגיני גאיירדו שאנחנו ממש רוצים

סדנת טדסון הקרואטית החליטה לקחת את למבורגיני גייארדו ולהעניק לה פרשנות מודרנית ואקזוטית יותר, עם ביצועים ומראה שמתאימים לשנת 2025

אופיר דואק 24/02/2025 צלם: יצרן

בשנים האחרונות הולכת ותופסת תאוצה האופנה בה סדנאות מבצעות בניה מחדש ומעניקות מכלולים מודרניים לקלאסיקות האקזוטיות משנות ה-80′ וה-90′. בין היתר נתקלנו בשנים האחרונות בפרארי F355 של סדנת אבולוטו, הלמבורגיני דיאבלו של סדנת אצ’נטריקה וכמובן את היצירות הנפלאות של סינגר.

כעת מצטרפת לאופנה גם סדנת דנסון הקרואטית המתמחה בשיפוץ ושחזור של דגמי פורשה 911 שונים. הפעם הלכו הקרואטים על משהו שונה, והיצירה החדשה של הסדנה מתבססת על למבורגיני גאיירדו שהיא עדין צעירה מכדי להיחשב כקלאסיקה מודרנית, אך היא בהחלט בדרך לשם. אין עוררין על כך שלמבורגיני גאיירדו היא מכונית נחשקת, אך כיוון שמדובר במכונית הנפוצה ביותר עם סמל השור אחרי ההורקאן. כיוון שהוצגה ב-2003 ניסו בסדנת טדסון להפוך אותה למשהו יותר ייחודי, אקזוטי שיגרום לה להתבלט בין כ-14 אלף יחידות שייוצרו ממנה במהלך השנים.

התוצאה הסופית נקראת אתנה, על שמו של הר הגעש האיטלקי המפורסם, כאשר בדנסון מתכוונים לייצר רק 77 יחידות מותאמות אישית ללקוחות בעלי למבורגיני גאיירדו. תשעה מכוניות מתוך הסדרה יהיו במהדורה מיוחדת ויסופקו בתחילת 2026, כאשר ייצור יתר המכוניות ללקוחות יחל בסתיו 2026, כשמן הייצור של כל מכונית עומד על כ-12 חודשים.


אז איך הפכו בדנסון את הגאיירדו לנחשקת יותר? זה מתחיל קודם כל במרכב שכולו עשוי מעתה סיבי פחמן, עם שינויים עיצוביים בהשראת סדרות הדגמים המצומצמות של למבורגיני כמו הרבנטון והססטה אלמנט. יחידות התאורה הפכו למודרניות יותר, משטחי הגוף קיבלו כונסי אוויר נוספים ומראה זוויתי יותר ונוספו אלמנטים כמו חיפוי זימים מדורג לשמשה האחורית וכיסוי המנוע וזנב מוארך עם ספויילר “דאקטייל” מובנה הנמתח לאחור. החישוקים גם הם חדשים ומעניקים פרשנות מודרנית לעיצוב החישוקים המוכר של למבורגיני.

מרכב המכונית הורחב בשישה ס”מ כדי לאפשר התקנת צמיגים רחבים יותר מאשר במקור וכדי להתאים למפשק הסרנים המורחב של מערכת המתלים שתוכננה מחדש בהתאמה לתכנון של דגמי הגאיירדו סופר טרופיאו וה-GT3, עם בולמים מתכווננים של חברת JRZ ההולנדית. בסך הכל שוקלת דנסון אתנה כ-200 ק”ג פחות מאשר למבורגיני גאיירדו סטנדרטית.

הסדנה בחרה לבצע את תהליך השחזור על בסיס דגמי גאיירדו מוקדמים עם מנוע ה-V10 בנפח 5.0 ליטר (שהוגדל מאוחר יותר ל-5.2 ליטר). המנוע זכה לטיפול מקיף עם בניה מחדש, רכיבים פנימיים מחוזקים, מערכת יניקה משופרת ומערכת פליטה חדשה מטיטניום שגם אחראית לסאונד עשיר יותר. התוצאה הסופית היא הספק של 600 כ”ס המתקבלים ביותר מ-10,000 סל”ד, 70 כ”ס יותר מאשר בגאיירדו סופרלצג’רה. דנסון תכננו את המנוע המשופר בהתאמה לתיבת ההילוכים הידנית בעלת ששת יחסי העברה של הגאיירדו, אך מוכנים לבציע גם הסבה לבעלי גאיירדו עם תיבת הילוכים רובוטית. הכל כמובן עניין של כסף.

והגאיירדו, סליחה אתנה, הזו עולה לא מעט כסף. בדנסון נוקבים במחיר התחלתי של כ-790 אלף דולר להסבה לפני התאמות, תוספות ועיצוב אישי. כשהמחיר לא כולל את עלות המכונית אם במקרה עדין אין בבעלותכם למבורגיני גאיירדו. לפחות אתם יכולים להתנחם בעובדה שיחסית למכוניות על המחירים של למבורגיני גאיירדו בשוק היד השניה עדין שפויים יחסית.

Tedson ETNA 02Tedson ETNA 02Preview
Tedson ETNA 03Tedson ETNA 03Preview
Tedson ETNA 04Tedson ETNA 04Preview
Tedson ETNA 05Tedson ETNA 05Preview
Tedson ETNA 06Tedson ETNA 06Preview
Tedson ETNA 07Tedson ETNA 07Preview
Tedson ETNA 08Tedson ETNA 08Preview
Tedson ETNA 09Tedson ETNA 09Preview
Tedson ETNA 10Tedson ETNA 10Preview
למבורגיני גאיירדולמבורגיני גאיירדוPreview
Tedson ETNA 12Tedson ETNA 12Preview
Tedson ETNA 13Tedson ETNA 13Preview
Tedson ETNA 14Tedson ETNA 14Preview
Tedson ETNA 15Tedson ETNA 15Preview
Tedson ETNA 16Tedson ETNA 16Preview

גאיירדו גאיירדו V10 טדסון טדסון אתנה למבורגיני למבורגיני גאיירדו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מילאנו 2025: דוקאטי מציגה היפרמוטארד V2

מילאנו 2025: דוקאטי מציגה היפרמוטארד V2

מילאנו 2025: הבייבי GS של ב.מ.וו נחשף בגרסה הסדרתית ויגיע מהודו

מילאנו 2025: הבייבי GS של ב.מ.וו נחשף בגרסה הסדרתית ויגיע מהודו

מול טוסון וספורטאז’: KGM טורס עכשיו גם בהנעה היברידית

מול טוסון וספורטאז’: KGM טורס עכשיו גם בהנעה היברידית

מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור

מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור

הנייקד השרירי של בראבוס חוזר במהדורת 2026

הנייקד השרירי של בראבוס חוזר במהדורת 2026

רטרו עדכני: סאן יאנג מיו חוזר לעיר בדור חדש

רטרו עדכני: סאן יאנג מיו חוזר לעיר בדור חדש

שרקו מתחילה לשווק את דגמי האנדורו של 2026

שרקו מתחילה לשווק את דגמי האנדורו של 2026

בנזין תחילה: אאודי Q3 החדש נחת בישראל

בנזין תחילה: אאודי Q3 החדש נחת בישראל

חיזוק היברידי גם לאופל קורסה

חיזוק היברידי גם לאופל קורסה

פלאג-אין בגדול: ג’אקו 8 החדש מושק בישראל

פלאג-אין בגדול: ג’אקו 8 החדש מושק בישראל

הנאה כפולה: העתיד של STI בבנזין וחשמל

הנאה כפולה: העתיד של STI בבנזין וחשמל

מתמקדת במסלול: AMG GT תקבל גרסת Sport Track קיצונית

מתמקדת במסלול: AMG GT תקבל גרסת Sport Track קיצונית

יצירת אומנות ב-18 מיליון שקלים: פרארי SP3 דייטונה בישראל

יצירת אומנות ב-18 מיליון שקלים: פרארי SP3 דייטונה בישראל

העתיד על פי מאזדה: קופה עם מנוע ואנקל היברידי ומיני עירונית

העתיד על פי מאזדה: קופה עם מנוע ואנקל היברידי ומיני עירונית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

סיאט איביזה וארונה החדשות (השקה עולמית): סיבה למסיבה

סיאט איביזה וארונה החדשות (השקה עולמית): סיבה למסיבה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד