אחרי חשיפת הפרטים הראשוניים בשבוע שעבר, חשפה בנטלי אמש את הדור החדש של קונטיננטל GT החדשה. למרות שמדובר במכונית קופה נישתית, קונטיננטל GT היא המכונית החשובה והנמכרת ביותר בפרוטפוליו של בנטלי, ומי שהוציאה את החברה האריסטוקרטית לדרך חדשה בראשית שנות ה-2000 תחת בעלות פולקסווגן.
הדוח החדש הוא הרביעי במספר בשושלת המודרנית של הקונטיננטל, וגם הוא נועד להוציא את בנטלי לדרך חדשה שבה כל רכבי החברה האמורים על פי התכנון להיות חשמליים או בעלי סיוע חשמלי עד סוף העשור. תהליך ההתחשמלות של בנטלי כבר החל עם הצגת גרסאות פלאג-אין היברידיות לבנטאייגה, אבל הקונטיננטל GT היא הדגם הראשון של בנטלי שתוכנן מלכתחילה כדי לאכלס יחידת הנעה היברידית נטענת.
את יחידת ההנעה ההיברידית חשפה כבר בנטלי לפני מספר שבועות, אבל כעת ניתן להשלים את מלוא התמונה. הבסיס הוא מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר המספק 600 כ”ס אליך משודך מנוע חשמלי בהספק של 190 כ”ס הצמוד לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שמונה יחסי העברה. התוצאה הסופית היא הספק משולב של 782 כ”ס ומומנט מרבי של 102 קג”מ שהופכים את הקונטיננטל GT החדשה למכונית הסדרתית החזקה ביותר של בנטלי אי פעם. הביצועים גם השתדרגו בהתאם. הקונטיננטל GT החדשה מאיצה ל-100 קמ”ש ב-3.2 שניות, 0.3 שניה פחות מגרסת הספיד בעלת מנוע ה-W12 בדור הקודם. המהירות המרבית נותרה על 335 קמ”ש.
אבל בסופו של דבר, עם כל הכבוד לתוספת הכוח, כל החשמול הכבד הזה נועד קודם כל כדי לרצות את הרגולציה הדרקונית. לשם כך מצוידת בנטלי קונטיננטל GT בסוללה בעלת קיבולת של 25.9 קוט”ש הממוקמת מאחורי הסרן האחורי ומאפשרת לבנטלי להצהיר על חלוקת משקל כמעט אופטימלית של 49:51 לאחור. הסוללה אמורה להעניק טווח נסיעה חשמלי של 81 ק”מ. בנטלי גאה להצהיר על פליטת CO2 ממוצעת של 29 גרם לק”מ – נתון שלא מעניין אף אחד מהלקוחות הפוטנציאלים של הקונטיננטל, אבל הוא זה שמאפשר לה בכלל להמשיך להימכר באירופה.
מעבר ליחידת ההנעה, בנטלי קונטיננטל GT מצוידת בכל ארסנל החימוש הטכנולוגי שיש לבנטלי להציע כדי שהגרנד טורינג הזו תהיה מהירה לא רק בקו יישר. הכוח מועבר אל ארבעת הגלגלים ומחולק בין הסרנים בהתאם לתנאי האחיזה כשמאחור ישנו דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה הנשלט אלקטרונית. אל אלו מצטרפת מערכת חלוקת כוח וקטורית בין כל זוג גלגלים באמצעות שימוש בבלמים. מערכת המתלים כוללת בולמי אוויר אדפטיביים חדשים בטכנולוגיה של שני שסתומים בכל בולם כדי לאפשר טווח שיכוך רחב, כשעל ריסון המרכב אחראיים מוטות מייצבים אקטיביים. היגוי לארבעת הגלגלים הוא ציוד סטנדרטי וכך גם מערכת בלימה עם קאליפרים קדמים בעלי 10 בוכנות ודיסקים בקוטר 420 מ”מ מלפנים ו-380 מ”מ מאחור. בלמים קרמיים הם בגדר אופציה שגם משדרגת את קוטר דיסקי הבלימה ל-440 מ”מ מלפנים ו-410 מ”מ מאחור.
ועם כל המהפכה ביחידת ההנעה והעושר הטכנולוגי הזה, בכל הקשור לעיצוב בנטלי לא עשו הימורים. העיצוב האלגנטי של הקונטיננטל GT, כמו גם של גרסת ה-GTC נטולת הגג שנחשפה במקביל, הוא המשך אבולוציה לקווים העגלגלים והמקוריים של ה-GT מאז ראשית שנות ה-2000, עם דגש על מראה מודרני יותר של החזית בהשראת הבקלאר. אבל אל תתנו למראה הדומה להטעות אתכם, 68% מהחלקים והמכלולים המרכיבים את הקונטיננטל הזו חדשים לגמרי.
ואם כבר הזכרנו את הקונטיננטל GTC, היא שומרת על המסורת ומציעה כבעבר שני מקומות ישיבה מהודרים במרווח הגיוני במושב האחורי וגג בד מתקפל חשמלי. קיבול הגג אורך 19 שניות והתהליך ניתן לביצוע גם בזמן נסיעה עד מהירות של 48 קמ”ש. נתוני הביצועים כמעט זהים לאלו של הגרסה הסגורה עם שניות בזינוק ל-100 קמ”ש, כשהמהירות המרבית מוגבלת ל285 קמ”ש כדי לא להרוס לכם לחלוטין את התסרוקת.