אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אריסטוקרטיה היברידית: בנטלי חושפת את הקונטיננטל GT החדשה
ראשי » חדשות » אריסטוקרטיה היברידית: בנטלי חושפת את הקונטיננטל GT החדשה
בנטלי קונטיננטל GT

אריסטוקרטיה היברידית: בנטלי חושפת את הקונטיננטל GT החדשה

המכונית החשובה ביותר של בנטלי זוכה לדור חדש שיוביל את תהליך ההתחשמלות ההדרגתי של המותג, כשעם 782 כ"ס הוא גם הדגם החזק בתולדות החברה

אופיר דואק 27/06/2024 צלם: יצרן

אחרי חשיפת הפרטים הראשוניים בשבוע שעבר, חשפה בנטלי אמש את הדור החדש של קונטיננטל GT החדשה. למרות שמדובר במכונית קופה נישתית, קונטיננטל GT היא המכונית החשובה והנמכרת ביותר בפרוטפוליו של בנטלי, ומי שהוציאה את החברה האריסטוקרטית לדרך חדשה בראשית שנות ה-2000 תחת בעלות פולקסווגן.

הדוח החדש הוא הרביעי במספר בשושלת המודרנית של הקונטיננטל, וגם הוא נועד להוציא את בנטלי לדרך חדשה שבה כל רכבי החברה האמורים על פי התכנון להיות חשמליים או בעלי סיוע חשמלי עד סוף העשור. תהליך ההתחשמלות של בנטלי כבר החל עם הצגת גרסאות פלאג-אין היברידיות לבנטאייגה, אבל הקונטיננטל GT היא הדגם הראשון של בנטלי שתוכנן מלכתחילה כדי לאכלס יחידת הנעה היברידית נטענת.

את יחידת ההנעה ההיברידית חשפה כבר בנטלי לפני מספר שבועות, אבל כעת ניתן להשלים את מלוא התמונה. הבסיס הוא מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר המספק 600 כ”ס אליך משודך מנוע חשמלי בהספק של 190 כ”ס הצמוד לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שמונה יחסי העברה. התוצאה הסופית היא הספק משולב של 782 כ”ס ומומנט מרבי של 102 קג”מ שהופכים את הקונטיננטל GT החדשה למכונית הסדרתית החזקה ביותר של בנטלי אי פעם. הביצועים גם השתדרגו בהתאם. הקונטיננטל GT החדשה מאיצה ל-100 קמ”ש ב-3.2 שניות, 0.3 שניה פחות מגרסת הספיד בעלת מנוע ה-W12 בדור הקודם. המהירות המרבית נותרה על 335 קמ”ש.


אבל בסופו של דבר, עם כל הכבוד לתוספת הכוח, כל החשמול הכבד הזה נועד קודם כל כדי לרצות את הרגולציה הדרקונית. לשם כך מצוידת בנטלי קונטיננטל GT בסוללה בעלת קיבולת של 25.9 קוט”ש  הממוקמת מאחורי הסרן האחורי ומאפשרת לבנטלי להצהיר על חלוקת משקל כמעט אופטימלית של 49:51 לאחור. הסוללה אמורה להעניק טווח נסיעה חשמלי של 81 ק”מ. בנטלי גאה להצהיר על פליטת CO2 ממוצעת של 29 גרם לק”מ – נתון שלא מעניין אף אחד מהלקוחות הפוטנציאלים של הקונטיננטל, אבל הוא זה שמאפשר לה בכלל להמשיך להימכר באירופה.

מעבר ליחידת ההנעה, בנטלי קונטיננטל GT מצוידת בכל ארסנל החימוש הטכנולוגי שיש לבנטלי להציע כדי שהגרנד טורינג הזו תהיה מהירה לא רק בקו יישר.  הכוח מועבר אל ארבעת הגלגלים ומחולק בין הסרנים בהתאם לתנאי האחיזה כשמאחור ישנו דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה הנשלט אלקטרונית. אל אלו מצטרפת מערכת חלוקת כוח וקטורית בין כל זוג גלגלים באמצעות שימוש בבלמים. מערכת המתלים כוללת בולמי אוויר אדפטיביים חדשים בטכנולוגיה של שני שסתומים בכל בולם כדי לאפשר טווח שיכוך רחב, כשעל ריסון המרכב אחראיים מוטות מייצבים אקטיביים. היגוי לארבעת הגלגלים הוא ציוד סטנדרטי וכך גם מערכת בלימה עם קאליפרים קדמים בעלי 10 בוכנות ודיסקים בקוטר 420 מ”מ מלפנים ו-380 מ”מ מאחור. בלמים קרמיים הם בגדר אופציה שגם משדרגת את קוטר דיסקי הבלימה ל-440 מ”מ מלפנים ו-410 מ”מ מאחור.

ועם כל המהפכה ביחידת ההנעה והעושר הטכנולוגי הזה, בכל הקשור לעיצוב בנטלי לא עשו הימורים. העיצוב האלגנטי של הקונטיננטל GT, כמו גם של גרסת ה-GTC נטולת הגג שנחשפה במקביל, הוא המשך אבולוציה לקווים העגלגלים והמקוריים של ה-GT מאז ראשית שנות ה-2000, עם דגש על מראה מודרני יותר של החזית בהשראת הבקלאר. אבל אל תתנו למראה הדומה להטעות אתכם, 68% מהחלקים והמכלולים המרכיבים את הקונטיננטל הזו חדשים לגמרי.

ואם כבר הזכרנו את הקונטיננטל GTC, היא שומרת על המסורת ומציעה כבעבר שני מקומות ישיבה מהודרים במרווח הגיוני במושב האחורי וגג בד מתקפל חשמלי. קיבול הגג אורך 19 שניות והתהליך ניתן לביצוע גם בזמן נסיעה עד מהירות של 48 קמ”ש. נתוני הביצועים כמעט זהים לאלו של הגרסה הסגורה עם שניות בזינוק ל-100 קמ”ש, כשהמהירות המרבית מוגבלת ל285 קמ”ש כדי לא להרוס לכם לחלוטין את התסרוקת.

Bentely Continental GT 11Bentely Continental GT 11Preview
Bentely Continental GT 10Bentely Continental GT 10Preview
Bentely Continental GT 01Bentely Continental GT 01Preview
Bentely Continental GT 02Bentely Continental GT 02Preview
Bentely Continental GT 03Bentely Continental GT 03Preview
Bentely Continental GT 04Bentely Continental GT 04Preview
Bentely Continental GT 05Bentely Continental GT 05Preview
Bentely Continental GT 06Bentely Continental GT 06Preview
Bentely Continental GT 07Bentely Continental GT 07Preview
Bentely Continental GT 08Bentely Continental GT 08Preview
בנטלי קונטיננטל GTבנטלי קונטיננטל GTPreview
Bentely Continental GT 12Bentely Continental GT 12Preview
Bentely Continental GT 13Bentely Continental GT 13Preview
Bentely Continental GT 14Bentely Continental GT 14Preview
Bentely Continental GT 15Bentely Continental GT 15Preview
Bentely Continental GT 16Bentely Continental GT 16Preview
Bentely Continental GT 17Bentely Continental GT 17Preview
Bentely Continental GT 18Bentely Continental GT 18Preview
Bentely Continental GT 19Bentely Continental GT 19Preview
Bentely Continental GT 20Bentely Continental GT 20Preview
Bentely Continental GT 21Bentely Continental GT 21Preview
defaultdefault
default
Preview
defaultdefault
default
Preview
Bentely Continental GT 24Bentely Continental GT 24Preview

בנטלי בנטלי קונטיננטל בנטלי קונטיננטל GT בנטלי קונטיננטל GTC קונטיננטל GT קונטיננטל GT ספיד קונטיננטל GTC
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מילאנו 2025: דוקאטי מציגה היפרמוטארד V2

מילאנו 2025: דוקאטי מציגה היפרמוטארד V2

מילאנו 2025: הבייבי GS של ב.מ.וו נחשף בגרסה הסדרתית ויגיע מהודו

מילאנו 2025: הבייבי GS של ב.מ.וו נחשף בגרסה הסדרתית ויגיע מהודו

מול טוסון וספורטאז’: KGM טורס עכשיו גם בהנעה היברידית

מול טוסון וספורטאז’: KGM טורס עכשיו גם בהנעה היברידית

מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור

מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור

הנייקד השרירי של בראבוס חוזר במהדורת 2026

הנייקד השרירי של בראבוס חוזר במהדורת 2026

רטרו עדכני: סאן יאנג מיו חוזר לעיר בדור חדש

רטרו עדכני: סאן יאנג מיו חוזר לעיר בדור חדש

שרקו מתחילה לשווק את דגמי האנדורו של 2026

שרקו מתחילה לשווק את דגמי האנדורו של 2026

בנזין תחילה: אאודי Q3 החדש נחת בישראל

בנזין תחילה: אאודי Q3 החדש נחת בישראל

חיזוק היברידי גם לאופל קורסה

חיזוק היברידי גם לאופל קורסה

פלאג-אין בגדול: ג’אקו 8 החדש מושק בישראל

פלאג-אין בגדול: ג’אקו 8 החדש מושק בישראל

הנאה כפולה: העתיד של STI בבנזין וחשמל

הנאה כפולה: העתיד של STI בבנזין וחשמל

מתמקדת במסלול: AMG GT תקבל גרסת Sport Track קיצונית

מתמקדת במסלול: AMG GT תקבל גרסת Sport Track קיצונית

יצירת אומנות ב-18 מיליון שקלים: פרארי SP3 דייטונה בישראל

יצירת אומנות ב-18 מיליון שקלים: פרארי SP3 דייטונה בישראל

העתיד על פי מאזדה: קופה עם מנוע ואנקל היברידי ומיני עירונית

העתיד על פי מאזדה: קופה עם מנוע ואנקל היברידי ומיני עירונית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

סיאט איביזה וארונה החדשות (השקה עולמית): סיבה למסיבה

סיאט איביזה וארונה החדשות (השקה עולמית): סיבה למסיבה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד