מצב החירום במדינה שיבש לא מעט תוכניות והשקות של יבואניות הרכב שבימים אלו מנסות לחזור בזהירות לשגרה יחסית. אחד מהנסיונות הללו הוא השקתו הבוקר, יום ב’, של המותג הסיני אקספנג (Xpeng) אשר נדחה בגלל המצב, ונעשה כעת בזהירות מדודה. יבואנית אקספנג לישראל היא חברת פריזבי (לשעבר קרסו) שכבר משווקת בהצלחה מפתיעה את מכוניות צ’רי והמותג EVEASY העממי שקצת פחות מצליח להתרומם.
אקספנג נכנסת לנישה שונה משני המותגים שכבר מייבאת פריזבי, עם גישה הייטקית וניסיון להציג חדשנות טכנולוגית ותדמית יוקרתית, אך עדין להציע תמורה גבוהה למחיר. ההשקה של אקספנג בישראל מתחילה עם שני דגמים: P7 שהיא משפחתית גדולה בתצורת סדאן ו-G9 שהוא רכב פנאי גדול, אך ללא שורת מושבים שלישית. במהלך השנה הבאה צפוי להגיע ארצה גם G6 שהוא קרוסאובר קומפקטי ועממי יותר מאחיו הגדול.
שני הדגמים של אקספנג שכבר מגיעים ארצה חולקים פלטפורמה חשמלית ייעודית משותפת, עם בסיס גלגלים של שלושה מטרים, טכנולוגיית 800V לטעינה אולטרה מהירה וסוללות בעלות קיבולת גבוהה. הם גם מצויידים במערך מלא של מערכות בטיחות אקטיביות מבוססות שלל מצלמות, ראדרים וחיישנים כולל מערכת חניה אוטומטית גם באלכסון.
אקספנג P7 הוא עוד דגם סדאן גדול בעל צללית דמוית קופה שמיועד להתחרות במידה גדולה בטסלה מודל 3, על אף שהוא גדול ממנה משמעותית כמעט בכל מימד (אורך של 489 ס”מ ורחב של 190 ס”מ). אקספנג מנסה להדגיש אופי ספורטיבי ב-P7 בין היתר באמצעות מערכת בלימה של ברמבו כסטנדרטי, כאשר הגימיק של אקספנג לקטגוריה הצפופה הוא גרסה בעלת דלתות מספריים קדמיות למבורגיני סטייל הנפתחות חשמלית.
בישראל יוצע P7 בשתי גרסאות להן סוללה בעלת קיבולת של 82.7 קוט”ש. לגרסה הרגילה מנוע אחורי בהספק של 276 כ”ס ו-44.1 קג”מ, זינוק ל-100 קמ”ש ב-6.7 שניות וטווח נסיעה מוצהר של 567 ק”מ. גרסת ה”פרפורמנס” מצוידת במנוע חשמלי גם מלפנים, הנעה כפולה והספק משולב של 473 כ”ס ו-77.2 קג”מ. גרסה זו מאיצה ל-100 קמ”ש ב-4.1 שניות ובעלת טווח נסיעה של 505 ק”מ. המחירים של אקספנג X7 מתחילים ב-200 אלף שקלים לגרסת ההנעה האחורית ו-267 אלף שקלים לגרסת ההנעה הכפולה שגם תוצע עם דלתות המספרים בתוספת של 33 אלף שקלים.
אקספנג G9 הוא רכב פנאי בעל מידות אורך ורוחב דומות ל-P7, אך הוא מתנשא לגובה של 168 ס”מ ובעל קווי גוף מאסיביים וקובייתיים יותר. הוא מכוון לנישה של רכבי פנאי חשמליים יוקרתיים כמו ב.מ.וו iX3 או וויה פרי. הוא מציג כמה שדרוגים בתא הנוסעים לעומת האחות הסדאנית כמו מסך מולטימדיה נפרד לנוסע מלפנים ומושבים אחוריים מתכוונים חשמלית. הוא ישווק בישראל בשלוש גרסאות עיקריות.
לדגם הבסיסי הנעה אחורית ומנוע אחורי בהספק של 313 כ”ס ו-43.8 קג”מ והוא יוצע עם סוללה סטנדרטית של 78.2 קוט”ש המאפשרת טווח של 460 ק”מ או עם סוללה מתקדמת יותר בעלת קיבולת של 98 קוט”ש המעניקה טווח מוגדל של 570 ק”מ. המחירים יעמדו על 270 ו-320 אלף שקלים בהתאמה.
לגרסה הבכירה הנעה כפולה ומתלי אוויר אדפטיביים, כאשר היא מגיעה עם צמד מנועים בהספק משולב של 551 כ”ס המאפשרים להאיץ ל-100 ב-3.9 שניות. גרסה זו מצוידת בסוללה הגדולה, כאשר הטווח מצטמצם ל-520 ק”מ. מחירו של אקספנג G9 בגרסה הבכירה עומד על 370 אלף שקלים. זה המקום לציין שהמחירים של דגמי אקספנג הם לפני עליית המס על רכבים חשמליים הצפויה בחודש ינואר.