יחוס ובעלות של אדם מפורסם יכולים כידוע לתרום לא מעט לערכה של מכונית קלאסית (למשל במקרה האינטגרלה של רואן אטקינסון), אבל יש ייחוס ויש ייחוס. כמו למשל במקרה של הפרארי F40 שלפניכם המוצעת למכירה פומבית על ידי בית המכירות RM Sotheby’s. היא אמנם עברה מספר ידיים במהלך שנותיה, אבל בעליה יוכל להתהדר תמיד שהיא הייתה שייכת לאלוף העולם בפורמולה 1 אלאן פרוסט.
פרוסט הצרפתי היה אחד מהנהגים הבולטים והדומיננטיים בפורמולה 1 בשנות ה-80 ותחילת שנות ה-90, כאשר הוא מחזיק באמתחתו 4 אליפויות נהגים ועוד 4 סגנויות. אגב, אף אחת מאליפויות העולם שלו לא הושגה במדי פרארי, אבל זה לא באמת משנה. כאשר עבר פרוסט מקבוצת מקלארן הונדה לקבוצת פרארי בשנת 1990, לאחר שזכה באליפות העולם השלישית שלו, קיבל מהקבוצה פרארי F40 חדשה כחלק מתנאי השירות והחובה הייצוגית.
הפרארי F40 של פרוסט היא מבציר 1989, ללא ממירים קטליטים מסרסים אך גם ללא מתלים מתכווננים שהיו קיימים בדגמים המאוחרים יותר. פרוסט הביא את המכונית לצרפת אך כמעט ולא השתמש בה, לכן מכר אותה לאספן פרארי בשם גרהאם דה ז’יל ואף חתם על גג המכונית. המכונית נדדה לבריטניה והחליפה עוד מספר בעלים במהלך השנים אך גם הם כמעט ולא נהגו בה.
למעשה אחת הנסיעות הארוכות ביותר שלה הייתה כאשר השתתפה בחגיגות 70 השנה לפרארי במראנלו וזכתה במקום השני בקטגוריה שלה. באותה הזדמנות קיבלה המכונית מסמך רשמי המאשר שמספר השלדה (83249) תואם את המנוע, תיבת ההילוכים והמרכב שמעולם לא הוחלפו ולא נעשו בה שינויים. השינוי היחיד שנעשה במכונית הוא כאשר הוחלף מד המרחק מקילומטרים למיילים.
לפני מספר שנים חזרה המכונית לצרפת וכעת היא עומדת כאמור למכירה פומבית כאשר על מד האוץ שלה רשומים פחות מ-2,900 מייל (כ-4,700 ק”מ). כפי שניתן לראות בתמונות, המכונית נשמרה במצב מושלם והיא מגיעה עם תיק עור ואביזרים מקורים איתם נמסרה כחדשה לאלן פרוסט. צמיגי המכונית אמנם בני 10 שנים, אך היא תימסר לרוכש המאושר עם סט צמיגים נוסף ורענן יותר מ-2018. הפגם היחיד שפוגע בשלמותה הוא החתימה של פרוסט שדהתה עם השנים, אבל אם יש לכם כ-2.5 מליון יורו, שהוא המחיר היעד ההתחלתי למכונית (הגבוה ב-כ-20% מממחיר השוק השוק הממוצע של פרארי F40), בסותבי’ס ישמחו להרים טלפון למר פרוסט ולטפל עבורכם בעניין.