מושבי הרכב של ריקארו קנו לעצמם שם דבר בתעשיית הרכב, בספורט במוטורי ובקרב חובבי הרכב אך זה לא הספיק עבור החברה הגרמנית שהודיעה לפני מספר חודשים על חדלות פרעון בדרך לפשיטת רגל של חטיבת מושבי הרכב שלה (להבדיל מחטיבת מושבי המטוסים ומוצרים אחרים שמשגשגת).
מעבר לאכזבה בקרב חובבי רכב רבים שמפנטזים על מושבי ריקארו ברכבם, ההודעה על חדלות הפירעון והפסקת ייצור המושבים השפיעה גם על כמה יצרניות רכב, למשל אינאוס שנאלצה להפסיק זמנית את יצור הגרנדייר כדי למצוא תחליף למושבי הריקארו המותקנים בו באופן סדרתי. אגב, באופן אירוני המצב לו נקלעה ריקארו הגיע בעקבות ירידה משמעותית במכירות (לא רק של מכוניות ספורטיביות) וההעדפה של יצרניות רכב רבות להתקין בדגמי הקצה שלהן מושבים מספקי משנה מיוחסים פחות וזולים יותר.
השבוע מגיעה הבשורה המשמחת כי חטיבת מושבי הרכב של ריקארו ניצלה. על פי הודעת החברה, נחתם הסכם עם קבוצת פרומה האיטלקית שהיא ספקית רכיבים לתעשיית הרכב המייצרת בין היתר חלקי גוף ורכיבי מתלים שלה מחזור שנתי של יותר מ-1.1 מיליארד יורו. פרומה תשקיע בחטיבת הרכב של ריקארו כדי שזו תחזור לייצור כבר בחודש ינואר הקרוב, כצעד ראשון בדרך הרכישה מלאה של החטיבה.
בשלב שני יעבור יצור מושבי ה-OEM עבור יצרניות הרכב לאיטליה כדי להוזיל עלויות ולהשתמש במתקנים הקיימים של קבוצת פרומה, כאשר מרכז העיצוב והפיתוח של ריקארו ישאר נכון לעתה בשטוטגארט. כך שבסופו של דבר, אם דאגתם שלא תוכלו לשים יד על מושבים של ריקארו למכונית פרויקט השיפוץ שלכם, מלאי מושבי האפטרמרקט של החברה אמור להתחדש כבר בשבועות הקרובים.