למרות שטרם קטפה אליפות בקטגוריה הבכירה, אפריליה היא אחת מיצרניות האופנועים המזוהות ביותר בעשורים האחרונים עם מרוצי הגרנד פרי. תוצאה של עקביות ארוכת שנים והצלחות בקטגוריות הכניסה והביניים של הגרנד פרי שהניבו לאפריליה שפע אליפויות והצמיחו את השמות הגדולים ביותר בתחום מאז שנות ה-90. ולנטינו רוסי כמובן, אבל גם לוריס קפירוסי וכמובן מקס ביאג’י.
עם חגיגות ה-75 לאליפות ה-MotoGP מצאו לנכון באפריליה לציין גם 30 שנה לזכייה הראשונה של אפריליה בתואר גרנד פרי, כמו גם 298 ניצחונות במרוצי גרנד פרי עד כה, יותר מכל יצרנית אופנועים אירופאית. התואר המדובר היה אליפות קטגוריית ה-250 סמ”ק שהייתה קטגוריית הביניים בעידן הדו-פעימתי שאת התואר קטף אחד, מקס ביאג’י שמו, שלימים הפך לאגדת MotoGP.
את ההישג ההיסטורי מציינים באפריליה עם מהדורה חדשה ומגבלת של ה-RSV4 המכונה EX3MA שהיא גם מחווה לביאג’י שהיה מעורב בפיתוח האופנוע. ה-EX3MA עמוסה ברכיבים וטכנולוגיה מאופנועי ה-MotoGP של אפריליה, מה שהופך את האופנוע הזה כנראה לדבר הכי קרוב לאופנוע MotoGP סדרתי, למרות שמדובר באופנוע המיועד למסלול בלבד כשהוא נטול פנסים, מראות ומאותתים.
הטיפול המשמעותי נעשה בגרסת האווירודינמיקה של האופנוע עם כנפונים עליונים ותחתונים היישר מהפיטס של אפריליה כמו עיצוב שונה לפרינג שעושי מסיבי פחמן וכנפונים מתחת לזרוע האחורית.
מנוע ה-V4 בזווית של 65 מעלות בנפח 1,099 סמ”ק עבר כיול מחדש על ידי מהנדסי קבוצת המרוצים של אפריליה, כשלהעצמת האופי הרייסרי העניקו לו מסנן אוויר המיוחד המסלול ליניקת אוויר מוגדלת ומערכת פליטה מטיטניום מתוצרת SC Project. התוצאה היא הספק מרבי עומד על 230 כ”ס ב-13,500 סל”ד ומומנט מרבי של 13.2 קג”מ ב-11,000 סל”ד.
באפריליה לא הסתפקו המערכת האווירודינמיקה המתקדמת ובתגבור המנוע, והוסיפו לאקסטרימה גם את מערכת ה-ASX היישר מאופנוע הסופרבייק שלהם. מערכת זו מתבססת על מחשב ECU ושלל חיישנים המאפשרים לבצע כיול ספציפי ומדויק של תפוקת המנוע, בקרת הווילי, התערבות בקרת המשיכה ועוצמת בלימת המנוע בכל הילוך. מערכת הבלימה שודרגה עם קאליפרים GP4 של ברמבו המותאמים למסלול ורפידות מרוצים ZO4. החישוקים עשוים גם הם מסיבי פחמן ועליהם נעולים צמיגי סליקס של פירלי.
אפריליה תייצר רק 30 יחידות של RSV4 EX3MA בצביעה שחורה כמחווה לאופנוע בו זכה ביאג’י באותה אליפות היסטורית. מחיר כל יחידה עומד על 80 אלף אירו, פי 3 ממחירו של RSV4 פאקטורי ברפליקת סופרבייק. כסף קטן בהשוואה לאופנוע MotoGP.