מכירות של אופנועים ספורטיביים קיצוניים נמצאות בירידה מתמדת כבר למעלה מעשור, אבל דווקא אופנועים ספורטיביים זולים ומתונים יחסית זוכים לפריחה בשנים האחרונות (ותודה לימאהה R7). לאפריליה יש כידוע מסורת ארוכה של אופנועי סופרבייק קיצוניים ורפליקות גרנד פרי קטנות נפח, אבל דווקא בתחום הביניים של הקטגוריה היא נעדרה באופן מופגן עד לשנת 2020, אז הוצג ה-RS 660 המדליק.
אפריליה RS 660 הפך להיות האופנוע הספורטיבי הנמכר ביותר באירופה, מה שעודד את אפריליה לשכפל את ההצלחה שלו בקטגוריית נפח קטנה יותר. בדיוק לשם כך נועד RS 457 החדש שנחשף בימים אלו. המספר בשמו מייצג ככל הנראה את נפח המנוע, למרות שמפרט מלא של האופנוע טרם פורסם.
הדגם החדש שומר על מאפייני העיצוב המשפחתיים, וזה כולל את יחידות התאורה הקדמיות וחתימת ה-LED. המנוע הוא טווין מקבילי מוזרק ומקורר נוזל, שלפי הצהרת אפריליה מספק 47 כ”ס הממצבות את האופנוע כמתבקש ברף העליון של קטגוריית הרישוי האמצעית באירופה. נכון שגם ל-RS 660 יש גרסת A1 מוגבלת הספק, אבל למי שתוהה למה אפריליה צריכה אופנוע נוסף במשפחה היא היא מן הסתם ש-457 יהיה בעל מחיר נמוך יותר.
מחיר יעד נמוך יחסית (שלא פורסם), אבל עם מפרט נאה עבור אופנוע תקציב. אפריליה RS 457 הוא בעל שלדת קורה כפולה מאלומיניום ומערך מתלים הכולל מזלג קדמי הפוך 41 מ”מ, כשמאחור ישנה זרוע אחורית ממתכת עם בולם מונושוק. למזלג ולבולם ישנה אפשרות כוונון בסיסית של עומס הקפיץ, אבל לא מן הנמנע שבעתיד תציג אפריליה גרסת factory עם מערך מתלים משודרג בעל אפשריות כוונון מלאות. מערכת הבלימה של ByBre מורכבת מדיסק קדמי 320 מ”מ וקאליפר רדיאלי בעל 4 בוכנת, דיסק אחורי 220 מ”מ מלפנים ומערכת ABS בעלת שני ערוצים ,המאפשרת בחירה בין פעולה על שני הגלגלים או על הגלגל הקדמי בלבד.
ישנה גם מצערת אלחוטית, שלושה מצבי רכיבה ותגובת מנוע לצד מערכת בקרת משיכה בעלת שלושה מצבי פעולה לבחירה ואפשרות לניתוק מלא. אם זה לא מספיק, ישנה גם אופציה לקוויקשיפטר. כל אלו נמצאים באריזה עם משקל יבש קליל של 159 ק”ג (או 175 ק”ג מתודלק ומוכן לקרב).
עכשיו רק נותר לראות מה יהיה מחירו של אפריליה RS 457 החדש מול משחזינים תקציביים דוגמת קאוואסאקי נינג’ה 400, הונדה CBR500R וק.ט.מ RC390.