בדיוק לפני 3 שנים הציגה אפריליה בתערוכת מילאנו את טוארג 660 שהכניס אותה לקטגוריה החמה של אופנועי האדוונצ’ר. באפריליה בחרו שלא להציג עוד אדוונצ’ר רך, אלא קפצו ישירות לתת הנישה של אופנועי הראלי אדוונצ’ר, היישר מול ימאהה טנרה 700 (שגרסה עדכנית שלה מוצגת במילאנו) ועם קריצה לטוארג המקורי מראשית שנות 90 שהיה מאופנועי הדו”ג הקרביים הבולטים של התקופה.
למרות שחלפו 3 שנים, הסתפקו באפריליה בתצורה הרגילה של הטוארג ולא הציגו לו גרסאות קרביות יותר כפי שעשו רוב המתחרים ובעיקר ימאהה עם הטנרה. לפחות עד עכשיו. עם פתיחת תערוכת מילאנו 2024 חשפה אפריליה גרסת קרבית של הטוארג תחת השם “ראלי”, כשעל הדרך ניצלה אתה הזדמנות להעניק מספר שיפורים קלים גם לגרסה הסטנדרטית.
השנויים לכלל דגמי הטוארג לשנת 2025 כוללים עדכון קל ליחידת התאורה הקדמיות והתאמת המנוע לתקינת יורו 5+, בין הייתר על ידי עדכון ניהול המנוע וגופי מצערת חדשים שגדלו מקוטר של 48 לקוטר של 52 מ”מ. לא משהו שהיינו שמים לב אליו אם לא היו מספרים לנו.
אפריליה טוארג הוא אחד מאופנועי הראלי אדוונצ’ר הקרביים למראה שבבסביבה, אבל את גרסת הראלי ממש אי אפשר לפספס. היא מתהדרת בצביעת רפליקה שחורה עם גרפיקה תואמת לאופנועי החברה שהתחרו בראלי דקאר. שלדה נצבעה באדום כאשר החישוקים, הכידון והמזלג קדמי מצופיים אנודייז מוזהב ובולטים למרחוק. מלפנים ישנו מגן בוץ גבוה, מגיני מזלג תחתונים ובגחון הותקן מגן אלומיניום מאסיבי והיקפי, המשמש גם כפלטת החלקה במידת ומרווח הגחון המוגדל לא מספיק במעבר מכשולים. מערכת המתלים שודרגה וכוללת את אותם מזלג ובולם אחורי מתוצרת קאייבה עם מהלך של 240 מ”מ, אך קפיצי המזלג הוחלפו לקשיחים יותר מה שתרם להגבהה קלה של האופנוע. המתלים זכו גם לכיול שונה כדי להתאים לעומסים גבוהים יותר ברכיבת שטח אגרסיבית.
אפריליה טוארג ראלי מגיע עם מערכת פליטה חדשה ופתוחה של SC Project עם דוד אחורי מטיטניום בעל פתיח יציאה מוגדל של 60 מ”מ. מערכת הפליטה החדשה חוסכת 5 ק”ג ממשקלו אל אפריליה טוארג ראלי, ומעמידה את משקלו על 199 ק”ג כולל דלק. שנויים נוספים אותם קיבל האופנוע הם כידון גבוה יותר ומושב גבוה יותר ב-2 ס”מ, חישוקים חדשים ועמידים יותר, מגן מוליך שרשרת תחתון ומגיני ידיים מאסיביים יותר.