בשנתיים האחרונות באסטון מרטין עובדים שעות נוספות. אחרי שחידשו את כל היצע הדגמים שלהם, ממתיחת פנים ל-DBX דרך הצגת הואנטג’ וה-DB12 החדשות על גרסאותיהן השונות, הואנקוויש החדשה והאצילית ועד למהדורות מיוחדות יוצאות דופן כמו הואלור. אל אלו מצטרפת עכשיו סוף סוף באופן רשמי גם מכונית על חדשה של החברה מגיידון.
חדשה, אבל לא חדשה בתודעה, שכן אסטון מרטין ואלהאלה נחשפה כאב טיפוס כבר בשנת 2021. אלא שכעת היא מוצגת בגרסתה הסדרתית, רגע לפני הכניסה לייצור ברבעון השני של 2025 כשפנקס ההזמנות נפתח ל-999 היחידות שאמורות להיות מיוצרות (כמו כפולה מאשר בתכנון הראשוני). תג המחיר ההתחלתי צנוע יחסית לבציר האחרון של מכוניות העל ואמור להתחיל רק ב-800 אלף דולר. מצד שני המחיר גבוה משמעותית מפרארי SF90 סטראדלה.
ואלהאלה תופסת את מקומה של הואלקרי שהוצגה באמצע העשור הקודם כמכונית העל של אסטון מרטין וייצורה הסתיים השנה. כך שבמקרה, או שלא במקרה, נוצרה חפיפה כמעט מלאה בין שני הדגמים. למרות שבאסטון משתדלים להיות נאמנים למנועי הבנזין ללא עזרה חשמלית, במקרה של מכונית העל שלהם הם הולכים על הגישה ההיברידית. כמו הואלקירי, גם ואלהאלה היא במכונית על היברידית שפותחה בשיתוף קבוצת המרוצים של רד בול (שמצידה כבר הציגה מכונית על משלה השנה) כשהיא באה ליישם טכנולוגיות מעולם הפורמולה 1.
מערכת ההנעה של אסטון מרטין ואלהאלה מתבססת על מנוע ה-V8 כפול המגדשים בנפח 4.0 ליטרים של AMG המוכר משלל דגמי אסטון מרטין העדכניים. בואריאציה הנוכחית מספק המנוע 828 כ”ס והוא נעזר בשלושה מנועים חשמליים התורמים יחד 250 כ”ס נוספים. מנוע חשמלי אחד מותקן בין מנוע ה-V8 לתיבת ההילוכים כפולת המצמדים בעלת שמונת יחסי העברה, כאשר הם אחראיים להניע את הגלגלים האחוריים. מלפנים ישנו מנוע חשמלי נפרד לכל גלגל אשר מצטרפים כסיוע למנועים האחוריים בעת הצורך. בנוסף ישנו גם מצב חשמלי מלא שבו המנועים החשמליים מלפנים מסוגלים להניעה לבדם את המכונית, מה שהופך את אסטון מרטין ואלהאלה לבעלת הנעה קדמית למרחק של 14 ק”מ בלבד.
ההספק המשולב של המערכת ההיברידית עומד על 1,079 כ”ס המספיקים כדי לשגר את אסטון מרטין ואלהאלה ל-100 קמ”ש ב-2.5 שניות בדרך למהירות מרבית המוגבלת ל-350 קמ”ש. חלוקת הכוח בין המנועים היא אקטיבית ובהתאם לתכנית הנהיגה הנבחרת ולשלושת מצבי הפעולה של מערכת בקרת המשיכה. אחור ישנו דיפרנציאל מוגבל החלקה ומערכת ההנעה מסוגלת למנן את הכוח בין הגלגלים הקדמיים ולסייע בחלוקת כוח וקטורית בעת הצורך.
לואלהאלה ליבת שלדה העשויה מסיבי פחמן השוקלת פחות מ-75 ק”ג, אליה מתחברים תתי השלדות מאלומיניום וחלקי המרכב העשויים כולם מסיבי פחמן מה שמאפשר למכונית לשמור על משקל שפוי יחסית לימנו של 1,655 ק”ג. מערכת המתלים בנויה מזרועות רב חיבוריות ומוטות דחיף המניעים יחידות בולם/קפיץ אופקיות. סידור מקובל במכוניות מרוץ שגם אפשר למתכננים לפסל את כונסי ומעברי האוויר בגופה של המכונית. יחד עם מדפים אקטיביים וספויילר אחורי עצום הנשלף מאחור מסוגלת הואלהאלה לייצר כוח הצמדה של יותר מ-600 ק”ג במהירות של 240 קמ”ש ומעלה. הספויילר האחורי מסוגל לשמש גם כבלם אוויר אקטיבי, והוא מצטרף למערכת בלימת אל-חוט המתרגמת את הלחץ על הדוושה לעוצמת הבלימה הנדרשת. הבלמים של אסטון מרטין ואלהאלה הם קרמיים בקוטר 410 מ”מ מלפנים ו-390 מ”מ מאחור עם קאליפרים מתוצרת ברמבו בעלי 6 ו-4 בוכנות בהתאמה.