אסטון מרטין ביצעה בשנתיים האחרונות ריענון מלא של היצע הדגמים שלה. החל מהצגת דגמי ואנטג’, DB12 ואפילו ואנקוויש חדשים, לצד מכונית העל ואלהאלה והמהדורות החד-פעמיות כמו הוליאנט. לצד זאת היה נדמה שהחברה מגיידון קצת זנחה את רכב הפנאי שלהם, זה שעדין נחשב לדגם הנמכר ביותר של החברה. ובכן, לא בדיוק.
אסטון מרטין DBX שכבר הגיע לגיל 5 זכה למספר עדכונים קל לקראת 2025 בגרסת ה-707 הבכירה שיישרה קו בתא הנוסעים עם ה-DB12, אבל זה פחות מה שעושה רושם על הלקוחות באלפיון שרוצים את הכי חזק והכי מהיר, גם כשמדובר ברכב פנאי גדול. התשובה של אסטון מרטין מגיעה כעת כשהיא חושפת גרסת S חדשה, שהיא ספורטיבית וקיצונית יותר מה-DBX 707, שבפני עצמה היא הגרסה החזקה ויקרה ביותר של ה-DBX מאז הוצגה ב-2022.
גרסת ה-S מציעה סממני עיצוב ספורטיביים יותר עם שבכה שונה שחורה ומודגשת, דפיוזר אחורי עם פתחי פליטה בולטים ועוד אי אילו שינוים ושיפורים אווירודינמיים. גם תא הנוסעים השתדרג עם מושבים ספורטיביים וגימור ייחודי בשילוב עור ואלקנטרה, אבל יש בגרסת ה-S הזו כמה שינויים קצת יותר מהותיים ומעניינים.
אסטון מרטין DBX S ממשיכה לעשות שימוש במנוע ה-V8 כפול המגדשים בנפח 4.0 ליטר שפותח על ידי AMG בתצורתו החזקה המותקנת בדגמי ה-707 של אסטון מרטין, בהם כמובן ה-DBX 707 שהייתה עד כה הגרסה החזקה ביותר של רכב הפנאי המסוגנן. שינויים במגדשי הטורבו הכוללים בית היתר קוטר טורבינה גדול יותר לצד ניהול מנוע משופר תורמים עוד 20 כ”ס להספק המרבי העומדת עתה על 727 כ”ס ב-6,250 סל”ד, כאשר המומנט המרבי עלה ל-91.8 קג”מ המתקבלים בין 3,000 ל-5,250 סל”ד. ללא שום עזרה היברידית או חשמלית כלשהי. למעשה, זו הגרסה החזקה ביותר של מנוע ה-V8 הזה למעט הגרסה המותקנת בואלהאלה האקזוטית. תוספת הכוח הזו מאפשרת ל-DBX S להאיץ ל-100 קמ”ש ב-3.3 שניות ול-160 קמ”ש ב-7.2 שניות, כאשר המהירות המרבית היא 310 קמ”ש.
לצד תוספת הכוח קיבלה גרסת ה-S כמה אופציות להפחתת משקל. השבכה הקדמית עשויה מפוליקרבונט קליל אליו ניתן לצרף גג עשוי מסיבי פחמן והסרת הגגון שיחסכו 18 ק”ג ויורידו את מרכז הכובד, חצאיות צד ודיפיוזר מסיבי פחמן ישלו עוד 7 ק”ג וחישוקי 23 אינץ’ ממגנזיום יחסכו עוד 19 ק”ג נוספים. נחמד אבל עדין די שולי ברכב שמשקלו יותר משני טון. נוסף להפחתת המשקל בוצעו גם מספר שינויים לשיפור וחידוד ההתנהגות בהם יחס העברה מהיר יותר ב-4% במערכת ההיגוי, כיול משופר לבולמי הזעזועים ולמערכת המוטות המייצבים האקטיביים, לצד מערכת בלימה עם דיסקים קרמיים כסטנדרט בקוטר 420 מ”מ מלפנים ו-380 מ”מ מאחור. ה אמור להספיק מול פורשה קאיין טורבו היבריד ופרארי פורוסנגווה.