בסוף השבוע הקרוב יוזנק מרוץ 24 השעות של לה-מאן שהפך לאחד מהמיתוסים הגדולים ביותר בעולם הספורט המוטורי. בשנים עברו, זכו מכוניות אבטיפוס שהתחרו בלה-מאן גם לגרסאות חוקיות לכביש שיוצרו בכמויות מצומצמות, מה שהפך אותן לאגדות בפני עצמן. בעשורים האחרונים המעבר של מכוניות כאלו מהמסלול לכביש הציבורי הפך פחות שכיח מסיבות שונות, אבל לפעמים יש גם יוצאים מן הכלל.
אסטון מרטין שחזרה להתחרות בלה מאן לפני כעשור תתייצב על הגריד גם השנה, ותעשה את זה עם הואלקירי AMR LMH, שהיא גרסת המרוצים המבוססת על מכונית העל ההיברידית של החברה בתצורת מרוצי הסיבולת שלה. אלא שלקראת הזינוק למרוץ הפתיעה אסטון מרטין כשחשפה את ואלקירי LM שהיא מהדורה מיוחדת וחוקית לכביש הציבורי של המכונית שתזנק בעוד מספר ימים בלה-מאן.
חיצונית למעט חלק ממדבקות הספונסרים קשה להבחין בהבדלים, אך בגרסת ה-LM ישנים שינויים כלים בכנפונים האווירודינמיים ובספויילרים המרובים שנועדו למקסם את כוח ההצמדה. בנוסף קיבלה הואלקירי את הציוד המתבקש כדי לעבור רישוי כביש מלא כמו מאותתים למשל. מצד שני, היא עדין כוללת את כל הציוד הנדרש כדי לעלות על המסלול ולהתחרות, כמו מערכת כיבוי אש מובנית, מושבי מרוצים מסיבי בפחמן עם רתמות בעלות שש נקודות עיגון ועוד.
גרסת ה-LM של הואלקירי עושה שימוש באותו מנוע V12 בנפח 6.5 ליטר המחובר למערכת תגבור היברידית, יחד עם תיבת הילוכים חצי אוטומטית בעלת שבעה יחסי העברה. עם זאת חיישני מומנט המנהלים את אספקת הכוח על המסלול כמו גם רכיבים אלקטרונים היוצרים הגבלה על ההספק בהתאם לרגולציה של ה-FIA הוסרו, כך שלכאורה מקבלים כאן מכונית עם יכולות וביצועים גבוהים יותר מאשר גרסת המסלול המוגבלת לתקינת הקטגוריה בה היא מתחרה. בכל מקרה, נתוני הספק וביצועים רשמיים לא פורסמו, אבל אין לכם מה לדאוג בעניין זה.
אסטון מרטין תציע רק 10 יחידות של ואלקירי LM, כל אחת מהן בצביעה שונה, כולן כבר יוצרו ומוספרו, כך שגם אם יש לכם את התקציב ואת הקשרים אפשרות הבחירה שלכם די מוגבלת. ובטח לא תופתעו שמכונית מספר 007 נושאת את צבעי הירוק מרוצים בריטי המסורתי של אסטון מרטין בדומה למכונית המסלול.