אסטון מרטין מציינת השנה 110 שנים להיווסדה וזו חתיכת שנה היסטורית עבור היצרנית האריסטוקרטית. לא מזמן הכריזה אסטון מרטין שגם היא מצטרפת לתהליך החשמול של תעשיית הרכב, לפני כן חשפה את DB12 החדשה שתהיה המכוניות האחרונה שלה יצרן שתונע ללא עזרת חשמל ולבסוף גם נפרדה ממנוע ה-V12 שלה עם מהדורה מיוחדת של ה-DBS סופרלג’רה . אחרי כל אלה, צריך גם לעשות משהו קטן לכבוד יום ההולדת, ומה יכול להיות ראוי יותר מעוד מהדורה מיוחדת.
אסטון מרטין ואלור (Valour – גבורה) היא לא עוד מהדורה מיוחדת בשינויים קלים על בסיס דגם קיים. היא למעשה דגם ייחודי בפני עצמו אשר אסטון מרטין מתכוונת לייצר בכמות מצומצמת של 110 יחידות בלבד (מפתיע, לא?). על הדרך עושה אסטון מרטין כבוד ל-V8 ואנטאז’ המקורית שהוצגה בסוף שנות ה-70 על בסיס ה-V8 והייתה המכונית שהחזיקה את אסטון מרטין בחיים למעלה מעשור עד שזו נרכשה על ידי פורד.
בהתאם למקור ההשראה, אסטון מרטין ואלור לא דומה לשום אסטון מרטין שאנחנו מכירים בעשורים האחרונים. את מקום הקווים המפוסלים והרכים מחליפים קווים אגרסיביים עם חרטום ארוך וצללית פאסטבק. החזית כוללת כונס אוויר גדול מסיבי פחמן שהוא למעשה השבכה המזוהה של אסטון מרטין, כאשר מצדדיו שקועות יחידות התאורה העגולות שמצידן פתח זרימת אוויר המשתלב בפיסולי מכסה המנוע שמהווה חלק מבתי הגלגלים המודגשים.
מאחור השמשה האחורית מכוסה במעין ספויילר מדורג בסגנון התריסים שהיו מקובלים באייטיז כאשר דלת תא המטען משלבת בקצה קימור מזקר שהוא למעשה ספוילר אחורי שמשלב בקו אחיד עם הכנפיים. למען האווירודינמיות ישנם שפה של מסיטי רוח מסביב למכונית, כולם עשויים סיבי פחמן. באסטון מרטין טוענים שכהשראה למראה הרייסרי שימשה גרסת Muncher לה מאנס של ה-V8 ואנטאג’, אבל אנחנו רואים גם דמיון לגרסאות השרירים של פורד מוסטאנג. כך או כך, מדובר במכונית בעלת מראה אגרסיבי, מתריס ומעורר שמצליחה להיות שונה מהמראה המעודן שאסטון מרטין דובקת בו שנים ארוכות.
תא הנוסעים מנסה לשלב בין מראה עדכני לתחושה רייסרית עם נגיעות רטרו. יש לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה מזדקר שלא משתלט על הקונסולה המרכזית (זה כבר סוג של רטרו), דיפוני דלתות מסיבי פחמן, רצועות עור המשמשות כידיות פתיחה וריפוד מושבים המשולב בבד משובץ. אבל מה שהכי בולט בתא הנוסעים של אסטון מרטין ואלור נמצא בקונסולה המרכזית: ידית העברת הילוכים ידנית.
כן, כן. כבר לא מעט שנים שמכוניות ספורט אולטרה יקרות עברו להשתמש בתיבות הילוכים אוטומטיות או כפולות מצמדים אבל לפחות בואלור אסטון מרטין מחזירה את תיבת ההילוכים הידנית למסיבת פרידה. התיבה בעלת ששת יחסי ההעברה משודכת למנוע V12 כפול מגדשים בנפח 5.2 ליטר. נכון שבאסטון מרטין הצהירו שה-DBS סופרלג’רה 770 אולטימייט תהיה המכונית האחרונה של היצרן עם מנוע V12, אבל כנראה שלכבוד יום ההולדת התגמשו באסטון מרטין לשמחתנו. מה שבטוח הוא שזו המכונית היחידה כים עם מנעו V12 ותיבת הילוכים ידנית, ולמרבה הצער כנראה גם האחרונה.
המנוע מספק 715 כ”ס ו-76.8 קג”מ, כך שהביצועים יהלמו את המראה. בנוסף כוללת אסטון מרטין ואלור מתלים אדפטביים בעלי כיול ייעודי, בלמים קרמיים בקוטר 410 מ”מ עם קליפרים בעלי 6 בוכונות מלפנים ו-360 מ”מ עם קאליפרים בעלי 4 בוכנות מאחור ולבסוף חישוקי 21 אינטש עם צמיגי מישלין פיילוטו ספורט S5 במידות 275/35 מלפנים ו-325/30 מאחור.
באסטון מרטין לא פרסמו את מחירה של הואלור, אך זה בטח לא ישנה למאושרים שיצליחו לשים עליה יד ויקבלו את המפתחות עוד לפני סוף השנה הנוכחית. מה שבטוח היא תהפוך להיות פריט אספנים נחשק בעתיד ותזכורת לימים הטובים באמת של אסטון מרטין.