בדיוק לפני שנה חגגה אסטון מרטין 110 שנים להיווסדה ועוד בטרם ביצעו רענון מקיף של היצע דגמיה, שכלל בין היתר את ה-DB12 ואת הואנטג’ החדשות, העניקו לעצמם מתנת יום הולדת בדמות הואלור. אסטון מרטין ואלור היא מכונית GT בעיצוב רטרו שהוא מחווה ל-V8 ואנטג’ של סוף שנות ה-70′, אשר יוצרה ב-110 יחידות בלבד (במתבקש) וצוידה באופן נדיר רק עם תיבת הילוכים ידנית. העובדה הזו ותג המחיר האסטרונומי לא הפריעו ללקוחות מובחרים של אסטון מרטין לחטוף את כל היחידות שהפכו בן לילה לפריט אספנים נחשק.
סביר להניח שיש חובבי אסטון שלא הצליחו להתגנב לרשימה האקסקלוסיבית, וכיוון שיצירה חד פעמית היא חד פעמית, מצאו באסטון מרטין פתרון למאוכזבים העשירים. קוראים לו ואליאנט. אסטון מרטין ואליאנט היא פרשנות ממוקדת מסלול על בסיס הואלור שלוקחת את המתכון העיצובי הבסיסי שלה צעד אד קדימה, ונבנתה על ידי חטיבת Q של החברה שאחראית על סדרות הייצור המיוחדות והמצומצמות בחברה. הואליאנט תיחשף לקהל הרחב בפסטיבל המהירות של גודווד בחודש הבא והיא תהיה עוד יותר יקרה ואקסקלוסיבית מהואלור, כאשר באסטון מרטין מתכוונים לייצר רק 38 יחידות ממנה.
בעוד הואלור השתמשה בקווים הקלאסיים של ה-V8 ואנטאז’ והוסיפה להם נופך מודרני-שרירני, בואליאנט מקבלים הקווים המוכרים ניפוחי מרכב מאסיביים, שבכה קדמית המתפרשת לכל רוחב החזית וספויילר אחורי בולט וגבוה המשתלב אל תוך הכנפיים האחוריות התפוחות. אל אלו מצטרף חיפוי חלון אחורי מדורג כמיטב מסורת שנות ה-80, חצאיות צד עם כנפונים בולטים בצדדים, דפיוזר אחורי ענק וארבעה פתחי פליטה צמודים זה לזה.
התוצאה הסופית שרירית, מתריסה ולמרבה הקסם לא נראית וולגרית, אלא להפך. וכמובן שבאסטון מרטין מבטיחים שכל התוספות הלו לא נועדו רק ליופי אלא כדי לשפר את האווירודינמיות וכוח ההצמדה הנדרש על המסלול. גם אם לא, זה לא כזה משנה לנו כי הואליאנט פשוט נראית נהדר.
כיוון שמדובר במכונית מכוונת מסלול נעשה מאמץ לחיסכון מרבי במשקל. המרכב עשוי כולו מסיבי פחמן, מערכת הפליטה החדשה עשויה טיטניום, תת שלדה אחורית חדשה קלה יותר ב-3 ק”ג. אליהם מצטרפים חישוקי המגנזיום המחושלים בקוטר 21 אינץ’ חוסכים 14 ק”ג ושימוש בסוללת ליתיום במקום מצבר סטנדרטי עוזר להשיל 11.5 ק”ג נוספים. יחד עם אלו חומרי בידוד הושלו, דיפוני תא הנוסעים עשויים סיבי פחמן וידיות פתיחת הדלתות הן למעשה רצועות עור קלילות, כשהמושבים מתוצרת רקארו הם מסגרת דקיקה וקשיחה עם כמה כריות ריפוד וחגורות בטיחות בעלות 4 נקודות עיגון. בנוסף פרטים קטנים ומתגים שונים עשויים משילוב של טיטניום ומגנזיום בהדפסה תלת ממדית. עם זאת באסטון מרטין לא חשפו את נתון המשקל הרשמי נכון לעתה.
לא שאמורה להיות בעיית ביצועים. כיוון שהיא מתבססת על הואלור, המנוע של אסטון מרטין ואליאנט הוא אותו V12 קלאסי בנפח 5.2 המצויד בצמד מגדשי טורבו. כאשר טיפול קטן, בין היתר הודות למערכת הפליטה השונה, העניק לו תוספת של 30 כ”ס להספק מרבי של 745 כ”ס בסך הכל עם מומנט של 76.8 קג”מ. גם הואליאנט תעשה שימוש רק בתיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה, כאשר ידית ההילוכים מאלומיניום עם מנגנון לינקים חשוף בקונסולה המרכזית הוא אחד מהדברים היפים ביותר שיצרה תעשיית הרכב בשנים האחרונות.
את החבילה הדינאמית של אסטון מרטין ואליאנט משלימה מערכת המתלים משודרגת עם בולמים אדפטיביים נשלטים אלקטרונית Multimatic ASV כאשר מערכת הבלימה כולל דיסקים קרמיים (שגם מסייעים לחיסכון במשקל) בקוטר של 410 מ”מ מלפנים ו-360 מ”מ מאחור. השאלה אם מישהו יהיה אמיץ מזפיק כדי לעלות עם יצירת האומנות הזו על המסלול.