האופנועים החשמליים של אנרג’יקה כאן. מדובר במה שאמור להיות פסגת ההיצע החשמלי בתחום הדו”ג עם היצע שנע בין עולמות הנייקד, סטריט-פייטר וספורט. המחירים נעים בין 94,000 ועד 138,000 שקלים. וכמובן שהחברה מתגאה ביכולת הטכנולוגית שלה וברמת הביצוע של הכלים.
זה הזמן לציין, שאנרג’יקה היא ספקית האופנועים של סדרת MotoE שהצטרפה זה מכבר לסבב הגרנד-פרי. למעשה מירוצים של יצרן אחד, כשאנרג’יקה מספקת את הכלים באופן בלעדי וגם מרוויחה ניסיון ופיתוח מפסגת עולם המירוצים. עד כאן סקירה כללית ותזכורת. עכשיו לעניין.
אנרג’יקה מציעה לכל דורש קיט מסלול כזה שיודע להפוך את אופנועי הספורט שלה (דגמי אגו + ו-RS) לאופנוע MotoE. והיבואן מעמיד את אפשרות רכישת הקיט המוזכר גם לקהל הישראלי. אז לסיכום ביניים, יש לנו כאן אופנוע בסיס וחבילת מסלול שהופכת אותו לאותן חיות שאנחנו רואים בקטגוריה החשמלית של MotoGP?!
אז מה כולל קיט המסלול? מערכת ניהול שונה שאמורה לשחרר את יחידת ההנעה ולאפשר לה ביצועים מקסימליים. מזלג אוהלינס FGRT 208 זהה לחלוטין לזה של אופנוע המסלול. בולם אחורי אוהלינס S46. מערכת בלימה מושלמת של ברמבו זהה לאופנוע המסלול לרבות משאבה ראדיאלית, קליפרים M4, רפידות סינטר ודיסקים בקוטר 336 מ”מ. יש גם חישוקים קלים של מרקסיני (ההגייה הנכונה היא ‘מארקזיני’ באיטלקית, אבל בארץ נהוג כבר שנים לכתוב את שם יצרנית החישוקים המפוארת כך…ישראל אתם יודעים…), שרשרת וגלגלי שיניים, משולשי היגוי, קליפ-אונים, המון חלקי קרבון ועוד.

הנתונים היבשים מדברים על משקל שיורד מתחת ל-260 ק”ג (סוללות, סוללות…) הספק שעולה לכ-160 כ”ס וכמעט 22 קג”מ. התאוצה ל-100 קמ”ש אמורה להתקרב ל-2.5 ש’ והמהירות המרבית מתקרבת ל-270 קמ”ש. בלי הילוכים כן? נכון אלו לא מספרים שיגרמו לסופרבייק מונע בנזין להתרגש, ואופנועי המירוץ האלו לא מתקרבים לזמנים של אופנועים בשאר הקטגוריות ב-MotoGP. אבל האופנועים האלו מסמלים את חילופי המשמרות של יחידות ההינע וזו סנונית ראשונה המבשרת על עידן עתידי (מאוד) חדש.

כמה עולה התענוג? הקיט מיועד לדגמים הבכירים של אנרג’יקה אגו, דהיינו אגו+ ואגו RS. עלותו 100,000 שקלים, או במילים אחרות סה”כ 238,000 שקלים מחיר האופנוע והקיט יחדיו. לא מעט כסף מחד, מצד שני בחבילה הזו מקבלים את אופנוע המירוץ החשמלי המתקדם ביותר בסביבה. אז מתי נפתחת ליגת E המקומית?