בזמן שבק.ט.מ נמצאים בתהליכי הבראה וצמצומים, היצע הדגמים של החברה האוסטרית לא מפסיק להתרחב. מספר ימים לאחר שחשפה את דגמי הסופרמוטו החדשים בנפחי 125 ו-390 במשפחת ה-SMC R מציגים בק.ט.מ צמד דגמים קטני נפח נוסף. מדובר הפעם בדגמים המיועדים לרוכבי השטח ומשתייכים למשפחת האנדורו R שכללה עד כה רק את דגם האנדורו R 690.
בעוד שק.ט.מ 690 אנדורו R מתבסס על דגמי האנדורו המקצועיים של ק.ט.מ בשילוב מנוע הסינגל הגדול ביותר של החברה, הדגמים קטני הנפח הם משהו שונה במהותם. למרותש ם המשפחה הם לא מתבססים על דגמי האנדורו המקצועי, אלא כמו דגמי ה-SMC R שנחשפו בתחילת השבוע, הם פיתוח על בסיס הפלטפורמה של דגמי הדיוק הקטנים. זה אומר שימוש באותם מנועי 125 ו-399 סמ”ק מוכרים המותקנים בשלדת צינורות מרכזית דומה.
עם זאת בדומה לדגמי ה-SMC R ישנה שלדת זנב שונה, זרוע אחורית שונה ועיגון גבוה יותר לבולם האחורי כדי להתאים למהלך המתלים המוגדל עם גיאומטריה המתאימה ליעוד ברכיבה מעבר לכביש. גם הפלסטיקה, הכנף הקדמית ומיכל הדלק של דגמי האנדורו R החדשים הם זהים לאלו שבדגמי הסופרמוטו. אי אפשר להתעלם מניסיון לשוות לדגמים החדשים מראה של “הדבר האמיתי” הן בשילובי הצבעים והן עם פרטים נדרשים כמו מיגון הגחון המאסיבי.
למרות שמם, בק.ט.מ מגדירים את דגמי האנדורו R החדשים כ-Dual Sport, מה שפעם היה מוגדר פשוט כדו”ש. יתר נתוני המפרט מרמזים שמדובר בדו”ש קרבי יחסית, כשגובה המושב עומד על 89 ס”מ ומרווח הגחון על 27.2 ס”מ, בין היתר הודות למתלים בעלי מהלך של 230 מ”מ מלפנים ומאחור. פחות מאופנועי אנדורו אבל יותר מאופנועי אדוונצ’ר קרביים. מידות החישוקים קרביות למהדרין עם שילוב של חישוק 21 אינץ’ מלפנים ו-18 אינץ’ מאחור. בסיס הגלגלים לעומת זאת עומד על 147.5 ס”מ ארוכים יחסית שאמורים לתרום ליציבות ברכיבת כביש. המפלט ממוקם נמוך ממה שהייתם מצפים מאופנוע שטח קרבי וגם משקל עצמי של 159 ק”ג לגרסת ה-390 מרמזים שלא מדובר כאן באופנוע אנדורו קליל.
שני דגמי האנדורו החדשים מיועדים להיות אופנועי תקציב וייוצרו כמו יתר דגמי המשפחה בהודו. עם זאת המפרט משתדל להיות נדיב וכולל מתלים מתכווננים חלקית ושלוש מפות הצתה בגרסת ה-390. לשתי גרסאות הנפח מערכת בלימה של ByBre עם דיסק קדמי בקוטר 280 מ”מ וקאליפר בעל שתי בוכנות, מערכת ABS הניתנת לניתוק מלא ברכיבת שטח ומסך TFT בגודל 4.2 אינץ’ המשמש כלוח מחוונים.
המחיר של שני הדגמים צפוי להיות נגיש יחסית כדי למשוך קהל יעד צעיר, ובכל מקרה זול בהרבה מדגמיה אנדורו המקצועיים. השאלה הגדולה היא האם הדגמים העממים הם אלו שיצליחו להזרים לק.ט.מ את המזומנים שהיא כל כך זקוקה להם.