לפני כשבוע חשפנו בפניכם פרטים ראשונים ואת תמונת הצללית של ההוט האצ‘ העתידית של מותג מכוניות הספורט אלפין, שצפויה להיות גם המכונית החשמלית הסדרתית הראשונה שלו. המכונית הנושאת את השם A290 בטא נחשפה אמש רשמית בגרסת התצוגה שלה, הצפויה להבשיל לגרסה סדרתית בתחילת השנה הבאה. ההערכות המוקדמות התבררו כנכונות, והאלפין החדשה תהיה למעשה גרסה ספורטיבית לרנו 5 החשמלית שגם היא תופיע בתחילת 2024, אלא שאלפין הלכו עם הקונספט צעד קדימה.
ההוט האצ’ של אלפין היא לא מחוה לרנו 5 GT טורבו (שכונתה בפי העם “טורבו”) שהייתה מהקטנות החמות המובילות בשנות ה-80, אלא לרנו 5 טורבו שנבנתה כהומולוגציה עבור מרוצי הראלי והייתה בעלת מנוע מרכזי, הנעה אחורית וניפוחי מרכב שהפכו אותה לאייקון מוטורי שמככב בחלומות ילדי העשור גם כיום.
אלפין A290 בטא עושה מחווה עיצובית לטורבו האגדית ההיא. הקווים הכללים של המכונית מזכירים את אלו של רנו 5 החשמלית שכבר הוצגה כקונספט, כשאלפין הוסיפו על הבסיס המוצלח הזה ניפוחי כנפיים בולטים וכונסי אוויר צידיים שמאפיינים מכוניות בעלות מנוע מרכזי שאי אפשר לטעות בהם, אם כי נראה שהם יותר פתרון אווירודינמי מאשר נועדו לקירור במקרה הזה. אל אלו מצטרפים בתי גלגלים גדולים עם חישוקים עצומים, פגושים רחבים, שפע עזרים אווירודינמיים ואפילו צמד פנסי LED המותקנים מחוץ למסגרת הגוף כמחווה לפנסי הערפל של מכוניות הראלי.
התוצאה הסופית נראית נהדר, אפילו בצבע הלבן החלבי שממתן את המוחצנות של ה-A290 שאי אפשר להתעלם מהעובדה שהיא מוצגת במרכב 3 דלתות שיצרניות הרכב כמעט נטשו לגמרי בשנים האחרונות. פרופורציות המרכב תורמות לכך גם כן, עם אורך של 405 ס”מ אך עם רוחב נדיב יחסית למכונית סופר מיני של 185 ס”מ.
עיצוב תא הנוסעים העתידני פחות רלוונטי לעולם האמיתי וכך גם מושבי הבקט של מכונית המסלול. לפחות בדגם התצוגה בחרו באלפין בתצורה של שלושה מקומות ישיבה כאשר הנהג ממוקם במרכז – בדיוק כמו במקלארן F1. אידאלי למסלול אבל לא תצורה שתייושם בגרסה הסדרתית. אבל מה שכן מעניין בתא הנוסעים הוא מגוון אפשריות השליטה מגלגל ההגה על מגוון של פיצ’רים ואלקטרוניקה המאפיינים מכוניות מסלול והמשנים את אופי הפעולה של כמה מערכות הרכב החשובות בהתאם לתנאי הדרך או סוג המסלול. כך למשל ישנם שלושה מצבי נהיגה למסלולים שונים (יבש, רטוב ו-Full המעניק תגבור מקסימלי כדי לבצע עקיפה) או אפשרות בחירה בין 11 רמות התערבות של מערכת ה-ABS.
אלפין לא פרסמת פרטים על יחידת ההנעה או הביצועים של A290, אך מכיוון שהיא מתבססת על פלטפורמה חשמלית המאפשרת גמישות תכנונית, כך שאפשר לפנטז שלגרסה הסדרתית יהיו מנוע והנעה אחורית. אלפין כן מצהירה על מתלה אחורי רב חיבורי חדש ומתקדם, ועל מערכת בלימה של ברמבו עם קאליפרים בעלי 4 בוכנות שנלקחה מה-A110. עוד פריט שאפשר לקוות שיהיה גם בגרסה הסדרתית הוא בלם יד הידראולי.
עם כל הארסנל המרשים הזה, יהיה מעניין לראות מה ייושם ב-A290 בטא הסדרתית והאם היא תצליח להפוך לקטנה החמה החשמלית הראשונה שלא רק נראית טוב אלא שגם באמת נוכל ליהנות ממנה.