עכשיו זה כבר רשמי. כמו לא מעט יצרניות רכב שיצאו לפני מספר שנים בהצהרות גרנדיוזיות ותאריכי יעד לחשמול מלא, גם אלפא רומיאו מחשבים מסלול מחדש. בשנת 2021 הצהירו באלפא רומיאו כי ב-2027 תהפוך למותג חשמלי מלא, כאשר בחזית ההתחשמלות יעמדו הדורות החדשים של הג’וליה והסטלביו.
אלא שכידוע המציאות קצת שונה ופחות אוטופית, כשהירידה בביקוש לרכבים חשמליים באירופה ובארה”ב מצריכים היערכות מחדש. השנה מתכננת אלפא רומיאו לחשוף את הסטלביו החדש שיחולק בסיס משותף עם ג’יפ ואגוניר S שנחשף בשנה שעברה, אך בניגוד לתכנון הראשוני הסטלביו וגם הג’וליה החדשה שתגיע בעקבותיו לא יצוידו רק בהנעה חשמלית אלא גם במנועי בנזין. את הרמזים לכך נתן בעבר מנכ”ל אלפא רומיאו היוצא ז’אן פיליפ אימפארטו, אך כעת ישנו אישור רשמי לכך.
את האישור לכך נתן סנטו פיסלי מנכ”ל אלפא רומיאו ומזראטי, כאשר בהודעה שפרסם בכנס מדיה לסוכנים הצהיר כי הסטלביו והג’וליה הבאים יתבססו על פלטפורמת STLA Large המותאמת למגוון תצורת הנעה, כאשר הן יציעו גם מנועי בעירה פנימית בשילוב טכנולוגיה היברידית. בנוסף הצהיר פיסלי ששתי המכוניות ייוצרו באיטליה, וזה כבר בשורה מעודדת עבור מעריצי אלפא. כנראה שבסטלנטיס הבינו שיש גבול ומה שהצליחה לעבור בשינוי שם ועימות מול ממשלת איטליה עם ייצור הג’וניור/מילאנו בפולין לא היה עובר כשמדובר במכוניות הדגל של המותג.
כרגע לא ידוע באילו יחידות הנעה היברידית יעשו שימוש הסטלביו והג’וליה, ויתכן שיהיה מדובר גם במנועי בנזין עם תגבור היברידי קל וגם ביחיגות הנעה היברידיות נטענות. מה שמסקרן באמת הוא האם שינוי הגישה של אלפא רומיאו יוביל אותה ללכת עד הסוף ולהציע גם את מנוע ששת הצילינדרים בטור המוגדש המוצע בדגמי דודג’ הבנויים על בסיס אותה פלטפורמה. נכון, לא V6 איטלקי קלאסי, אבל עדין עם 420 ו-550 כ”ס שיהלמו בהחלט גרסאות תלתן ירוק.
דור נוסף של הג’וליה עם מנועי בנזין בהחלט יכול להיות נחמה עבור חובבי המותג, זאת לאחר שפיסלי רמז בעבר כי הג’וליה החדשה לא תהיה בתצורת סדאן קלאסית – מה שמעורר חשש לא בלתי מבוסס שבאלפא רומיאו יהפכו את הסדאן המפורסמת שלהם למעין קרוסאובר או פאסטבק מוגבה קלות. דבר אחד בטוח, לסטלביו ולג’וליה תהיה משימה לא פשוטה לשמור על ה-DNA של אלפא ועדין לפנות לקהל רחב כדי להציל את המותג.